ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 تير 1392     |     کد : 56517

50 درصد موقوفات آذربایجان‌شرقی در زمینه احیای فرهنگ عاشورا است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ما بیش از 50 درصد موقوفات در راستای احیای فرهنگ عاشورا و سنت عزاداری امام حسین(ع) بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:
50 درصد موقوفات آذربایجان‌شرقی در زمینه احیای فرهنگ عاشورا است
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ما بیش از 50 درصد موقوفات در راستای احیای فرهنگ عاشورا و سنت عزاداری امام حسین(ع) بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی صبح امروز در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: وقف به عنوان میراث گران‌بهایی است که می‌تواند ثمره عمر یک عده انسان‌هایی شود که نام و یادشان در بلندی تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی سنت حسنه وقف را عملی پسندیده دانست که انسان‌ها اموال خود را در راه نیت‌های خیرخواهانه در اختیار عموم قرار می‌دهند، ادامه داد: در استان ما بیش از 50 درصد موقوفات در راستای احیای فرهنگ عاشورا و سنت عزاداری امام حسین(ع) بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی افزود: این سازمان وظیفه‌اش حراست و پاسداری و نگهداری از این اموال بوده که در گذشته برای ما به میراث گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی بین این دو دستگاه وجود ندارد، افزود: پاسداری از منابع طبیعی برای نگهداری طبیعت چه در حال و چه برای آیندگان مورد تایید همگان است و موقوفات نیز به عنوان فرهنگ دیرپای نبوی و علوی باید همیشه حفاظت و صیانت شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: اختلافاتی که سالیان سال دامنگیر این دو دستگاه بود باید حل شده و از بین برود و مردم در حقیقت از سردرگمی رهایی یابند و انفال در جایگاه خودش قرار گیرد و موقوفات هم جایگاه خودش را پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید با دید وسیع به موضوع نگاه کرد، افزود: با حل و فصل موضوعات در چهارچوب تفاهم‌نامه همکاری بین روسای سازمان‌های اوقاف و امورخیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری چه در شهرستان و چه در استان ان‌شاءالله بتوانیم این اختلاف گذشته را خاتمه دهیم و هر دستگاه اموال و دارایی خودش را صاحب شود و سند لازم اخذ شود. 


نوشته شده در   يکشنبه 23 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode