ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 آذر 1388     |     کد : 5839

امام جمعه هريس: دانشجويان اجازه ندادند ماهيت ضد استكباري 16 آذر فراموش شود

امام جمعه شهرستان هريس گفت: دانشجويان با هوشياري و بصيرت كامل اجازه ندادند ماهيت ضد استكباري 16 آذر و خون‌هاي مقدس شهداي ضدآمريكايي اين روز به فراموشي سپرده شود...

 امام جمعه شهرستان هريس گفت: دانشجويان با هوشياري و بصيرت كامل اجازه ندادند ماهيت ضد استكباري 16 آذر و خون‌هاي مقدس شهداي ضدآمريكايي اين روز به فراموشي سپرده شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر ضمن اشاره به مراسم 16 آذر و تقدير از هوشياري و بصيرت دانشجويان اظهار داشت: با وجود برنامه‌ريزي و تبليغات گسترده جريان فتنه در داخل و بوق‌هاي استكباري براي سوء استفاده از دانشجويان در مراسم اين روز و پس از آن دانشجويان عزيز كشورمان در دانشگاه‌هاي كشور به ويژه دانشگاه تهران بار ديگر هوشياري و بصيرت خود را به نمايش گذاشتند و دشمن را بيش از پيش مايوس و نااميد كردند و اجازه ندادند ماهيت ضد استكباري 16 آذر و خون‌هاي مقدس شهداي ضدآمريكايي اين روز به فراموشي سپرده شود.
وي تصريح كرد: دشمنان خواب‌هاي فراواني براي روز دانشجوي امسال ديده بودند كه با حضور پر صلابت دانشجويان خط امام (ره) و انقلابي ايران، تمام نقشه‌هاي پليد آنان نقش بر آب شد و شاهد برگزاري يك مراسم باشكوه در سراسر كشور بوديم.
خطيب جمعه هريس بيان داشت: آرامش امروز جامعه در مقابل تحركات انحرافي برخي جريان‌ها به دليل تاكيدات مقام معظم رهبري بر وحدت و يكپارچگي است.
احمدي تصريح كرد: يكي از نيازهاي امروز جامعه افزايش بصيرت و آگاهي جامعه و دشمن‌شناسي است.
وي عنوان داشت: عزت ما در همين «مبارزه با استكبار» است و اگر يك روز در مقابل استكبار كوتاه بياييم به همان اندازه از آرمان‌هاي انقلاب و شهدا دور شده‌ايم.
احمدي ابراز داشت: ظلم ستيزي و عدالت‌خواهي از مولفه‌هاي اصلي جنبش دانشجويي است و اين مكتب تشيع است و دانشجويان عزيز ما توانستند با حضور به موقع و هوشيارانه در صحنه فتنه‌هاي ظلم و استكبار را خنثي و به خودشان برگردانند.
وي در ادامه به فرارسيدن دهه اول محرم‌الحرام، ايام سوگواري سيد مظلومان و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اشاره كرد و گفت: حادثه عاشورا در هر يك از ابعاد فرهنگي، اجتماعي، سياسي و... كه مورد واكاوي قرار گيرد پيام‌هاي عبرت‌آموز و بسيار ارزنده‌اي را با خود به همراه دارد.
احمدي تصريح كرد: يكي از جلوه‌هاي بزرگ واقعه بي‌نظير عاشورا پاسداشت آن است كه بلافاصله پس از حادثه جانكاه روز دهم محرم توسط پيام‌رسان و قهرمان بزرگ آن يعني حضرت زينب (س) آغاز شد و امروز بزرگداشت و برپايي عزاي سرور و سالار شهيدان كربلا حضرت اباعبدالله حسين و ياران و اصحاب با وفاي آن حضرت يكي از بزرگ‌ترين مراسم ديني و مذهبي ملت مسلمان ايران به ويژه شيعيان است كه نقطه عطف و آغاز انقلاب عظيم اسلامي‌مان نشات گرفته از قيام آن حضرت و ايام سوگواري آن امام همام يعني محرم و صفر است.
وي عزاداران حسيني، مسئولان هيئت‌هاي مذهبي، مداحان و ديگر دست‌اندركاران برگزاري اين مراسم‌ها را به دوري از هيجانات احساسي و اقدامات غلط تشويق كرد و اظهار داشت: بايد با رفتار و اعمال خود به گونه‌اي عمل كنيم كه جوانان بيشتر جذب هيئت‌هاي مذهبي و تشكل‌هاي ديني شوند تا با فرهنگ واقعي عزاداري‌هاي ماه محرم آشنا شوند.
احمدي سالروز شهادت آيت‌الله دكتر مفتح در 27 آذر ماه را كه روز وحدت حوزه و دانشگاه است، گرامي داشته و با تجليل از خدمات ارزشمند اين عالم وارسته تصريح كرد: شعار وحدت حوزه و دانشگاه را كه تقريباً عمري برابر با پيروزي انقلاب اسلامي ايران دارد، به عبارتي مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از مسائلي است كه از ابتداي انقلاب اسلامي و حتي پيش از آن به طرق مختلف توسط صاحب‌نظران و معلمان و شخصيت‌هاي برجسته‌اي همچون حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري و شهيدان بزرگوار مطهري، باهنر و مفتح مدنظر بوده است.


نوشته شده در   شنبه 21 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode