ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392     |     کد : 59805

امام جمعه تبریز: تغییر دنیا نمی‌تواند بهانه تغییر آرمان‌های انقلاب باشد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایجاد جذابیت به معنی عبور از خط قرمزها نیست گفت: تغییر دنیا نمی‌تواند بهانه تغییر آرمان‌های انقلاب باشد و نرمش قهرمانانه به معنی کنار گذاشتن اصول و کوتاه آمدن از رسالت انقلاب نیست.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایجاد جذابیت به معنی عبور از خط قرمزها نیست گفت: تغییر دنیا نمی‌تواند بهانه تغییر آرمان‌های انقلاب باشد و نرمش قهرمانانه به معنی کنار گذاشتن اصول و کوتاه آمدن از رسالت انقلاب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری‌ امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام‌خمینی به مفهوم «نرمش قهرمانانه» که از سوی مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران مطرح شد پرداخت و اظهار کرد: سیاست خارجی ما باید بر اساس حکمت، مصلحت و عزت باشد.

وی افزود: هیچ ایرانی‌ اقدامی انجام نمی‌دهد تا عزت کشورش زیر سؤال برود بنابراین باید در مسائل هسته‌ای، عزت جمهوری اسلامی را در نظر داشت و در سایه عزت با تصمیم حکیمانه به سمت تعامل با جامعه جهانی قدم برداشت.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به بهانه جویی برخی برای توجیه وادادگی و پشیمانی خاطرنشان کرد: اینکه دنیا تغییر کرده است نمی‌تواند بهانه‌ای برای تغییر آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طی شده را تغییر دهد.

آیت الله شبستری درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدفگذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کرد و افزود: یک کُشتی گیر فنی نیز برخی مواقع به دلیل فنی نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند که حریفش کیست و هدف اصلی او چیست؟

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها از تعبیر نرمش قهرمانانه رهبر معظم انقلاب را درست تبیین نکردند، گفت: «نرمش قهرمانانه» به معنای تسلیم و سازش نیست و به گفته وی این عبارت به معنای حرکت در چارچوب منطق، استدلال و حکمت است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید مسئولان سیاست خارجی کشور در مذاکرات هسته‌ای و غیر هسته‌ای فرمایشات رهبری، عزت، حکمت و مصلحت را مد نظر داشته باشند.

خطیب جمعه تبریز گفت: نرمش قهرمانانه به معنی کنار گذاشتن اصول و کوتاه آمدن از رسالت انقلاب نیست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه ایجاد جذابیت به معنی عبور از خط قرمزها نیست گفت: تغییر دنیا نمی‌تواند بهانه تغییر آرمان های انقلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از همه مسئولان کشور می‌خواهیم تمام مطالب و فرمایشات مقام معظم رهبری در مسائل داخلی، بین‌المللی، هسته‌ای و غیرهسته‌ای، اقتصادی و فرهنگی را مورد اهتمام جدی و الهام نظر دقیق قرار دهند و همه دستورات ایشان را به مرحله اجرا بگذارند.





مسئله دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: مسئله دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود و رشادت‌ها و ایثارهای شهدا و رزمندگان دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: ‌نامگذاری جنگ تحمیلی به نام دفاع مقدس نامگذاری مناسبی است که برخاسته از ارزش و حقیقت دفاع است و باید روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در راه خدا در میان جوانان زنده نگه داشته شود.

حفظ ارزش و آرمان‌های شهدا سند افتخار کشور است

امام جمعه تبریز همچنین بر حفظ ارزش‌ها، آرمان‌ها و آثار شهدا به عنوان سند افتخار کشور تاکید کرد و گفت: حفظ تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و انتقال برای آیندگان ضروری، مفید و مایه افتخار برای بشریت است.

وی آثار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بسیار ارزشمند خواند و اظهار داشت: تاریخ پرافتخار دفاع مقدس برگ زرینی است که اگر حفظ شود سبب سربلندی کشور می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سطر به سطر دفاع مقدس افتخار تاریخ جهان اسلام است.

امام جمعه تبریز گفت: دوران هشت ساله دفاع ایران در حفظ و اعتلای میهن اسلامی یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ ایران اسلامی است که همیشه بر تارک تاریخ آزادمردان و آزادی خواهان جهان می‌درخشد.

وی در ادامه با اشاره به فصل بازگشایی مدارس اظهار داشت: بر اساس گفتار پیامبر اسلام «علم راس همه خیر ها و جهل راس همه شرور است» و امیدواریم در نظام آموزشی علم و ایمان همراه باهم قرار گرفته و الگوی برای جهانیان شود.

امام جمعه تبریز افزود: مسئولان آموزش و پرورش دانش‌آموزان را بر اساس تربیت دینی آموزش دهند چرا که آینده کشور در دست آنان قرار خواهد گرفت.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز خواستار رعایت موازین شرعی و اسلامی در شب‌های میلاد‌ ائمه شد و گفت: باید قداست ائمه، مکان، مساجد و مصلی‌ها از سوی برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان در این گونه مراسم‌ها رعایت شود.

وی افزود: متاسفانه در شب میلاد امام رضا(ع) با مجری‌گری فردی معلوم حال از سوی جمعی که خود را منتسب به این امام می‌دانند در تبریز مراسمی برگزار شد که شرکت کنندگان با سوت و کف در مصلی شئون اسلامی را رعایت نکردند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به عقب نشینی آمریکا از حمله به سوریه، اظهار کرد: در مدت یک هفته ای که گذشت ابتکار ویژه‌ای برای حل مشکل سوریه صورت گرفت که کمک شایانی به جلوگیری از جنگ افروزی در منطقه داشت.

وی با بیان اینکه مزدوران استکبار خسارات جانی و مالی بسیاری به مردم سوریه وارد کرده اند، گفت: ملت ایران ضمن محکوم کردن گروه‌های تروریستی همچون القاعده، مراتب پشتیبانی و حمایت خود را از دولت و مردم سوریه که در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام می کند.


نوشته شده در   جمعه 29 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode