ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 شهريور 1392     |     کد : 59413

توانمندسازی شهرداری‌ها و شوراها مستلزم منابع جدید قانونی است

رئیس شورای اسلامی شهر مرند گفت: برای توانمندسازی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید منابع جدید قانونی مصوب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مرند:
توانمندسازی شهرداری‌ها و شوراها مستلزم منابع جدید قانونی است
رئیس شورای اسلامی شهر مرند گفت: برای توانمندسازی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید منابع جدید قانونی مصوب شود.
خبرگزاری فارس: توانمندسازی شهرداری‌ها و شوراها مستلزم منابع جدید قانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که شهر مرند با داشتن مجموعه‌ای از بهترین ظرفیت‌های با صرفه قابل سرمایه‌گذاری گام‌های جدیدی را در مسیر توسعه و عمران مناطق شهری گذاشته است، اظهار کرد: تعامل و همسویی متقابل مدیریت شهرداری و اعضای شوراهای اسلامی با مسئولان مراکز اداری ضمن تحقق سازی نمودهای اصلی مدیریت واحد شهری، زمینه ساز آغاز تحولات بنیادین و اساسی در تعریف و اجرای پروژه‌های عمران شهری شده است.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی و حل و فصل قانون‌مند مجموعه مشکلات و نارسایی‌های مدیریتی و نظارتی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت‌های ساکن و فعال حوزه‌های شهری باید طوری برنامه‌ریزی کرد که تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و عمران متوازن و همگرا در این حوزه‌ها مشخص و تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مرند با بیان این مطلب که گره‌گشایی از مشکلات حوزه حقوقی شهرداری‌ها ضرورت اساسی محسوب می‌شود، بیان داشت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی را به عنوان بارزترین نهادهای مردمی‌نهاد نباید در بین انبوهی از مشکلات حقوقی و منابع محدود اعتباری تنها گذاشت.

ابراهیمی با بیان اینکه شهروندان رکن اصلی برنامه‌ریزی‌های شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی هستند و باید طوری اقدام کرد که تمام اهداف برنامه‌ریزی‌های شهری به نفع و صلاح آنها منتهی شوند، متذکر شد: برای رسیدن به نتایج سازنده اهداف و برنامه‌ریزی‌های عمران شهری تدوین برنامه پنج ساله عمران شهری برای شهرداری مرند باید عملیاتی شود.

وی با دعوت از مدیریت شهرداری و اعضای شوراهای اسلامی مرند برای انجام هم‌اندیشی‌های تخصصی در مسیر حصول به برنامه‌ریزی‌های فنی و کارشناسی شده حوزه عمران و توسعه متوازن شهری، یادآور شد: نیازسنجی و امکان سنجی از مجموعه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه مناطق مختلف شهری و توانمندسازی آنها در تدوین شاخص‌های اصلی برنامه پنج ساله عمرانی و خدماتی شهرداری مرند مورد توجه ویژه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مرند اذعان داشت: امروزه عملکرد عمومی و تخصصی شهرداری و اعضای شوراهای اسلامی بیش از گذشته مورد توجه و نقد و بررسی مردم قرار گرفته است و در این خصوص ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش توان مشارکتی آنها اهمیت مهمی می‌تواند داشته باشد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری تعامل‌گرا و مردمی محور بهتر می‌تواند زمینه‌های لازم را برای تحول در امور عمران شهری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حوزه‌های شهری فراهم سازد.

وی با تشریح فعالیت‌های انجام پذیرفته و در دست اقدام شهرداری مرند در حوزه‌های مختلف عمران و خدمات شهری، افزود: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعریف منابع جدید درآمدی، توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های شهری و نیز توسعه متوازن مناطق مختلف شهری از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری و شورای اسلامی مرند محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مرند تأکید کرد: تدخیل‌سازی انتظارات معقول شهروندان و استفاده حداکثری از راهکارهای پیشنهادی کارشناسان امور شهری همراه با کاربردی سازی منابع قانونی لازم در تعریف و عملیاتی سازی برنامه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌ها بایستی همواره مورد نظر باشد.

ابراهیمی همچنین با تأکید بر ضرورت توانمندسازی مالی شهرداری‌ها و الحاق مفاد قانونی مدیریت واحد شهری به حوزه عملکردی آنها، گفت: برای ساختن و داشتن شهری سالم و سبز چاره‌ای جز تحول آفرینی مثبت در حوزه ساخت و سازهای شهری و تقویت شاخصه‌های زیست محیطی نداریم.

وی از اهتمام اعضای شورای اسلامی و مدیریت شهرداری مرند برای اجرایی کردن طرح شهروند الکترونیکی خبر داد و افزود: استفاده از نیروهای متخصص امور عمران شهری و بومی سازی پروژه‌های خدمات شهری و تکریم ارباب رجوع در حوزه نهاد شهرداری از دیگر اهداف اولویت‌دار اعضای شورای اسلامی و شهرداری مرند محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مرند در پایان ابراز داشت: سعی بر آن داریم که اجرای طرحهای مشارکتی در حوزه عمران و خدمات شهری را با یک الگوسازی کشوری در اختیار سایر شهرداری‌ها قرار داده و از تجارب ارزنده آنها نیز برای تسریع بخشی به برنامه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری مرند استفاده بهینه کنیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode