ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 دي 1404
جمعه 5 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 شهريور 1392     |     کد : 58836

دلیل دشواری یادگیری زبان در بزرگسالی

محققان کانادایی اعلام کردند که سنی که کودک یادگیری زبان دوم را آغاز می کند می تواند تأثیر قابل توجهی روی ساختار مغز بزرگسالی ایجاد کند.


محققان کانادایی اعلام کردند که سنی که کودک یادگیری زبان دوم را آغاز می کند می تواند تأثیر قابل توجهی روی ساختار مغز بزرگسالی ایجاد کند.


به گزارش خبرگزاری مهر، براساس نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان موسسه عصب شناسی مونترال و دانشگاه مک گیل الگوی توسعه مغز وقتی که یک یا دو زبان هنگام تولد با هم یادگرفته می شود یکسان است، اما وقتی که فرد در دوران کودکی خود یعنی وقتی که در یادگیری زبان اول مهارت یافت و آغاز به یادگیری زبان کرد، زبان مادری ساختار مغز را تغییر می دهد.



براساس اظهارات محققان، این تغییرات در قشر پیشانی مغز رخ می دهد، این قشر توده چند لایه ای از نورونها است که نقش مهمی در عملکردهای شناختی چون تفکر، زبان، هوشیاری و حافظه ایفا می کنند.



دنیس کلین نویسنده اصلی تحقیقات این پروژه اظهار داشت: بعدها در دوران کودکی که زبان دوم فرا گرفته می شود، تغییرات بزرگتری در قشر پیشانی تحتانی رخ می دهد. نتایج تحقیقات ما ارائه کننده شواهد ساختاری در رابطه با این موضوع است که سن فراگیری زبان دوم در ایجاد ساختار یادگیری زبان دوم بسیار مهم است.



اکثریت مردم بیش از یک زبان را در طول عمر خود یاد می گیرند، وقتی که آنها این زبانها را به طور همزمان در سالهای اولیه رشد خود یادگرفته باشند میزان مهارت آنها بیشتر می شود، اما این تحقیقات نشان دهنده دشواری است که برخی از افراد هنگام یادگیری زبان دوم در زمان بزرگسالی و یا دوران کودکی می کنند که با این نتایج می توان این دشواری را در سطح ساختاری توضیح داد.


نوشته شده در   يکشنبه 10 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode