ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 تير 1392     |     کد : 56096

امام جمعه شهر مهربان:ائمه جمعه سراسر کشور برای همفکری با رئیس‌جمهور منتخب آماده‌اند

امام جمعه شهر مهربان حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را باعث سنگین‌تر شدن مسئولیت رئیس‌جمهور منتخب شد، گفت: ائمه جمعه سراسر کشور برای همفکری با رئیس جمهور منتخب آماده‌اند تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

امام جمعه شهر مهربان حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را باعث سنگین‌تر شدن مسئولیت رئیس‌جمهور منتخب شد، گفت: ائمه جمعه سراسر کشور برای همفکری با رئیس جمهور منتخب آماده‌اند تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه سراسر کشور برای همفکری با رئیس‌جمهور منتخب آماده‌اند 

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با قدردانی از حضور حماسی ملت در انتخابات 24 خردادماه اظهار کرد: خلق این حماسه بزرگ بار دیگر حقانیت و عظمت مردم ایران را به جهانیان نشان داد.



خطیب جمعه مهربان افزود: مشارکت 73 درصدی ملت بزرگ ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نشان داد که مردم اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و تحت هیچ شرایطی و حتی در سخت‌ترین شرایط تحریم و تهدید با روحیه‌تر و راسخ‌تر از گذشته پای آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پشت سر مقام عظمای ولایت ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد دشمنان برای یک لحظه هم که شده باشد توطئه‌های شوم خود را عملی سازند.



جلیلی با اشاره به مشارکت بالای 85 درصدی اهالی بخش مهربان در انتخابات 24 خرداد از  این حضور حماسی و غرور انگیز مردم ولایتمدار، انقلابی و موقعیت‌شناس بخش مهربان تقدیر و تشکر کرد و از اهالی شهر مهربان که با مشارکت 95 درصدی در انتخابات 24 خرداد، رکورد کم‌نظیری را در عرصه انتخابات در سطح کشور بر جا گذاشته‌اند تقدیر و تشکر ویژه کرد.



خطیب جمعه شهر مهربان حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را باعث سنگین‌تر شدن مسئولیت رئیس جمهور منتخب و شوراهای منتخب در مقابل این احساس مسئولیت مردم عنوان کرد و انتخاب و اعتماد شایسته مردم به رئیس جمهور منتخب، حجت‌الاسلام حسن روحانی را تبریک گفت و افزود: ائمه جمعه سراسر کشور برای همفکری با رئیس جمهور منتخب آماده‌اند تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شود.



وی با تبریک به شوراهای اسلامی منتخب شهرها و روستاهای بخش مهربان اظهار کرد: اعتماد و انتخاب مردم وظیفه سنگینی را بر دوش انتخاب‌ شوندگان در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرار داده است و باید تلاش شود به دور از هر گونه اختلاف به اعتماد مردم پاسخ شایسته‌ای داده شود.



جلیلی تصریح کرد: اختلاف سلیقه امری طبیعی است ولی باید منافع شهر و منطقه همیشه در اولویت و ارجح‌تر بر هر گونه مسائل حاشیه‌ای باشد و با دوری جستن از اختلافات جزئی باید به اعتماد مردم با خدمت صادقانه پاسخ شایسته داده شود.



خطیب جمعه مهربان در ادامه به مسائل بوجود آمده در کشور مصر اشاره کرد و افزود: در دوران ریاست جمهوری محمد مرسی در کشور مصر ضعف‌های زیادی از محمد مرسی رئیس جمهور  و اخوان مسلمین مشاهده شد و ابهام، تردید و تاخیر هم در حوزه اقتصاد  و هم در حوزه سیاست به وضوح مشاهده گردید و در واقع صلاحیت در برنامه‌ریزی در شکل واقعی خود دیده نشد.



امام جمعه شهر مهربان افزود: با این که محمد مرسی رئیس جمهور مصر برآمده از رای مردم بود در رابطه با تحولات کشور سوریه هیچگاه مواضع متفاوتی با پادشاه عربستان در خصوص سوریه اتخاذ نکرد و یا هیچوقت نتوانست در موضوع رابطه با ایران به صراحت سخن بگوید.



جلیلی با اشاره به این ابهام، تردید و تاخیر محمد مرسی و اخوان المسلمین هم در حوزه اقتصاد  و هم در حوزه سیاست در نهایت باعث شد تا نظامیان بر این کشور حاکم شوند، افزود: با توجه به شرایط موجود احتمال حضور نظامیان وابسته به غرب در حاکمیت کشور مصر بیشتر شده است و آرزو می کنیم که تحولات کشور مصر به نفع مسلمانان و مردم مصر باشد.



خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت و تبریک 14 تیر ماه که به عنوان روز قلم نامگذاری شده است، اظهار کرد: قلم امانت الهی است و فعالان عرصه قلم تلاش کنند تا صادقانه بنویسند.



امام جمعه مهربان با گرامیداشت 16 تیرماه که به عنوان روز مالیات نامگذاری شده است، اظهار کرد: مالیات یک اصل عقلانی در تمام کشورهاست و مالیات در طول تاریخ وجود داشته و امروز نیز به عنوان یک حق انسانی و بین‌المللی شناخته می‌شود و باید ادا شود.



وی پرداخت مالیات را یک امر واجب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه پرداخت مالیات به افرادی تعلق می‌گیرد که درآمد مناسبی دارند و یا حقوقی دریافت می‌کنند از این رو پرداخت آن طبق نظر فقها و مجتهدان واجب است و باید توجه داشت که بسیاری از کشورها که از ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه خدادادی برخوردار نیستند از طریق مالیات کشور خود را اداره می‌کنند.




نوشته شده در   جمعه 14 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode