ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 31 مرداد 1392     |     کد : 58330

گردشگران به وسیع‌ترین بازار مسقف جهان رونق دوباره‌ای داده‌اند

بازار تاریخی تبریز این روزها در کنار حجم انبوه رفت و آمدهای روزانه مردمی که برای خرید و فروش در آن حضور می‌یابند شاهد حضور گردشگران بسیاری است که از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان برای بازدید از وسیع‌ترین بازار مسقف بهم پیچیده جهان به تبریز سفر کرده‌اند.

بازار تاریخی تبریز این روزها در کنار حجم انبوه رفت و آمدهای روزانه مردمی که برای خرید و فروش در آن حضور می‌یابند شاهد حضور گردشگران بسیاری است که از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان برای بازدید از وسیع‌ترین بازار مسقف بهم پیچیده جهان به تبریز سفر کرده‌اند.

 
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بازار تبریز در واپسین روزهای مرداد که با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی همراه شده میزبان گردشگران بسیاری است که تعداد قابل توجهی از آنها را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی، از سه سال گذشته تاکنون بازار تبریز را به اصلی‌ترین مقصد گردشگری آذربایجان‌شرقی برای جهانیان تبدیل کرده است، افزود: این مجموعه علاوه بر عناصر تاریخی، با برخورداری از ویژگی‌های فراوان همچون سبک زندگی و سوغات و محصولات ارائه شده جذابیت ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان دارد.

محمدی تشریح کرد: گردشگران ضمن بازدید از آثار و نشانه‌های تاریخی چند ساله باقی مانده در این مجموعه می‌توانند با خرید صنایع دستی، سوغات و شیرینی‌های خوش طعم تبریز و آذربایجان‌شرقی با دستی پر و خاطره‌ای خوش این محل را ترک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: تیمچه مظفریه علاوه بر اینکه یکی از زیباترین بخش‌های بازار است، محلی برای ارائه بهترین و مرغوب‌ترین قالی‌ها و تابلو فرش‌های هنری تبریز نیز به شمار می‌رود.

محمدی تیمچه میرزا جلیل را نیز یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازار تبریز برای عرضه ورنی‌های اصیل و زیبای آذربایجان‌شرقی عنوان کرد که از چند سال پیش تاکنون به عنوان یک محصول صادراتی منحصر بفرد از سوی عشایر و روستائیان این استان بافته می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه تبریز، لیقوان، سراب و بسیاری دیگر از شهرهای آذربایجان‌شرقی به تولید لبنیات معروف هستند، یادآور شد: سرای گرجیلر و بازارچه صفی متمرکزترین بخش‌های بازار تاریخی تبریز هستند که به ارائه لبنیات مرغوبی همچون پنیر تبریز و لیقوان، کره سراب و ماست و دوغ محلی می‌پردازند.

این مقام مسئول تاکید کرد: غذاها، حرفه‌ها، آداب و رسوم زنده‌ای که در بازار تبریز جریان دارند فرصت تعامل فرهنگی مردمان این استان را با سایر شهرها و کشورهای جهان فراهم کرده‌اند.

محمدی تصریح کرد: بازار تبریز در تمام جهات همچون معماری سنتی، گستردگی و وسعت، قدمت، تنوع کاری و عناصر داخلی آن مجموعه‌ای بی‌نظیر است که با ثبت جهانی فرصت کافی برای شناسانده شدن به دنیا برایش فراهم شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 31 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode