ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 شهريور 1392     |     کد : 59109

امام جمعه مهربان: خدمت‌‏رسانى فارغ از جناح‏بازى‏ خواست همگانی از شوراهاست

امام جمعه مهربان خدمت‌‏رسانى فارغ از جناح‏بازى‏ را خواست همگانی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری، پایبندی به معماری ایرانی، اسلامی و توازن فضای سبز در تمام نقاط شهر را مورد تاکید قرار داد.

 
امام جمعه مهربان خدمت‌‏رسانى فارغ از جناح‏بازى‏ را خواست همگانی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری، پایبندی به معماری ایرانی، اسلامی و توازن فضای سبز در تمام نقاط شهر را مورد تاکید قرار داد.
خبرگزاری فارس: خدمت‌‏رسانى فارغ از جناح‏بازى‏ خواست همگانی از شوراهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 12 شهریورماه به مهم‏ترین اولویت شوراهاى اسلامى اشاره و اظهار کرد: پدیده شوراها در ایران پس از انقلاب با توجه به جایگاه رفیع و ویژه‌اى که واضعان قانون اساسى در رأس همه آن‏ها حضرت امام(ره) در قانون اساسى براى آن تمهید کرده‌اند، موضوعى نیست که صرفاً به حوزه‏هاى نظرى و مشورت‏هاى فردگرایانه ناظر به احساس نیاز حاکمان و فرمانروایان تقلیل یابد، بلکه پدیده‏اى است که با به صحنه آوردن مردم در عرصه‏هاى تصمیم‏گیرى و تصمیم‏سازى، قانون‏گذارى، نظارت و پاسخ‏گوکردن کارگزاران نظام، نهاد شورا را در زمره ارکان نظام جمهورى اسلامى ایران و اداره امور کشور قرار داده است.

خطیب جمعه مهربان خطاب به اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: اعضاى شوراهاى اسلامى، نباید هرگز فراموش کنند که در جامعه اسلامى و انقلابى عهده‏دار این مسئولیت خطیر شده‌اند از این رو باید با درک صحیح از نیازها و ضرورت‌هاى مختلف جامعه به ‏ویژه طبقات محروم و مستضعف، نسبت به مهم‏ترین اولویت‌ها، یعنى مسائل فرهنگى و اجتماعى نیز اهتمام ویژه معمول دارند.

جلیلی تلاش برای تقویت نهاد خانواده به عنوان استحکام اساسی پایه حیات اجتماعی را گامی مفید و ارزنده از طرف شوراها عنوان کرد و گفت: شوراها حسابى براى نهاد خانواده باز کنند و برای استحکام اساسى‏ترین پایه حیات اجتماعى، گامى مفید بردارند.

خطیب جمعه مهربان توجه به سبک زندگی اسلامی و انقلابی از ضروری‌ترین نیازها و دغدغه همگانی عنوان کرد و افزود: شوراها به داد فرهنگ عمومى و جریان سبک زندگى اسلامى - انقلابى برسند و این ضرورى‏ترین نیاز و دغدغه همگانى را به‏خوبى پاسخگو باشند.

امام جمعه مهربان از شوراها خواست که امنیت اخلاقى و تربیتى که پایه اصلى در قوام و نظام اجتماعى و دیگر ابعاد امنیتى است را به‏عنوان برترین وظیفه مدنظر قرار بدهند و البته این ‏دست موضوعات مى‏تواند اولویت‌هاى اصلى لحاظ شود.

جلیلی خدمت‏رسانى فارغ از جناح‏بازى‏ را خواست همگانی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری، پایبندی به معماری ایرانی، اسلامی و توازن فضای سبز در تمام نقاط شهر را مورد تاکید قرار داد.

خطیب جمعه مهربان بخشی دیگر از خطبه دوم را به مسائل کشور سوریه اختصاص داد و افزود: برنده جایزه صلح نوبل، این روزها در صدر لابى‏گرى‏ها براى جنگ قرار دارد و باراک اوباما، رئیس جمهورى آمریکا که سال 2009 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، از هر وسیله‌اى استفاده مى‏کند تا حمله به سوریه را آغاز کند. این تلاش‏ها تا جایى بوده است که اوباما با رقیب انتخاباتى خود در سال 2008 یعنى سناتور جان مک کین دیدار کرد و یک‏صدا بر ضرورت حمله به سوریه تأکید کردند. با این حال، هم‏قسم‏شدن دو رقیب انتخاباتى علیه سوریه به‏منزله اتفاق نظر در کنگره 535 عضوى آمریکا نیست.

امام جمعه مهربان با اشاره به این که اغلب قریب به اتفاق اعضاى کنگره آمریکا در زمره مخالفان نظام سیاسى کنونى سوریه هستند تصریح کرد: گرچه اغلب قریب به اتفاق اعضاى کنگره آمریکا در زمره مخالفان نظام سیاسى کنونى سوریه هستند و سرنگونى بشار اسد، رئیس جمهورى این کشور را آرزو مى‏کنند، اما در عین حال تردیدهاى جدى در مورد راه‏افتادن جنگ دیگرى در خاورمیانه دارند.

جلیلی به جنگ افروزی آمریکا در کشورهای مختلف اشاره کرده و افزود: هم‏اکنون آمریکا مشغول اداره یک جنگ پرهزینه در افغانستان و تعداد زیادى عملیات نظامى در گوشه و کنار جهان از جمله پاکستان، یمن و سومالى است و این جنگ‏ها میلیاردها دلار پول مالیات‏دهندگان آمریکایى را هدر داده است.

خطیب جمعه مهربان افزود: در دو جنگ افغانستان و عراق که بعد از حوادث 11 سپتامبر رخ داد، بیش از یک تریلیون دلار هزینه شده است که پر هزینه‏ترین جنگ آمریکا بعد از جنگ جهانى دوم به‏شمار مى‏آید، در شرایطى که رشد اقتصادى آمریکا حدود دو درصد است و هفت درصد نیروى کار این کشور بیکار هستند، راه‏ انداختن جنگ دیگر براى نمایندگان کنگره آمریکا نگران‏کننده است.

امام جمعه مهربان به تجربه آمریکا در جنگ با عراق اشاره کرد و افزود: تجریه جنگ عراق نیز نشان داد برآوردهاى اولیه مالى پیش از حمله تا چه اندازه غیر قابل اعتماد هستند، ضمن این‏که کشته ‏شدن سربازان آمریکایى در جنگ سوریه، کابوسى براى جامعه آمریکا است که همچنان مشغول دفن کشته‏شدگانشان در جنگ افغانستان هستند. به‏همین‏دلیل هر طرحى که متضمن اعزام احتمالى سرباز به سوریه باشد، با مخالفت جدى در کنگره آمریکا مواجه خواهد شد.

جلیلی به نگرانی اعضای کنگره از جنگ با سوریه اشاره کرده و اظهار داشت: براى بسیارى از اعضاى کنگره آمریکا این نگرانى وجود دارد که برنامه اوباما براى حملات محدود و نقطه‏اى به اهدافى در سوریه، به‏سرعت از کنترل خارج شود و کل منطقه را به آتش بکشد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که هیچ فردى در دولت آمریکا نمى‏تواند تضمین دهد حمله موشکى به سوریه، جنگ را به اسراییل نکشاند. این موضوع براى لابى اسراییل در کنگره آمریکا از موضوع به‏کارگیرى سلاح شیمیایى در شرق دمشق مهم‏تر است.

خطیب جمعه مهربان افزود: از دید برخى از اعضاى کنگره آمریکا، اصولا حمله‏اى به این کشور انجام نشده است که به اعلام جنگ نیاز باشد. البته شخص اوباما با ترسیم خط قرمزى مبنى بر منع استفاده از تسلیحات شیمیایى در جنگ داخلى سوریه، در تلاش است براى مداخله در آن، توجیهى بیابد. با این حال، اگر شوراى امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‏اى در این خصوص صادر نکند که به‏نظر نمى‏رسد چنین اقدامى انجام دهد، براى رئیس جمهورى آمریکا قانع‏کردن کنگره مبنى بر ضرورت ایفاى نقش پلیس جهانى دشوار خواهد بود.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: مجموعه این عوامل سبب شده است تا رئیس‌جمهورى آمریکا با سابقه کسب جایزه صلح نوبل، تمام‏قد در مقام لابى‏گر جنگ ظاهر شود. اوباما تا 9 سپتامبر فرصت دارد اعضاى کنگره را به شروع جنگى که پایان آن مشخص نیست، قانع نماید. اگر اعضاى کنگره آمریکا همان رأیى را بدهند که پیش از آن اعضاى پارلمان انگلیس در مورد ورود به جنگ سوریه صادر کردند، باراک اوباما با ضربه سنگین حیثیتى مواجه خواهد شد. به‏همین‏دلیل برخى رسانه‏هاى آمریکایى تعیین خط قرمز شیمیایى از سوى اوباما و ارجاع موضوع جنگ سوریه به کنگره را بزرگترین قمار سیاسى اوباما توصیف کرده‏اند؛ قمارى که در هر دو حالت یعنى ورود به جنگ یا پرهیز از آن، براى شخص رییس جمهورى آمریکا باخت به همراه خواهد آورد.

جلیلی خاطرنشان کرد: تهدیدات و تحرکات جنگ‏افروزانه چند روز اخیر علیه سوریه، نتیجه‏اى جز تشدید جنایات تروریست‌هاى مورد حمایت غرب در این کشور نداشته و اقدامات دولت‌هاى غربى به ‏منزله چراغ سبز آنان به تروریست‌ها برای تشدید جنایاتشان علیه مردم سوریه بوده است.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرده و با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز دهه کرامت و آغاز هفته حج را گرامی داشت.

امام جمعه مهربان یاد و خاطره شهدای قیام خونین 17 شهریور در جمعه سیاه 17 شهریور 1357 در میدان ژاله تهران را گرامیداشت و به ارواح مطهر شهدای انقلاب بویژه شهدای 17 شهریور و 8 سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.

جلیلی با تسلیت سالگرد وفات آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران، سالروز شهادت حضرت آیت‏الله سیداسدالله مدنى، نماینده حضرت امام خمینى در استان آذربایجان شرقى و امام جمعه تبریز (دومین شهید محراب) توسط منافقین در سال 1360 هجری شمسی را تسلیت گفت و یاد و خاطره این بزرگواران را گرامی داشت.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 20 شهریور روز تجلیل از امام‏زادگان و بقاع متبرکه و روز بزرگداشت حضرت صالح‏بن موسى کاظم(ع)، به حمله هواپیماهاى مسافرى به دو برج 110 طبقه‏اى مرکز تجارت جهانى در نیویورک و ساختمان وزارت جنگ آمریکا اشاره نموده و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند 11 سپتامبر، بهانه ایجاد خاورمیانه جدید بر محور منافع اسرائیل بود.

امام جمعه مهربان 17 شهریور ماه روز جهانی مبارزه با بیسوادی و 21 شهریورماه روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) و همچنین روز سینما را گرامیداشت.


نوشته شده در   جمعه 15 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode