ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 شهريور 1392     |     کد : 59461

اعتراض هاي گسترده مردمي در جهان موجب عقب نشيني آمريكا از حمله به سوريه شد

امام جمعه هريس گفت: اعتراض هاي گسترده مردمي در جهان و پذيرفته شدن نظارت سازمان ملل بر سلاح هاي شيميايي سوريه موجب شد آمريكا از حمله به سوريه عقب نشيني كند.


امام جمعه هريس گفت: اعتراض هاي گسترده مردمي در جهان و پذيرفته شدن نظارت سازمان ملل بر سلاح هاي شيميايي سوريه موجب شد آمريكا از حمله به سوريه عقب نشيني كند.


حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر افزود: در شرايط كنوني جهان اسلام، منطقه و تلاش بد خواهان براي ايجاد درگيري ميان مسلمانان به بهانه اختلاف هاي مذهبي و همچنين تهديدها و آتش افروزي هاي سلطه گران، اميدواريم رويكرد جديد آمريكا در قبال سوريه، جدي و به دور از فريب و برگشت واقعي از رويكرد خود سرانه و غلط گذشته باشد.
وي همچنين به فرمايشات رهبري در ديدار با كارگزاران حجّ اشاره كرد و گفت: حج مايه اقتدار سياسي، فرهنگي و معنوي جامعه اسلامي است.
وي افزود: متاسفانه برخي كج فهمي ها، با تفسير غلط از جدال نداشتن در ايام حجّ، تلاش دارند فلسفه برگزاري مراسم برائت از مشركين را زير سوال ببرند، در حالي كه جدال با شرك و كفر، از اساسي ترين دستور اسلام است.
امام جمعه هريس همچنين با بيان اينكه رهبري، عقل، معنويت، توكل، حركت و عمل را پنج عنصر اساسي براي ساخت اقتدار دروني برشمردند، اضافه كرد: حركت نظام اسلامي در اين مسير و اقتدار روز افزون آن، به طور قطع بر شرايط منطقه تاثيرگذار خواهد بود.
امام جمعه هريس در ادامه خطبه ها همچنين به ديدار ائمه جمعه كشور با رهبري اشاره كرد و گفت: معظم له نماز جمعه را يك شبكه مهم و ارزشمند ديني، مردمي، حكومتي و كلان در مسايل كشور، جهان و منطقه دانستند و فرمودند: دولت، مسوولان، سياسيون، ديپلمات ها و مردم بايد تحركات و رفتارهاي پيچيده و ظاهر سازي هاي حقوق بشري غرب و آمريكا را با نگاه واقع بينانه و در چارچوب رويارويي عميق و مبنايي غرب با اسلام تحليل كنند.
وي افزود: در غير اين صورت در تمايز ميان تاكتيك ها و راهبردهاي طرف مقابل و حتي شناخت دشمن دچار اشتباه خواهيم شد.


نوشته شده در   جمعه 22 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode