ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 خرداد 1392     |     کد : 55367

دومين جشن ملي ايرانيان

صعود فوتبال ايران به جام‌جهاني، پس از حماسه 24 خرداد، موجي از شادي و نشاط را به مردم بازگرداند.

ديروز با پيروزي يك - صفر فوتبال ايران مقابل كره جنوبي برپا شد

دومين جشن ملي ايرانيان

صعود فوتبال ايران به جام‌جهاني، پس از حماسه 24 خرداد، موجي از شادي و نشاط را به مردم بازگرداند


تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي يك بر صفر مقابل کره جنوبي، براي چهارمين بار به جام جهاني صعود کرد.

ملي پوشان فوتبال ايران، ديروز با نمايش منطقي و دور از احساس مقابل کره جنوبي با نتيجه يک بر صفر، حسرتي که چهار سال پيش در دل ايراني ها ماند، در همين کشور به اشک شوق تبديل كرد.

ايران در رقابت هاي مقدماتي با پنج پيروزي، يک تساوي، دو شکست و كسب16 امتياز به عنوان تيم نخست گروه يكم در منطقه آسيا، راهي جام جهاني – 2014 برزيل شد. نکته جالب در صعود ملي پوشان به جام جهاني، کسب 9 امتياز از 16 امتياز در سه بازي آخر بود؛ وقتي که اميدهاي صعود، بسيار کم شده بود.

شاگردان کي روش - که در ديدارهاي آغازين خود، چندان مطمئن نشان نداده بودند - در 3 بازي آخر، کاري کردند کارستان. گرفتن 6 امتياز از کره جنوبي و برد دوبله تيمي که چهار سال پيش، ايران را از جام جهاني محروم کرده بود، لذتي فراتر از پاسخ به کري خواني هاي نه چندان دوستانه سرمربي، كاپيتان و بازيكنان اين تيم داشت.

ايران، در جام هاي جهاني 1978 آرژانتين، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده است و با توجه به روند يکي‌درميان حضور در جام جهاني، اين بار نوبت ما بود که در بزرگترين رويداد فوتبالي جهان(جام جهاني – 2014 برزيل ) شرکت کنيم. مردان آريايي، تاكنون در جام جهاني نتوانسته اند، از گروه خود صعود کنند؛ ايران، فقط يک برد در جام جهاني به دست آورده که مقابل آمريکا در سال 1998 بوده است.

با توجه به برگزاري رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در ساير قاره ها، ايران به عنوان سومين تيم، راهي جام جهاني - 2014 برزيل شد. پيش از ايران، تيم هاي ژاپن و استراليا، صعود خود را به جام جهاني جشن گرفتند. برزيل به عنوان ميزبان جام جهاني در اين دوره از رقابت ها حضور دارد.

لحظه به لحظه بازي

ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران - کره جنوبي، ديروز در ورزشگاه «مونسو» شهر اولسان در حضور بيش از 30 هزار تماشاگر و قضاوت داور چيني برگزار شد. رضا قوچان نژاد در دقيقه 59 تك گل ايران را به ثمر رساند.

رحمان احمدي، سيدجلال حسيني، پژمان منتظري، خسرو حيدري(65 غلامرضا رضايي)، اميرحسين صادقي، هاشم بيک‌زاده، مجتبي جباري، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، مسعود شجاعي(82 احسان حاجي صفي) و رضا‌قوچان‌نژاد (92 فرزاد حاتمي) در اين ديدار براي ايران به ميدان رفتند.

دقايق ابتدايي اين ديدار، طبق پيش‌بيني ها با حملات پرتعداد کره‌اي‌ها آغاز شد و آنها تلاش کردند با ارسال از جناحين، دروازه ايران را به خطر بيندازند. بازيکنان ايران در پنج دقيقه ابتدايي به دنبال گرفتن توپ از بازيکنان حريف بودند.

نيمه دوم با برتري کره اي ها آغاز شد، آنها همچنان به ارسال از جناحين تاکيد داشتند. در دقيقه 49 رضا قوچان نژاد در يکي از موقعيت هاي کم تعداد ايران مي توانست دروازه کره را با خطر مواجه کند که تعلل او، اين فرصت را از ايران گرفت.

در دقيقه 51 تعلل مسعود شجاعي و پاس اشتباه او، موقعيت را در اختيار کره اي ها قرار داد.

در دقيقه 55 آندرانيک تيموريان به خاطر خطايي که مرتکب شد و توپ را با دست لمس کرد، از داور چيني کارت زرد گرفت.

رضا قوچان نژاد در دقيقه 59 از اشتباه دفاع کره استفاده کرد و از موقعيتي کم اثر، بهترين استفاده را ايجاد کرد و با ضربه اي دقيق و فني، دروازه کره جنوبي را باز کرد تا ايران از حريف پيش بيفتد.

بعد از اين گل، کره اي ها که رمق نيمه اول را نداشتند، تلاش کردند تا روي دروازه ايران خطرساز شوند، ولي کم اشتباه بودن مدافعان ايران اين فرصت را از آنها گرفت.

در دقيقه 75 خطاي اميرحسين صادقي، يک موقعيت ايده ال را در جناح راست براي کره ايجاد کرد که ارسال اين توپ، دو موقعيت مطلوب براي کره را بوجود آورد که رحمان احمدي با شهامت اين دو موقعيت که بهترين موقعيت‌هاي کره بودند را مهار کرد. احمدي در اين صحنه، نمايشي فوق العاده داشت.

در دقيقه 82 مسعود شجاعي، پشت محوطه جريمه خطايي را روي بازيکن کره انجام داد، ولي حريف نتوانست از اين موقعيت استفاده کند. شجاعي در دقيقه 82 با دريافت کارت زرد و در شرايطي که مصدوم شده بود، جايش را به احسان حاجي صفي داد. در دقايق پاياني، کره اي ها حملات زيادي را روي دروازه ايران انجام دادند، ولي نتوانستند به گل برسند.

قوچان نژاد: خدا را شکر

رضا قوچان نژاد، مهاجم ملي‌پوش فوتبال ايران كه گل پيروزي بخش كشورمان را به ثمر رساند، بعد از پيروزي مقابل کره جنوبي، گفت: همه بازيکنان با تمام وجود دويدند و خدا را شکر که به برزيل رسيديم.

قوچان نژاد، كه به عنوان بهترين بازيکن اين بازي انتخاب شد، افزود: در نيمه دوم، خيلي زحمت کشيديم؛ همه بچه‌ها با هم زحمت کشيدند. هرچه توانستيم دويديم. خدا را شکر كه برديم.

وي درباره افزايش روحيه ملي‌پوشان، بعد از به ثمر رسيدن گل توسط او، گفت: معلوم است، بعد از اين گل همه اطمينان‌ها زياد شد و همه با هم، دست به دست هم داديم تا بازي را برديم.

مهاجم گلزن ايران با اشاره به موقعيت‌هاي زياد حريف، گفت: خدا را شکر در دقايق پاياني، شانس آورديم و گل نخورديم. خدا را شکر مي‌کنم که اين مسابقه را با برد تمام کرديم و خودمان را به برزيل رسانديم.

مشت گره کرده کي‌روش به «چوي»

کي روش و شاگردانش، پس از پيروزي و صعود به جام جهاني فوتبال به سمت نيمکت کره‌اي‌ها رفتند وبا مشت گره كرده، قدرت خود را به آنها نشان دادند.

نيمکت تيم ملي فوتبال ايران، پس از به صدا در آمدن سوت داور به سمت نيمکت کره‌جنوبي هجوم برد و کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران براي سرمربي کره‌ جنوبي، کُري خواند و مشت گره کرده‌اش را به «چوي» نشان داد.

ملي‌پوشان ايران، بعد از اين پيروزي در ورزشگاه اولسان کره‌جنوبي، جشن گرفتند.

استقبال از تيم ملي فوتبال

جزييات برگزاري آيين استقبال از ملي پوشان فوتبال، پس از صعود به جام جهاني - 2014برزيل اعلام شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون فوتبال، اين فدراسيون پس از صعود مستقيم تيم ملي فوتبال به جام جهاني - 2014 برزيل، آيين ويژه اي براي استقبال از ملي پوشان در ورزشگاه آزادي تهران، تدارک ديده است.

اين آيين، ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادي، با حضور علاقه مندان و طرفداران تيم ملي فوتبال كشورمان برگزار خواهد شد . بازيکنان، پس از ورود به ورزشگاه آزادي، دور افتخار مي زنند و صعود به جام جهاني را همراه با تماشاگران پرشور، جشن خواهند گرفت.

در اين آيين، از ملي پوشان قدرداني مي شود و در پايان، نورافشاني با شکوهي برگزار خواهد شد. فقط آقايان مي توانند در اين آيين حضور داشته باشند و از بانوان علاقه مند به تيم ملي، درخواست مي شود كه از آمدن به ورزشگاه آزادي، خودداري کنند. رسانه‌هاي گروهي، براي حضور و پوشش خبري اين آيين با همراه داشتن کارت سازمان ليگ و حراست وزارت ورزش و جوانان مي توانند حضور يابند.

شادي مردم تهران

تعداد زيادي از جوانان و مردم تهران با در دست داشتن پرچم ايران در مسير خيابان وليعصر (عج) به سمت ميدان وليعصر (عج) شادي و جشن گرفتند.

همچنين موج عظيمي از موتورسواران که پرچم‌هاي ايران را در دست داشتند با خوشحالي به سمت ميدان وليعصر (عج) حرکت كردند. تعداد زيادي از مردم تهران در خيابان‌ها و معابر خود با در دست داشتن پرچم ايران، شعار «ايران، ايران» سر ‌دادند. موج شادي اتومبيل‌ها و موتورسوارها، ترافيک سنگيني را در شهر تهران ايجاد کرد. گزارش ها، حاکي از شلوغي در همه محله هاي تهران از جمله تهرانپارس، پيروزي، صادقيه، شهرك اكباتان، خيابان‌هاي آزادي، انقلاب، كارگر، ميرداماد، شهيد حقاني و ميدان‌هاي ونك، ولي عصر(عج)، انقلاب، رازي و ... بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode