ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 آبان 1388     |     کد : 5501

یکشنبه 24 آبان 27 ذي القعده 15 نوامبر

شکست سپاه سالارُالدوله برادر محمد علي شاه از آزادیخواهان در سال 1329 هجري قمري...

شکست سپاه سالارُالدوله برادر محمد علي شاه از آزادیخواهان در سال 1329 هجري قمري

سپاه سالارُالدوله برادر محمد علي شاه كه قصد تصرف تهران را داشت در سال 1329 هجري قمري در نزديكي بروجرد از آزاديخواهان شكست خورد بدين ترتيب توطئه محمد علي شاه براي بازگشت به سلطنت خنثي شد. محمد علي شاه بعد از فتح تهران بدست مشروطه خواهان به سفارت روسيه در تهران پناهنده شد و سپس به روسيه رفت . اما همواره در انديشه دست يابي مجدد به مقام سلطنت بود. محمد علي شاه در روسيه قوايي فراهم آورد و همزمان با حركت او به طرف تهران سالارالدوله نيز قصد تهران كرد . در اندك مدتي محمد علي شاه و سالار الدوله هر دو از آزاديخواهان شكست خوردند و محمد علي شاه به روسيه متواري شد .

 

درگذشت يوهان كِپلرمنجم و ستارهشناس آلماني در سال1630ميلادي

يوهان كِپلرمنجم و ستارهشناس آلماني در سال1630ميلادي در59سالگي درگذشت. او درپايان تحصيلاتش به گراتس اتريش رفت و به تدريس پرداخت. كپلر بعدها با تيكوبراهه منجم معروف آن عهد آشنا شد و ازآن پس به تدريج علاقه و گرايش بسياري به نجوم دراو آشكارشد. او سالها دراين زمينه به مطالعه و تحقيق مشغول بود. قوانين كپلر درباره حركت سيارات و كشف حركت بيضوي مريخ درمدار ازنتايج مطالعات اوست.

 

تولد ژان دالامبررياضيدان فرانسوي در سال1717ميلادي

ژان دالامبررياضيدان فرانسوي در سال1717ميلادي درپاريس متولد شد. او پس از تحصيلات متوسطه ابتدا حقوق و بعد طب خواند؛ اما علاقه او به رياضي موجب شد كه دراين رشته به مطالعه بپردازد. دالامربه سبب استعداد خود درعلوم رياضي دانشمندي برجسته شد و مهمترين كتاب خود يعني ديناميك را به رشته تحريردرآورد. او همچنين از گردآورندگان دايرة المعارف ديِدرو بود.

 


نوشته شده در   يکشنبه 24 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode