ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 ارديبهشت 1387     |     کد : 583

رهبر معظم انقلاب اسلامي: شناخت جريان‌هاي سياسي داخل و جهان از مهمترين مسئوليت‌هاي روحانيت است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، طي بياناتي ، شناخت جريان‌هاي سياسي داخل و جهان را از جمله مهمترين مسئوليت‌هاي روحانيت برشمردند.

 

 حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار هزاران نفر از علما، فضلا، روحانيون و طلاب استان فارس، تقوا و خودسازي، مجهز شدن به «دانش دين و معارف الهي» و شناخت جريان‌هاي سياسي داخل و جهان را مهمترين مسئوليت‌هاي روحانيت برشمردند و افزودند: مسئوليت روحانيون و طلاب در تحقق اهداف معنوي جمهوري اسلامي، بسيار سنگين است.
ايشان در تبيين دشواري وظايف و مسئوليت‌هاي روحانيت به نياز بسيار اساسي بشر به امنيت اشاره و خاطرنشان كردند: امنيت واقعي ملت‌ها در پرتو دو عامل «اقتدار» و «معنويت ديني» به دست مي‌آيد و جمهوري اسلامي به عنوان نمود قدرت سياسي اهل دين، الگويي است كه بايد از اين دو عامل برخوردار باشد و همين ضرورت تاريخي، مسئوليت روحانيت را بسيار سنگين مي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به گسترش حوزه تاثيرگذاري روحانيون افزودند: امروز برخلاف گذشته تاثير روحانيت به حوزه‌هاي فردي و جمع‌هاي محدود خلاصه نمي‌شود بلكه روحانيت در سايه استقرار نظام جمهوري اسلامي، داعيه‌دار هدايت معنوي بشر است و اين مسئله، دغدغه‌ها و مسئوليت‌هاي فراواني را به همراه مي‌آورد.
رهبر انقلاب اسلامي تحقق مسئوليت‌هاي مهم روحانيون را در درجه اول در گرو تقوا و خودسازي دانستند و افزودند: روحانيون به ويژه طلاب جوان بايد خودسازي و تهذيب نفس را بسيار جدي بگيرند چرا كه انسان بي‌تقوا نمي تواند ديگران را هدايت كند.
ايشان فراگرفتن دانش و معارف دين را دومين نياز عميق روحانيت برشمردند و با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهري افزودند: آن شهيد بزرگوار با معارف و حقايق دين آشنا بود و كتاب‌هاي گرانقدرش، نشان دهنده رزق واسعه و تفضلات الهي به آن شهيد بزرگوار است و لازم است جوانان حتما يك دوره از كتاب‌هاي استاد مطهري را مطالعه كنند تا با بخش‌هايي از معارف اسلام آشنا شوند.
رهبر انقلاب اسلامي آشنايي با فقه و علوم عقلي را از نيازهاي طلاب دانستند و با اشاره به تلاش برخي قدرت‌ها براي منحرف كردن ذهن ملت‌ها از طريق فلسفه يا مطالب شبه فلسفي خاطرنشان كردند: راه مقابله با اين تلاش‌ها، تكفير، دشنام و عصبانيت نيست بلكه بايد با تكيه بر حقايق دين و معارف عقلي، ذهن بشر را در مقابل مطالب و نظريات انحرافي، نجات داد و دستيابي به اين مهم، نيازمند عالم شدن و پرورش انسان‌هاي متفكر نظريه پرداز است.
ايشان در همين زمينه آشنايي با منطق و زبان روز را مهم خواندند و افزودند: بايد در تبليغ و تبيين از ابزارها و وسايل پيشرفته روز نيز استفاده كرد اما منطق و زبان روز يعني درك فضاي ذهني مخاطبان و چاره‌جويي عالمانه براي حل مشكلات امروز آنان.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه تبيين ضروريات و نيازهاي امروز روحانيت و حوزه‌هاي علميه، نگاه درست به سياست جهاني و شناخت جريان‌هاي سياسي داخلي و جهان را در ايفاي مسئوليت‌‌‌هاي سنگين روحانيون مهم برشمردند و افزودند: روحاني آگاه بايد با درك جريان‌هاي سياسي بين‌المللي، دو نقطه اساسي گمراهي و هدايت بشر را درك كند.
ايشان سياست‌هاي حاكم بر قدرت‌هاي بزرگ را زمينه ساز ترويج فساد و ظلم و موجب جنگ و خونريزي در جهان دانستند و افزودند: ‌جمهوري اسلامي پرچم مقابله با اين سياست‌ها را در جهان برافراشته است و به همين علت مورد هجوم مستمر و گسترده جبهه استكبار قرار گرفته است


نوشته شده در   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode