ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 تير 1392     |     کد : 55683

رهبر انقلاب: همه بايد به رئيس جمهور منتخب كمك كنيم

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار رئيس، مسئولان و قضات دستگاه قضايي، با تشكر از اقدامات دستگاه قضا، حماسه عظيم...


حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار رئيس، مسئولان و قضات دستگاه قضايي، با تشكر از اقدامات دستگاه قضا، حماسه عظيم و حقيقي ملت بصير و هوشمند ايران را در انتخابات 24 خرداد، كاري كارستان خواندند و با تأكيد بر ضرورت كمك به رئيس جمهور منتخب افزودند: شكست همه جانبه برنامه ها و اهداف دشمنان، تجلي اعتماد عمومي ملت به نظام اسلامي و مجريان و ناظران انتخابات،



وجود امنيت پايدار به عنوان زير ساخت پيشرفت و آباداني، نجابت و قانون پذيري نامزدهاي ديگر در قبال رئيس جمهور منتخب و استحكام و اقتدار جمهوري اسلامي در دفاع از منافع ملت از نكات مهم انتخابات اخير بود.



در اين ديدار كه در آستانه سالگرد حادثه هفتم تير 1360 و شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب برگزار شد، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با تجليل از شخصيت برجسته و نوراني آيت‌الله بهشتي افزودند: در آن جنايت خبيثانه، شخصيت‌هاي برجسته، علماي بزرگ و خدمتگزاران صادق به شهادت رسيدند اما چهره پليد منافقين و حاميان مستكبر آن‌ها نيز براي ملت افشا شد و اين دستاورد بزرگي بود كه عملاً امكان حيات منافقين را در كشور از بين برد و براي جمهوري اسلامي سرنوشت ساز شد.



رهبرمعظم انقلاب همچنين با تشكر از سخنان مفيد و روشنگر آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه در اين ديدار افزودند: بايد از اقدامات و تلاش‌هاي ارزنده مسئولان و كاركنان شريف دستگاه قضايي حقيقتاً تشكر كرد.



حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي «سلامت» و «كارآمدي» قوه قضاييه را دو هدف راهبردي و هميشگي دستگاه قضا خواندند و تأكيد كردند: اين دو هدف عالي، بايد در تمام برنامه ها و اقدامات مورد توجه كامل قرار گيرد تا دستگاه قضايي به مجموعه اي كاملاً كارآمد و سالم تبديل شود.



ايشان كارآمدي و سلامت دستگاه قضا را موجب رضايت و احساس امنيت مردم برشمردند و افزودند: دستگاه قضا بايد به جايي برسد كه هر مظلومي بتواند خود را به ساحل امن آن برساند و در مقابل ظلم بايستد.



رهبرمعظم انقلاب مراقبت دائم و پيگيري مستمر را زمينه ساز تحقق اهداف قضايي خواندند و خاطرنشان كردند بايد با صيانت و هوشياري، فاصله فعلي تا



قوه قضاييه مطلوب اسلامي را پر كرد.



ايشان افزودند: البته پيمودن اين راه سخت، به زمان نياز دارد اما مهم اين است كه همه حركت‌ها در جهت پر كردن خلاء ها و رسيدن به نتيجه مطلوب باشد.



رهبرمعظم انقلاب، آگاهي مسئولان قضايي از خلاءهاي موجود اين دستگاه را، امري مثبت دانستند و افزودند: همه كارها بايد براساس برنامه هاي مصوب انجام شود تا در پرتو همت و تلاش اميدوارانه، نقائص موجود برطرف و دستگاه قضايي روز به روز بهتر و شكوفاتر شود.



حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي همچنين در سخنان مهمي درباره انتخابات 24 خرداد با تجليل و تشكر از ملت بزرگ و موقع شناس ايران، افزودند: حقايق و نكات برجسته اين انتخابات بايد همچنان در دايره تحليل و توجه قرار داشته باشد.



رهبرمعظم انقلاب با اشاره به برنامه ريزي يكساله، پيچيده و چند وجهي جبهه مخالف ملت ايران خاطرنشان كردند: دشمنان و مخالفان جمهوري اسلامي تلاش كردند يا انتخابات برگزار نشود يا با سردي و



بي اعتنايي ملت روبرو شود.



ايشان افزودند: آن‌ها براي بعد از انتخابات هم برنامه داشتند تا به بهانه هاي مختلف مقاصد شوم خود را پيگيري كنند اما به فضل الهي، ملت، مهارت و عظمت خود را در روز رأي گيري نشان داد و آنچه اتفاق افتاد 180 درجه خلاف خواسته هاي دشمنان بود.



حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به تلاش بيگانگان براي القاي تحليل‌هاي سست و بي پايه درباره حضور شوق آفرين ملت در انتخابات خاطرنشان كردند: شبهه افكني و ترديدآفريني درباره صحت انتخابات از جمله روش‌هاي دشمنان براي دلسرد كردن مردم بود اما ملت به گونه اي عمل كرد كه دستگاه‌هاي تبليغاتي استكبار، در همان روز انتخابات مجبور شدند به حضور پرشور و عظيم مردم اعتراف كنند.



رهبرمعظم انقلاب تأكيد كردند: رمز حضور عظيم ملت در انتخابات امسال، اعتماد و علاقه عمومي به نظام جمهوري اسلامي، اعتماد به ناظران و مجريان انتخابات و اميدواري ملت به حركت مستمر و پيش رونده ايران عزيز بود و اين، حقيقتي بسيار مهم و انكارناپذير است.



ايشان در همين زمينه به سخنان خود در چند روز قبل از انتخابات اشاره و خاطرنشان كردند: آن روز گفته شد اگر احياناً كساني هستند كه دلشان با نظام خيلي صاف نيست اما براي ايران و منافع ملي اهميت قائلند در انتخابات شركت كنند كه لابد برخي از رأي دهندگان در زمره اين افراد هستند.



ايشان افزودند: اين واقعيت نشان مي دهد حتي كساني كه طرفدار نظام نيستند به نظام و انتخابات آن اعتماد دارند چرا كه مي دانند جمهوري مستحكم اسلامي، مثل شير در مقابل طمع ورزان ايستاده و از كشور، منافع ملي و عزت ملي، به خوبي دفاع مي كند.



رهبرمعظم انقلاب در تبيين نكته برجسته ديگري از انتخابات يعني «امنيت كامل در سراسر كشور»، همزماني دو انتخابات رياست جمهوري و شوراها را يادآور شدند و گفتند: در انتخابات شوراها به علت زمينه هاي پيچيده طايفه اي، منطقه اي و قومي معمولاً امكان بروز درگيري و ناامني وجود دارد اما به فضل الهي و در پرتو همراهي ملت و تلاش مسئولان و دستگاه‌هاي ذيربط، در انتخابات اخير هيچ نشاني از ناامني وجود نداشت.



حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در ادامه تبيين برخي نكات برجسته انتخابات 24 خرداد، رفتار نجيبانه و قانون پذيري نامزدهاي ديگر انتخابات را، بسيار مهم و موجب شكرگزاري به درگاه پروردگار دانستند.



ايشان گفتند: ديدار نامزدهاي ديگر با رئيس جمهور منتخب و تبريك و ابراز خرسندي از انتخاب وي، موجب شيريني كام مردم شد و جاي تشكر دارد.



رهبرمعظم انقلاب با اشاره به حوادث تلخ سال 88 و تأكيد مكرر خود بر قانونگرايي افزودند: در اين انتخابات نيز مي شد بهانه گيري كرد و با راه اندازي اختلاف و دعوا، عظمت و شكوه حضور ملت را ناديده گرفت و كام مردم را تلخ كرد اما رفتار با نجابت و قانونمدارانه ديگر نامزدها، براي مردم احساس آرامش و شادي به همراه آورد و اين قانونگرايي بايد براي هميشه و براي همه درس باشد.



رهبرمعظم انقلاب ورود نيروي عظيم مردم به عرصه انتخابات را ناشي از هدايت دل‌هاي ملت به دست تواناي پروردگار برشمردند و افزودند: در پرتو اين لطف الهي، انتخابات حقيقتاً حماسه شد و آرزوي خيرخواهان تحقق يافت.حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي كمك به رئيس جمهور منتخب را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: اداره كشور، واقعاً كارسختي است و همه افراد و همه دستگاه‌ها بايد رئيس جمهور برگزيده مردم را ياري كنند.



ايشان افزودند: ايراد و انتقاد و اعتراض سالم، قطعاً براي پيشرفت كشور مفيد است اما همه به ياد داشته باشيم كه «در حاشيه بودن و ايراد گرفتن» آسان است اما كار اجرايي، دشوار و سخت است بنابراين همه بايد به رئيس جمهور منتخب كمك كنيم.



حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به ضرورت پرهيز از دامن زدن به توقعات يا برخوردهاي شتابزده خاطرنشان كردند: نبايد به سرعت قضاوت كرد بلكه بايد با همكاري و همدلي، كارهاي كشور را به جلو برد.ايشان در پايانِ بخش انتخاباتي سخنانشان با گلايه از برخي حرف‌هاي نامزدهاي انتخاباتي در برنامه هاي دوران تبليغات افزودند: دولت كنوني در كنار نقاط ضعفش، نقاط قوت فراواني نيز دارد و چقدر خوب بود كه نامزدهاي محترم با نگاهي منصفانه در كنار بيان نقاط ضعف، به خدمات مهم دولت و كارهاي زيربنايي و سازندگي آن نيز اشاره مي كردند.



رهبرمعظم انقلاب در ادامه سخنانشان به موضوع هسته اي پرداختند.



ايشان تأكيد كردند: همان‌گونه كه در اولين روز سال نو گفته شد چند كشور كه جبهه مخالف ايران را تشكيل مي دهند و خود را به دروغ جامعه جهاني



مي خوانند با لجبازي نمي خواهند موضوع هسته اي حل شود اما اگر لجبازي را كنار بگذارند حل مساله هسته اي ايران، كاري سهل، آسان و روان است.



حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي خاطرنشان كردند: موضوع هسته اي بارها تا لحظه حل، پيش رفته است اما آمريكايي ها بهانه هاي جديدي پيش



كشيده اند.ايشان با اشاره به سند مكتوبي كه آژانس



بين المللي هسته اي امضا كرده است افزودند: در اين سند آژانس اذعان كرده كه اشكالاتي كه درباره هسته اي ايران داشته است برطرف شده بنابراين پرونده هسته اي ايران بايد بسته مي شد اما آمريكايي ها بلافاصله مسائل جديدي را مطرح كردند چرا كه موضوع هسته اي را نقطه مناسبي براي تهديد و فشار بر ايران مي دانند.



رهبرمعظم انقلاب با اشاره به تحريكات صهيونيست‌ها خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي در بحث هسته اي، قانوني و شفاف عمل كرده و از لحاظ استدلالي داراي منطقي محكم است اما هدف دشمنان، استمرار فشار، خسته كردن ملت و تغيير نظام است بنابراين نمي گذارند مساله حل شود.



ايشان افزودند: البته دشمنان در حرف‌هاي خصوصي و نامه ها مي گويند نمي خواهيم نظام را تغيير دهيم اما عملكردشان خلاف اين حرف را نشان



مي دهد.



رهبرمعظم انقلاب تأكيد كردند: براي آن‌ها،



هسته اي، حقوق بشر، دمكراسي و هيچ چيز ديگر اهميتي ندارد آن‌ها دنبال سد كردن پيشرفت ملت و سلطه مجدد بر ايران عزيز ما هستند اما جمهوري اسلامي با اقتدار، استقلال، تكيه بر مردم و اعتماد به پروردگار، ايستاده است و از منافع ايران دفاع مي كند.



ايشان خاطرنشان كردند: تجربه نيز نشان داده است هركسي در راه حق استقامت ورزد پيروز است و بدون ترديد ملت ايران در اين زمينه نيز به دشمنان سيلي خواهد زد.در ابتداي اين ديدار، آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه گزارشي از اهم اقدامات دستگاه قضايي در يك سال گذشته بيان كرد.



رئيس دستگاه قضا تدوين و ابلاغ برنامه پنجساله توسعه قوه قضاييه، بازسازي كمي و كيفي نيروي انساني سيستم قضايي، اهتمام به آموزش و پژوهش، تقويت برنامه هاي فرهنگي، به كارگيري فناوري هاي نوين در دستگاه قضايي از جمله سامانه هاي خدمات الكترونيكي، تحول در نگاه به مسائل زندان و مجازات و همچنين قاطعيت در برخورد با اشرار سازمان يافته، متجاوزين به حريم اشخاص و قاچاقچيان مواد مخدر را از مهمترين برنامه ها در زمينه ايجاد تحول و توسعه در دستگاه قضايي كشور معرفي كرد.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode