ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392     |     کد : 53854

تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران:

تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، ابراهیم گله‌دارزاده در آیین اردیبهشت تئاتر ایران و معرفی نفرات برتر دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی بدر در تبریز اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی تئاتر خودشناسی است که این ویژگی هم برای هنرمند در جریان آفرینش اثر هنری و هم برای مخاطب در جریان همزادپنداری در حین اجرای نمایش ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: تأثیر تئاتر به عنوان یکی از کامل‌ترین هنرها که به نوعی شامل تمام رشته‌های هنری است، امری آشکار است و براین اساس می‌توان گفت، تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است.

گله‌دارزاده گفت: تئاتر قدرتی شگرف در انتقال مفاهیم دارد و ما می‌توانیم از پتانسیل غنی این هنر در آموزش مفاهیم خاص در جامعه و همچنین کاهش ناهنجاریهای فردی و اجتماعی بهره گیریم.

وی، نقد راهگشا و ارائه‌ راهکار برای حل معضلات اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های تئاتر عنوان کرد و اذعان داشت: مکتب تبریز در رشته‌های مختلف هنری شهرتی جهانی دارد و هنرمندان عرصه‌ی تئاتر نیز باید از این شیوه الهام گرفته و با تلاشی مضاعف مکتبی ویژه‌ی تئاتر تبریز ایجاد کنند.

وی، اجرای نمایش با متن بومی را یکی از خواسته‌های مخاطبان تئاتر برشمرد و خواستار تولید متون نمایشی مبتنی بر پیشینه‌ غنی فرهنگی اسلامی و ایرانی شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران یادآور شد: با تمام وجود برای حمایت از ایجاد تئاتر شهر در تبریز تلاش خواهیم کرد و پس از عقد قرارداد فی‌مابین، حمایت‌های مالی در این حوزه انجام خواهد شد.

براساس این گزارش؛ مسابقه نمایشنامه‌نویسی بدر با هدف تولید متون نمایشی فاخر و مبتنی بر محتوای ارزشی آثار ادبی حوزه دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان عرصه جهاد و شهادت در میان نسل جوان برگزار شد.

پیش از این نیز در این راستا مسابقه نمایشنامه‌نویسی از کتاب «دا» نوشته اعظم حسینی و «لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری برگزار شده بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode