ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 شهريور 1392     |     کد : 59252

فیلم «بی‌خوابی» از شبکه نمایش/ بی‌خوابی‌های یک کارآگاه

«بی خوابی» تریلری معمایی و جنایی است که در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است.

«بی خوابی» تریلری معمایی و جنایی است که در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است. این فیلم هالیوودی با هزینه حدود ۴۶ میلیون دلار ساخته شد و فروش آن در سینماهایی دنیا حدود ۱۱۴ میلیون دلار بود. فیلمنامه این فیلم را هیلاری سیتز از روی فیلمنامه نوشته شده در سال ۱۹۹۷ بازنویسی کرده است. فیلمنامه اولیه را نیکولای فوربنیوس و اریک اسکیولدبیرگ نوشته‌اند. کارگردان فیلم هم کریستوفر نولان است.

آل پاچینو، رابین ویلیامز، هیلاری سوانک، اولیور اوله زمن، مارتین داناوان، پل دولی، نیکی کت، لاری هولدن، جی برازیو، لورنه کاردینال، جیمز هیوستون، آندرو کمپبل، پائولا شاو، کریستال لووه و تاشا سیمز بازیگران این فیلم هستند.

دختری جوان در شهر کوچکی در آلاسکا کشته می‌شود و یک کارآگاه از شهری دیگر برای بررسی این قتل به آلاسکا می‌آید. کارآگاه ویل دورمر با بازی پاچینو زمانی که سعی دارد که مظنون را دستگیر کند به صورت تصادفی به همکارش شلیک می‌کند. او به جای این که این اتفاق را تایید کند، عذری می‌تراشد و می‌گوید جای دیگری بوده است. اما طفره رفتن از تایید این قتل عذاب وجدان و احساس گناه او را برای کشته شدن همکارش بیشتر می‌کند. او حالا نه تنها باید معمای قتل را حل کند بلکه باید با عذاب وجدانش کنار بیاید و با تهدیدات کسی که ناظر قتل بوده است هم مقابله کند. الی بر با بازی هیلاری سوانک هم کارآگاه محلی است که تحقیق برای پیدا کردن قاتل همکارشان را پی گرفته است. کسی که ویل دومر باید از چنگ او هم خلاصی یابد.

کمتر دوستدار سینمایی هست که حالا دیگر فیلمی از نولان ندیده باشد. نویسنده و کارگردان ۴۲ ساله انگلیسی که فیلمسازی را با فیلم‌های کم خرج شروع کرد و حالا بلاک باسترهای پرهزینه می‌سازد. او را با روایت‌های داستانی غیرخطی و معماگونه در فیلم‌هایش می‌شناسند. کارگردانی که در نگارش فیلمنامه فیلم‌هایش دست کم مشارکت کرده است. دنباله در سال ۱۹۹۸ اولین فیلم سینمایی اوست. خاطره و بی خوابی دو فیلم بعدی او هستند. نولان در سال ۲۰۰۵ اولین فیلم از سه گانه بتمن خود را با نام بتمن آغاز می‌کند ساخت. فیلمی که با شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی بر می‌خیزد ادامه یافت. شخصیت و القا دو فیلم دیگر او هستند. پروژه بعدی او احتمالا مرد فولادی خواهد بود. نولان برای خاطره و القا دو بار نامزد بهترین فیلمنامه اسکار شده است.

فیلم «بی خوابی» روز یکشنبه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 18 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode