ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 مرداد 1392     |     کد : 57084

موسیقی شیوه ای اثرگذار برای انتقال مفاهیم دینی و انسانی به جامعه است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی زبان هنر به ویژه موسیقی را شیوه ای اثرگذار برای انتقال مفاهیم دینی و انسانی به جامعه توصیف کرد.


خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی زبان هنر به ویژه موسیقی را شیوه ای اثرگذار برای انتقال مفاهیم دینی و انسانی به جامعه توصیف کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حسن میلانی امروز پنجشنبه در بازدید از تمرینات گروه بزرگ دف نوازان سماع، تشریح کرد: در آموزه های دینی ما بارها تاکید شده که برای تبلیغ و انتشار مفاهیم دینی و انسانی و اخلاقی از بهترین شیوه و گویش ها با زبانی لطیف استفاده شود.

وی زبان موسیقی فاخر را یکی از ابزارهای هنری خواند که در جامعه قداست دارد و با بهره مندی صحیح از آن می توان مفاهیم ارزشمند و درست را به مردم ارائه کرد.

میلانی با تاکید بر اینکه رسالت حوزه هنری نیز همراهی با زبان هنر فاخر است ، تاکید کرد: حوزه هنری رسالت دارد تا با ورود به تمامی اقشار و لایه های اجتماع، اصالت فرهنگ و هنر و موسیقی کشور اسلامی مان را نشان داده و ترویج کند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه مردم حلقه مفقوده در برخی رشته های هنری هستند، تصریح کرد: متاسفانه در دوره هایی غفلت ها و رکودی در زمینه موسیقی انجام گرفت که نتیجه اش کمرنگ شدن گوشه هایی از هویت فرهنگی و هنری مردم بود.

میلانی ابراز داشت: فعالیت گروه های موسیقی اصیل و فاخر که مضامین دینی، انسانی و عرفانی را با زبان هنر اشاعه می دهند از ترویج برخی موسیقی های انحرافی غرب در جامعه که جهاتی غیر الهی دارند جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه گروه های موسیقی متعهد، می توانند گام های موثری در جهت احیای جنبه های فراموش شده هویت فرهنگی و هنری مردم بردارند، افزود: حوزه هنری آذربایجان شرقی در جهت تعالی محتوایی و تخصصی موسیقی استان از حرکت های فاخری مانند فعالیت های گروه موسیقی سماع حمایت می کند.

میلانی با اشاره به یکی از تصنیف های گروه، تکرار لفظ جلاله الله را منجر به قداست چنین برنامه ای خواند و گفت: لحظاتی که شما چنین کارهایی را با خلوص نیت برای معبود اجرا می کنید نشستنتان روی سن هم رنگ و بویی الهی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: وقتی پیامی ارزشمند را با آوای معنوی ساز دف منتشر می کنید می توانید رضایت را در چهره مخاطبان و شنودگان ببینید که این نشانی از فضیلت کار شما هنرمندان دارد.

میلانی همچنین اظهار امیدواری کرد: موسیقی وقتی در خدمت مدح ائمه و اهل بیت و اشاعه مباحث آیینی به کار گرفته می شود ارزشی دو چندان می یابد.


نوشته شده در   جمعه 4 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode