ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 مرداد 1392     |     کد : 57108

امام جمعه مرند:نمازجمعه جهت‌گیری صحیح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تعیین می‌کند

امام جمعه مرند گفت: نماز جمعه محل بسیج عمومی مردم برای حضور در صحنه‌های انقلاب اسلامی است و در یک کلام نماز جمعه جهت‌گیری صحیح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تعیین می‌کند.


امام جمعه مرند گفت: نماز جمعه محل بسیج عمومی مردم برای حضور در صحنه‌های انقلاب اسلامی است و در یک کلام نماز جمعه جهت‌گیری صحیح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تعیین می‌کند.
خبرگزاری فارس: نمازجمعه جهت‌گیری صحیح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تعیین می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند اظهار کرد: امروز در 700 نقطه کشور، نماز پر شور جمعه اقامه و برپا می شود و این یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که 35 سال گذشته بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی در تهران اقامه شد.

وی تصریح کرد: شرکت در نماز موجب یکدلی، انسجام، اقتدار واتحاد تمام علاقه‌مندان به اسلام و ائمه معصومین (ع) است و نماز جمعه فضایی برای تعمیق اعتقادات و باورهای دینی و در جریان قرار گرفتن از آخرین اتفاقات و رویدادهای رخ داده برای مسلمانان جهان است.

خطیب جمعه مرند اظهار کرد: شرکت در نماز جمعه موجب افزایش اطلاعات و آگاهی در مورد توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی و تلاش برای ایستادگی و مقاومت بیش از پیش در مقابل بدخواهان و مخالفان اسلام و مسلمانان است.

وی افزود: نماز جمعه پایگاه ولایت، اخلاق و معنویت، پرورشگاه سیاست، تدبیر، معنویت و دیانت مردم و میثاق مردم با ولایت و رهبری است و سبب روشنگری مردم و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است.

خطیب جمعه مرند ادامه داد: نماز جمعه محل بسیج عمومی مردم برای حضور در صحنه‌های انقلاب اسلامی است و در یک کلام نماز جمعه جهت‌گیری صحیح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را تعیین می‌کند.

امام جمعه مرند با بیان اینکه آثار و برکات فردی و اجتماعی نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: اثر فردی نماز جمعه، تزکیه نفس و صفای باطن است، در نماز جمعه روح مومنان به واسطه سفارش به تقوا و توجه به یاد خدا صیقل داده می‌شود، اثر اجتماعی نماز جمعه در جهت تقویت وحدت و اتحاد مردم است.

وی تقویت وحدت مردم، بیان مشکلات جامعه از تریبون نماز جمعه و تذکر به مسئولان برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم را از جمله آثار اجتماعی برگزاری نماز جمعه برشمرد و افزود: در خطبه‌های نماز جمعه روشنگری صورت می‌گیرد و در زمینه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قدم برداشته می‌شود و امروز ملت ایران باید شاکر و سپاسگزار خداوند متعال باشند که در سایه حاکمیتی زندگی می کنند که در راس آن مجتهد جامع الشرایط به عنوان نایب بر حق امام زمان(عج) قرار دارد و از ارزش ها و آرمان دین مبین اسلام پاسداری می کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان مرند در آستانه روز قدس، بر لزوم حضور گسترده تمام مسلمانان در این راهپیمایی وحدت بخش برای اعلام حمایت از مسلمانان مظلوم و ستم دیده فلسطین تاکید کردو بیت‌المقدس را متعلق به تمام مسلمانان و اسلام خواند و پاسداری از آن در مقابل صهیونیسم را وظیفه همه علاقه‌مندان به دین مبین اسلام عنوان کرد..

حجت الاسلام نعمت‌زاده یادآور شد: زمانی که مسلمانان مشاهده می کنند رژیم غاصب اسرائیل به آسانی در برابر 22 روز مقاومت مردم فلسطین شکست می خورد، وظیفه دارند برای براندازی این رژیم سفاک به پا خواسته و از ادامه جنایات آن جلوگیری کنند.

وی آمریکا، اتحادیه اروپا در و در راس تمام آنان رژیم غاصب صهیونیستی را دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان برشمرد و بر لزوم ایستادگی و مقاومت در برابر آنان تاکید کرد.

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود ،حوادث اخیر در کشور مصر را «تاسف بار» دانست و تاکید کرد: ملت مصر دارای تاریخ و تمدن است و این ملت انقلابی کرده و طاغوتی را بیرون کرده‌اند و انتظار نمی‌رفت در عرض یک سال دچار تغییر شوند.توقع ما از نخبگان مصر، از علما، نویسندگان و عقلای قوم در این کشور این است که در مقام رفع مشکل بربیایند.

امام جمعه مرند خونریزی‌ها در مصر و عراق را محکوم کرد و گفت: ما حرکت عده‌ای در اعمال خشونت و به راه انداختن جریانات خشونت طلب را محکوم می کنیم و معتقدیم که این جریانات متعلق به مسلمانان و پیامبر نیست.

وی درخاتمه از نخبگان مصری خواست تا از بحران سوریه درس عبرت بگیرندوآینده کشور ومردم خودشان را بدست جنایتکاران نسپارند با ایجاد وحدت و همدلی بین تمام گروها آرامش را به کشور باز گردانند.


نوشته شده در   جمعه 4 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode