ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392     |     کد : 53963

توانایی رئیس‌جمهور آینده در به دوش کشیدن بار سنگین پیشرفت کشور

امام جمعه مهربان گفت: رئیس جمهور آینده ضمن داشتن روحیه و همت جهادی، باید توان به دوش کشیدن بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را داشته باشد.



امام جمعه مهربان تاکید کرد

توانایی رئیس‌جمهور آینده در به دوش کشیدن بار سنگین پیشرفت کشور

امام جمعه مهربان گفت: رئیس جمهور آینده ضمن داشتن روحیه و همت جهادی، باید توان به دوش کشیدن بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم اشاره و اظهار کرد: مقام عظمای ولایت در سخنانی انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات تأکید کردند، مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، اهل استقامت و عزم و ایستادگی و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.

خطیب جمعه مهربان انتخابات 24 خرداد را مهمترین مسئله کنونی کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت چهار سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می‌شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می‌تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می‌دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی کاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می‌کنند به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو شور و شوق و امید مردم ارتقا بخشد ، اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه‌های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاست‌های بیگانگان بکشاند.

خطیب جمعه مهربان به ویژگی‌ها و شاخصه‌های رئیس جمهور آینده از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت انتخاب کسانی که همتشان بر حفظ عزت و پیشرفت کشور متمرکز است فرمود، هرچه در این سه دهه بدست آورده‌ایم به برکت حرکت برای اهداف انقلاب بوده است بنابراین کسانی را انتخاب کنیم که در همه شرایط، تحقق این اهداف را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

وی ضرورت عمل به قانون در هر مرحله از انتخابات توسط کاندیداها را مورد تاکید قرار داد و افزود: طبق فرمایش اخیر مقام معظم رهبری تسلیم در مقابل قانون تنها راه صحیح است و گاه قانون صددرصد صحیح نیست اما از بی‌قانونی بهتر است و ممکن است از مجری قانون در یک بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنیم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.

جلیلی به دیدار بانوان فرهیخته حوزه و دانشگاه با مقام معظم رهبری و فرمایشات گهر‌بار معظم‌له در این دیدار اشاره نموده و با اشاره به عقب ماندگی‌هایی که درخصوص انتقال مبانی فکری اسلام درخصوص زن به عرصه بین المللی، وجود دارد، اظهار داشت: کارهای خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی و نام امام خمینی (ره)، درخصوص مقوله زن انجام گرفته است اما نیازمند کار بیشتر و تشکیل جبهه‌ای تهاجمی و مصون از تعرض دیگران هستیم و به هیچ وجه نباید در زمینه نهضت بیداری در عرصه زنان تعلل و توقفی وجود داشته باشد.

خطیب جمعه مهربان تقویت نهاد خانواده و تکریم و احترام زنان در خانه را دو مسئله مهم و فوری در جامعه از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: باید در قوانین، خلقیات و سنت‌ها، شرایط به گونه ای فراهم شود که زنان در سطوح مختلف معاشرتی، جنسی، فکری و خانوادگی دچار ستم‌زدگی نباشند و باید همواره همه اعضای خانواده، با زنان با دیده تکریم و احترام رفتار کنند و باید فضای خانواده به گونه‌ای باشد که فرزندان دست مادران خود را ببوسند.

امام جمعه مهربان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه یک الگوی صحیح از زن مؤمن، فعال، مجاهد و با حجاب به جامعه و مخاطبان رسانه ملی تاکید کرد: صدا و سیما باید از فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص تبعیت کند و در ارائه یک الگوی صحیح از زن مؤمن، فعال، مجاهد و با حجاب باید یک نقش 100 درصدی ایفا کند و صدا و سیما باید کاملاً در خدمت تفکر اسلامی از زن و ارائه خصوصیات یک زن اسلامی قرار گیرد.

این مقام مسئول با گرامیداشت روز روابط عمومی افزود: عرصه روابط عمومی عرصه مردم داری و ارتباط متقابل مردم و مسئولان است و هنر روابط عمومی یافتن راه نفوذ در دل‌هاست.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت روز موزه و میراث فرهنگی اظهار کرد: میراث فرهنگی آیئنه تمام نمای عقبه یک ملت و صیانت از میراث فرهنگی صیانت از هویت یک ملت است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اول خرداد،سالروز آغاز محاصره اقتصادی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: دشمن با وجود تحمیل سه دهه تحریم اقتصادی علیه ایران،نتیجه‌ای نگرفته و جهان شاهد بالندگی و سر بلندی ایران اسلامی است.

جلیلی افزود: ملت با اراده ما، تحریم‌ها را به فرصتی برای شکوفایی و استقلال کشور تبدیل کرد و شاید اگر این تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نبود به برخی از پیشرفت‌های اقتصادی دست نمی‌یافتیم.

خطیب جمعه مهربان همچنین فرا رسیدن دهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت امام محمد تقی (ع) (جوادالائمه) را تبریک گفت.


نوشته شده در   جمعه 27 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode