ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 خرداد 1392     |     کد : 55390

نمایش بهترین مستندهای جهان در شبکه

شبکه مستند با شروع فصل تابستان جشنواره‌ای برای علاقه‌مندان به آثار مستند برگزار می‌کند و در این جشنواره تازه‌ترین و بهترین مستندهای جهان را به نمایش می‌گذارد.

شبکه مستند با شروع فصل تابستان جشنواره‌ای برای علاقه‌مندان به آثار مستند برگزار می‌کند و در این جشنواره تازه‌ترین و بهترین مستندهای جهان را به نمایش می‌گذارد.


--------------------------------------------------------------------------------


۲۵۰۰ دقیقه مستند جدید مرحله دوبله را برای پخش از جشنواره تابستانی پشت سر گذاشته‌ و ۴۰۰۰ دقیقه مستند دیگر نیز تا پایان تابستان دوبله و پخش خواهد شد.

در جشنواره تابستانی شبکه مستند هم تازه‌ترین آثار خارجی مد نظر قرار گرفته و هم تولیدات ایرانی. مستندهای روز جهان شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۲۰ پخش خواهد شد و در انتخاب مستندهای ایرانی نیز آثار مورد اقبال مخاطبان و پذیرفته شده در جشنواره‌ها، مدنظر بوده است.

علم و سیاست در کنار هم

مهدی خلجی، مدیر تامین برنامه شبکه مستند درباره آغاز جشنواره تابستانی شبکه مستند گفت: از آنجا که پخش برخی از مجموعه‌های این شبکه به پایان نرسیده، جشنواره تابستانی شبکه مستند از هفته دوم تیرماه آغاز می‌شود.

او «انگلیسی ها و تجارت برده»، «حیات آبی»، «آتشفشان​ها​»، «داستان آفریقا» و چند مجموعه دیگر را جزو آثار تابستانی شبکه مستند برشمرد.

مجموعه «انگلیسی‌ها و تجارت برده» اشاره کرد که در ده قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به تاریخ تجارت برده از ۵۰۰ سال قبل تاکنون در کشور استعمارگر انگلیس می‌پردازد و اسراری از پشت پرده سیاست‌های این کشور را برملا خواهد کرد.

«حیات آبی» محصول سال ۲۰۰۸ یکی دیگر از برنامه‌های تابستانی شبکه مستند است که تصویربرداری ۲۶ قسمت آن سه سال طول کشیده است. در این مجموعه با استفاده از بهترین دوربین‌های تصویربرداری جهان، اکوسیستم و چرخه آب کره زمین به تصویر کشیده شده‌است.

در مجموعه چهار قسمتی «‌آتشفشان‌ها» که برای تابستان امسال در نظر گرفته شده شاهد سفرهای شگفت‌انگیز انسان به مناطق پرخطر هاوایی، واناتو، اتیوپی و شرق آفریقا خواهیم بود. این مجموعه اکتشاف آتشفشان‌ها را که هیجان‌انگیزترین مناطق کره زمین است به نمایش می‌گذارد.

«داستان الکتریسیته» محصول سال ۲۰۰۹ مجموعه دیگری است که از زبان پروفسور جیم الخلیلی نکات شگفت‌انگیزی درباره برق از زمانی که یک قدرت جادویی محسوب می‌شد تا امروز که حیاتی‌ترین انرژی جامعه بشری به حساب می‌آید، بازگو می‌کند.

«حیات وحش آفریقا» از بهترین مجموعه‌های مستند جهان نیز از برنامه‌های شبکه مستند در تابستان است. این مجموعه محصول سال ۲۰۱۰ است و در چهار قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به قلب آفریقا و مکان‌های شگفت‌آور و زیبا و در عین حال خطرناک آن سفر می‌کند.

شاه‌کوسه‌ها در کنار طراحان نقشه

«بچه‌های شگفت‌انگیز» در سه قسمت ۶۰ دقیقه‌ای محصول سال ۲۰۱۱، تابستان امسال تصاویر زیبایی از نوزادان حیوانات نایاب و نادر را به نمایش می‌گذارد.

مستند «به سوی قطب شمال» به مدت ۴۰ دقیقه داستان سفر یک خرس قطبی مادر و دو توله هفت ماهه‌اش به قطب شمال را روایت می‌کند.

مستند سینمایی« داینو تاژیا» نیز سنین مختلف دایناسورها را به تصویر می‌کشد و محصول سال ۲۰۱۲ است. «جاسوسی از زندگی پنگوئن‌ها» محصول ۲۰۱۳ مجموعه‌ای سه قسمتی است که با بیش از ۵۰ دوربین جاسوسی تصویربرداری شده و برای اولین بار لحظاتی دیده نشده از زندگی این پرنده را ثبت کرده است.

«کامچاتکا» مستند دیگری که برای پخش در فصل تابستان در نظر گرفته شده، زندگی شاه کوسه‌ها را که از خطرناک‌ترین موجودات اقیانوس هستند، روایت می‌کند. «تولد پرواز» که تکامل فرآیند پرواز را بررسی می‌کند نیز مهمان جشنواره تابستانی شبکه مستند خواهد بود و از دیگر مستندهای آماده پخش شبکه مستند می‌توان به «طراحان نقشه» اشاره کرد.

این مجموعه سه قسمتی به نقشه می‌پردازد که بیش از یک نماد جغرافیایی برای ملت‌ها اهمیت دارد و نمایش‌دهنده سیاست، مذهب و فرهنگ هر کشور نیز است. در این مستند طراحان نقشه درباره تکامل نقشه اطلاعات جالبی ارائه می‌کنند.

مستند «مردان صخره» محصول ۲۰۱۳ از جدیدترین آثار این جشنواره تابستانی است که سفر یان استوارت زمین‌شناس مشهور جهان به اسکاتلند را برای بررسی دوره‌های زمین‌شناسی به نمایش می‌گذارد.

«داستان‌هایی از طبیعت» در ده قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به رازهای حیات وحش می‌پردازد و مستند دو قسمتی «داستان شمشیر» مراحل تکامل و ساخت شمشیر را روایت می‌کند. همچنین دو مستند تک‌قسمتی «گردبادهای عظیم» که به حوادث بزرگ طبیعی اختصاص دارد و « سنا» که یکی از جذاب‌ترین مستندهای سینمایی جهان است و به حیات و مرگ قهرمان فرمول یک جهان می‌پردازد نیز در جدول پخش جشنواره تابستانه شبکه مستند قرار گرفته است.

«عروج انسان» گرچه در سال ۱۹۷۰ تولید شده اما از آنجا که مستندی زیبا و فاخر است، در تابستان مهمان شبکه مستند خواهد شد. در «عروج انسان» زیست‌‌شناس‌ معروف جیکوب برونووسکی با سفر به نقاط مختلف جهان به بررسی مراحل تکامل انسان می‌پردازد.

به گفته مدیر تامین برنامه شبکه مستند، برنامه «با مسئولیت محدود» که به مستندهای دانشجویی مخاطبان اختصاص دارد و با استقبال خوب دانشجویان سراسر کشور مواجه شده است، فصل تابستان در روزهای پایانی هفته پخش خواهد شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode