ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1392     |     کد : 57657

کاهش خطر آلزایمر در تغذیه با شیر مادر

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد مادرانی که نوزادشان را با شیر خود تغذیه می کنند کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند به طوریکه هر چه مدت تغذیه با شیر مادر طولانی تر باشد خطر ابتلا به آلزایمر نیز کمتر می شود.


یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد مادرانی که نوزادشان را با شیر خود تغذیه می کنند کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند به طوریکه هر چه مدت تغذیه با شیر مادر طولانی تر باشد خطر ابتلا به آلزایمر نیز کمتر می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این تحقیقات حاکی از آن است که این ارتباط می تواند ناشی از تاثیرات زیستی خاص تغذیه نوزاد با شیر مادر باشد که در بدن مادر ایجاد می شوند.

به عنوان مثال؛ تغذیه با شیر مادر، مقاومت به انسولین را که به طور چشمگیری در دوران بارداری کاهش می یابد بازیابی می کند. یکی از ویژگی های آلزایمر نیز مقاومت به انسولین در مغز است.

اگرچه پژوهشگران دانشگاه کمبریج داده های خود را از گروه کوچکی از 81 زن انگلیسی جمع آوری کردند اما ارتباط چشمگیر و استواری را بین تغذیه با شیر مادر و خطر ابتلا به آلزایمر یافتند.

به گفته این دانش پژوهان، این ارتباط بسیار محکم و هرگونه خطای احتمالی نمونه برداری بعید است.

با این حال، در همین زمان این ارتباط در زنانی که سابقه زوال عقل در خانواده هایشان داشتند ضعیف تر دیده شد.

پژوهشگران امیدوارند این مطالعه که هنوز در سطح پایلوت است؛ زمینه ای برای تحقیقات بعدی در زمینه ارتباط سابقه زاد و ولد زنان و خطر بروز بیماری آلزایمر شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه Alzheimer`s Disease منتشر شده است.

از اول تا هفتم آگوست مصادف با 10 تا 16 مرداد ماه "هفته جهانی تغذیه با شیر مادر" نامگذاری شده است.

شعار جهانـی امسال BREASTFEEDING SUPPORT: CLOSE TO MOTHERS ، "حمایت از تغذیه با شیر مادر: همراه با مادران" تعیین شده است.

اهداف "هفته جهانی تغذیه با شیر مادر" سال 2013 شامل جلب توجه به اهمیت حمایت اطرافیان برای کمک به مادران جهت آغاز و تداوم تغذیه با شیر مادر، آگاه کردن مردم در مورد فواید بسیار موثر مشاوره و تلاش های واحد برای گسترش برنامه های مشاوره ای، تشویق حامیان تغذیه با شیر مادر بدون توجه به سوابق تحصیلی آنان، برای کسب آموزش جهت حمایت از مادران و شیرخواران، شناسایی ارتباطات حمایتی در مناطق و محلات مختلف، جهت مراجعه مادران شیرده پس از زایمان برای دریافت کمک و حمایت، فراخوان دولت ها و بیمارستان ها برای اجرای فعالانه ده اقدام دوستدار کودک، به ویژه اقدام دهم (حمایت مادران) به منظور افزایش طول مدت و میزان تغذیه انحصاری با شیر مادر می شود.


نوشته شده در   سه شنبه 15 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode