ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 شهريور 1392     |     کد : 58384

معرفی اشخاص و نهادهای تعلل کننده و مانع تراش در مسائل فرهنگی و حوزه‌های دینی

امام جمعه تبریز نسبت به تعلل‌کنندگان و مانع‌تراشان در تحقق برنامه‌های فرهنگی هشدار داد و گفت: اگر لازم شد با صراحت بیشتر نهادها و افرادی که مانع پیشرفت مسائل فرهنگی و حوزه‌های دینی می‌شوند را در خطبه‌های آینده اعلام می‌کنم.

امام جمعه تبریز هشدار داد
معرفی اشخاص و نهادهای تعلل کننده و مانع تراش در مسائل فرهنگی و حوزه‌های دینی

امام جمعه تبریز نسبت به تعلل‌کنندگان و مانع‌تراشان در تحقق برنامه‌های فرهنگی هشدار داد و گفت: اگر لازم شد با صراحت بیشتر نهادها و افرادی که مانع پیشرفت مسائل فرهنگی و حوزه‌های دینی می‌شوند را در خطبه‌های آینده اعلام می‌کنم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی به هفته دولت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این هفته و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: هشتم شهریور سالروز شهادت دو چهره بزرگ اندیشمند، مخلص و دلسوز نظام است که با ترور آنها نفاق چهره کثیف خود را بیش از پیش نمایان کرد.

وی افزود: مردمی بودن، علاقه‌مند به اسلام، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، تلاش برای گسترش و برپایی عدالت، دلسوزی نسبت به مردم، پرکاری و کم‌حرفی از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود که باید سرمشق دولتمردان باشد و تاسی به آنها یک ارزش به حساب آید.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری هفته‌جاری به نام هفته دولت تاکید کرد: دولت‌ها در عمر 32 ساله انقلاب اسلامی همواره منشا خدمات بزرگ بوده‌اند.

آیت الله شبستری با تاکید بر همکاری همه مردم و مسئولان با دولت جدید تصریح کرد: توصیه‌های رهبری به دولت مبارزه با فساد مالی، اداری و اخلاقی در جامعه مخصوصا فساد باید در ادارات ریشه‌کن شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دولت جدید باید به سند چشم‌انداز عنایت خاصی داشته باشد، تاکید کرد: باید برخی پروژه‌ها، طرح‌ها و اقدامات دولت باید فوریت داشته باشد و بالفعل شود.

آیت الله شبستری رفع مشکلات اقتصادی، تامین معیشت مردم، مهار تورم و ایجاد اشتغال از اولویت بالای برخوردار است و دولت به این مسائل توجه ویژه داشته و در اولیت خود قرار دهد.

وی گفت: دولت در مقام عمل به مطالبات مردم از جمله حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال توجه کند.

امام جمعه تبریز توبه مسائل فرهنگی به عنوان مطالبه رهبری و مردم از دولت تاکید کرد و گفت: بی‌بندوباری در جامعه زیاد شده و ولنگاری در جامعه برخلاف ارزش‌های اسلامی دیده می‌شود.

وی نسبت به افزایش مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در جامعه هشدار داد و افزود: دولت روحانی توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته باشد.

وقفه در کارهای فرهنگی به هیچ وجه جایز نیست

آیت الله شبستری با بیان اینکه در کارهای فرهنگی هیچ وقفه جایز نیست، اظهار کرد: قدرت فرهنگی همانند قوای یک ملت به شمار می‌رود و برای تضمین و استواری انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان، دولت و مجلس عنایت خاصی به مسائل فرهنگی داشته باشند، گفت: دشمنان در حال حاضر تهاجم ویژه‌ای نسبت به مسائل فرهنگی جوانان دارند و می‌خواهند که حوزه‌های علمیه خالی بوده و در صدا و سیما برنامه مذهبی خاصی نباشد به همین دلیل دولت روحانی باید تدبیر ویژه‌ای نسبت به این معضلات داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنهایی که در این زمینه تعلل می‌کنند بر خلاف مسیر رهبری حر کت می‌کنند و با بهانه‌تراشی‌ها و بوروکراسی‌های مختلف اداری مانع اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر لازم شد با صراحت بیشتر نهادها و کسانی که تعلل ورزیده و مانع پیشرفت مسائل فرهنگی و حوزه‌های دینی می‌شوند را اعلام خواهم کرد.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوادثی که در مصر ، سوریه می گذرد را نقشه دشمنان است که از طرفی کمربند امنیتی برای رژیم صیهونیستی درست کنند و از طرف دیگر مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند.

توسل به زور یک راه شکست خورده است

وی با بیان اینکه توسل به زور یک راه شکست خورده است، گفت: آزادی مبارک دهن کجی به انقلاب اسلامی مصر است و تمام مسائل و اختلاف‌های داخلی و جنگ داخلی بازی‌ها و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که کشورهای اسلامی از جمله مصر را با اختلافات داخلی تضعیف کنند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه دشمنان با تضعیف و اختلافات در کشورهای اسلامی از جمله مصر و سوریه به دنبال تحت الشعاع قرار دادن مسئله اسرائیل هستند تا این رژیم را تجهیز دوباره و تقویت کنند، غافل از اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال و اضمحلال است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن بدانند جهان اسلام اجازه رسمیت یافتن دولت رژیم صهیونیستی و تقویت آن را نخواهند داد.

وی با اشاره به سالروز وفات سید الکریم(ع)، ابراز داشت: حضرت عبدالعظیم حسنى(ع) یکى از شخصیت‏هاى بزرگ علمى، عملى و جهادى است که تا کنون آن گونه که شایسته است، شناخته نشده است.


نوشته شده در   جمعه 1 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode