ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 ارديبهشت 1392     |     کد : 53370

شب قهرمانی استقلال و سپاهان

استقلال با پیروزی یك بر صفر بر فولاد در اهواز، قهرمانی خود را در فاصله یك هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر مسجل كرد تا همچون سپاهان كه در حضور 80 هزار تماشاگر پرسپولیسی قهرمان جام حذفی شد، جشن قهرمانی برپا كند.

قلعه نویی قهرمانی را به هواداران تیمش تقدیم كرد و از همه حلالیت طلبید
شب قهرمانی استقلال و سپاهان


استقلال با پیروزی یك بر صفر بر فولاد در اهواز، قهرمانی خود را در فاصله یك هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر مسجل كرد تا همچون سپاهان كه در حضور 80 هزار تماشاگر پرسپولیسی قهرمان جام حذفی شد، جشن قهرمانی برپا كند.

هواداران پرشمار استقلال و پرسپولیس شب متفاوتی را به صبح رساندند. قرمزها در روزی كه برای بردن جام حذفی و كسب جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا سراپا انگیزه داشتند، دو بار برتری خود را مقابل سپاهان از دست دادند تا در ضربات پنالتی دست‌شان را به نشانه تسلیم مقابل تیم اصفهانی بالا ببرند.

همه این فعل و انفعالات در حالی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی رقم خورد كه صدها كیلومتر آن طرف‌تر در اهواز، شاگردان امیر قلعه‌نویی با پیروزی بر فولاد، قهرمانی را به هوادارانشان تقدیم كردند. تك گل بازی اهواز را جواد نكونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا زننده گل قهرمانی تیمش باشد. این پنالتی با خطا روی فرهاد مجیدی برای استقلالی‌ها به دست آمد. البته آبی‌ها برای این پیروزی 90 دقیقه استرس كشیدند. فولاد در این بازی یك پنالتی را به آسمان زد و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت، اما تیر دروازه و درخشش رحمتی شادی هواداران تیم آبی‌پوش را پایدار نگه داشت.

بازی استقلال كه به پایان رسید در تهران پرسپولیس و سپاهان یك ـ یك مساوی بودند. قرمزها هرچند با گل دقیقه 24 كریم انصاری‌فرد از مهمان اصفهانی خود پیش افتادند و نیمه نخست را با پیروزی به رختكن رفتند، اما این برتری را در دقیقه 59 روی پاس به عقب اشتباه حسین ماهینی و فرصت‌طلبی جواهیر سوكای از دست دادند. این بازی تا پایان 90 دقیقه گل دیگری در برنداشت تا كار به دو وقت 15 دقیقه‌ای بكشد. پرسپولیس هرچند در نیمه دوم توپ و میدان را به سپاهان واگذار كرده بود، اما در وقت اضافی اول و در دقیقه 99 با بغل پای محمد نوری یك بار دیگر به گل رسید. سپاهانی‌ها كه بعد از ناكامی در لیگ، جام حذفی را هم از دست رفته می‌دیدند در همان دقیقه دوم وقت اضافی دوم، بار دیگر از اشتباه مدافعان پرسپولیس استفاده كردند و توسط محمد غلامی به گل تساوی رسیدند. با این گل همه چیز به ضربات پنالتی كشیده شد، پنالتی‌هایی كه برای هواداران پرسپولیس آه و افسوس و برای اصفهانی‌ها شادی و سرور به همراه داشت. هادی نوروزی همان ضربه نخست را به بیرون زد. رضا حقیقی هم پنالتی سوم را به آسمان كوبید تا گل‌های حسین ماهینی و میثم نقی‌زاده مرهمی بر زخم قرمزها نباشد. در آن سو سپاهانی‌ها هر چهار پنالتی خود را توسط بولكو، خلعتبری، ابراهیمی و حاج صفی به گل تبدیل كردند تا رنگ روبان‌های جام نقره‌ای رقابت‌های حذفی به رنگ زرد درآید.

در شرایطی كه دست پرسپولیس از جام قهرمانی كوتاه مانده بود، مهدی مهدوی‌كیا هم چهار گوشه زمین را بوسید و در یكی از تلخ‌ترین لحظات عمرش از فوتبال خداحافظی كرد.

قلعه‌نویی: این قهرمانی تقدیم به هواداران

امیر قلعه‌نویی قهرمانی استقلال را به هواداران این تیم تقدیم كرد و در عین حال از همه حلالیت طلبید. سرمربی استقلال در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر فولاد و قهرمانی در لیگ برتر گفت: خدا را شكر می‌كنم كه در این سال پر فراز و نشیب توانستیم در شهری كه قدمگاه امام رضاست، قهرمان شویم. نمی‌خواهم از كسی اسم ببرم فقط خودم را می‌گویم كه كمترین نقش را داشتم. از مردم، هیات مدیره، مدیرعامل، مربیان و خصوصا بازیكنان كه در این فصل سختی‌های زیادی كشیدند از تك‌تك‌شان ممنوم. خدا هم ما را كمك كرد تا قهرمان شویم.

قلعه‌نویی افزود: این قهرمانی متعلق به همه هواداران استقلال در داخل و خارج از كشور است. ما در واقع در خانه استقلال قهرمان شدیم. اهواز خانه استقلال است. هواداران ما در این شهر نزدیك 100 دقیقه ما را تشویق كردند.


نوشته شده در   دوشنبه 16 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode