ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 مرداد 1392     |     کد : 57358

موضوع فلسطین و روز قدس در کلام رهبری

روز قدس، یک روز به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللی اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌های مشتاق ...




مساله دل

روز قدس، یک روز به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللی اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌های مشتاق دیگر که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، 60 سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذاری می‌کند ـ البته حداقل 60 سال است، یعنی از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والا از مقدماتش شاید صد سال هم بیشتر است ـ 60 سال است که دارند سعی می‌کنند فلسطین را از نقشه‌ جغرافیای جهانی حذف کنند.

البته تا حدود زیادی هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامی زد توی دهان اینها. ایجاد نظام جمهوری اسلامی و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشداردهنده و متوقف کننده و مهاجمی بود که در مقابل این نقشه استکباری ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه روز توسعه پیدا کرده است.

روز قدس پشتوانه امنیت کشور ما هم هست. این را همه آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می آید، به سهم خود به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک می کند. روز قدس روز بزرگی است، روز مهمی است. ان شاءالله امسال، هم در کشور ما و هم در کشورهای اسلامی دیگر، این روز، باعظمت تر از همیشه برگزار خواهد شد.

2 شهریور 1390

بیانات در دیدار جمعی از استادان دانشگاه ها

ما در جمهوری اسلامی مساله فلسطین برایمان یک مساله تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مساله عقیده است، مساله دل است، مساله ایمان است. لذاست که بین ما و بین مردممان در این زمینه هیچ گونه فاصله ای وجود ندارد؛ همانقدر که ما برای مساله فلسطین اهتمام قائلیم، مردم ما هم ـ آنهایی که می دانند مساله فلسطین چیست که اکثریت عظیم ملت ما، بلکه قاطبه ملت ما هستند ـ همان انگیزه را دارند و شما مشاهده می کنید در روز قدس و در جمعه آخر ماه رمضان هر سال که امام آن را به عنوان روز قدس معین کردند، مردم می آیند در شهرهای بزرگ، در شهرهای کوچک، حتی در روستاها، مثل راهپیمایی 22 بهمن ـ 22 بهمن یادآور و سالگرد پیروزی انقلاب ماست که یک مساله مربوط به خود ملت و داخل کشور است ـ همان احساسات را به خرج می دهند؛ همان حضوری را نشان می دهند که در روز 22 بهمن نشان می دهند. در روز قدس هم مردم در همه شهرهای کشور، در همه شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها، می آیند در خیابان ها؛ هوا گرم باشد، هوا سرد باشد و حضور خودشان و انگیزه خودشان را نشان می دهند. بدانید اگر ما ـ ما که مسئولان کشور هستیم ـ جلو مردم را نمی گرفتیم، بسیاری از جوان های ما راه می افتادند برای این که با جسم خودشان و با تن خودشان هم در عرصه فلسطین حضور داشته باشند.

8 اسفند 1388

بیانات در دیدار شرکت کنندگان در افتتاحیه همایش غزه

چقدر سعی کرده اند در طول این سال ها که روز قدس را که نماد صف بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل، صف بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیسم است که به وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان و قدرت های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان دهنده این است که امت اسلامی اولا زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگ ترین و قدرتمندترین دولت های عالم برخوردار باشد. چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، در تهران باعظمت به همه دنیا نشان داد که عقربه انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه ها و پول خرج کردن ها و خباثت های سیاسی آنها بر روحیه ملت ایران اثری ندارد.

29 شهریور 1388

خطبه های نماز عید سعید فطر

روز قدس در پیش است؛ روز فریاد امت اسلامی بر علیه ظلم و عدوان 50 ساله دشمنان امت اسلامی است. روز قدس را باید همه امت اسلام و همه ملت های اسلامی گرامی بدارند و شما مردم عزیز ایران نیز مثل هر سال، به توفیق الهی این روز را گرامی خواهید داشت.

21 مهر 1385

بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران

روز قدس، روز آزمایش بزرگ ملت های مسلمان است؛ روز قدس، آن روزی است که ملت های مسلمان بی واسطه مقامات رسمی حرف شان را در دنیا مطرح می کنند. امسال هم روز قدس اهمیت مضاعفی دارد؛ هم به خاطر حادثه غزه ـ که واقعا عقب نشینی از غزه یک شکست بزرگ صهیونیست ها بود ـ هم به خاطر توطئه ای که بعد از شکست غزه و برای جبران آن شکست، از سوی امریکایی ها و صهیونیست ها و بعضی از هم پیمانان شان در جریان است؛ یعنی عادی سازی رابطه زشت با رژیم صهیونیستی در میان برخی از دولت های اسلامی و برخی از دولت های منطقه که نباید زیر بار بروند. دولت های اسلامی با بهانه های مختلف و برای خاطر شاد کردن دل آمریکا، نباید ارتباطشان را با این رژیم غدار ستمگر غاصب ـ که خطری برای همه منطقه و همه ملت ها و دولت هاست ـ عادی کنند؛ نباید به خاطر امریکا، روی خوش به این رژیم نشان بدهند که این کار زشتی است. دلیل زشت بودن این کار هم این است که آن کسانی که مرتکب این عادی سازی می شوند، لااقل در اوایل کار، آن را پنهان نگه می دارند؛ لذا کار زشتی است که پنهانش می کنند. کار زشت را نباید انجام داد، نه این که پنهان کرد. بنابراین، روز قدس ان شاءالله پرشورتر از همیشه برگزار شود.

29 مهر 1384

بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران


نوشته شده در   پنجشنبه 10 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode