ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1392     |     کد : 53194

امام جمعه مهربان: رئیس‌جمهور به وعده خود به مهربان عمل کند

امام جمعه مهربان گفت: امیدواریم طبق وعده‌ای که رئیس جمهور در سخنرانی‌شان در اجتماع مردم تبریز دادند و همچنین با توجه به طرح موضوع در جلسه هیئت دولت شهرستان شدن مهربان هر چه سریع‌تر عملی شود.



امام جمعه مهربان گفت: امیدواریم طبق وعده‌ای که رئیس جمهور در سخنرانی‌شان در اجتماع مردم تبریز دادند و همچنین با توجه به طرح موضوع در جلسه هیئت دولت شهرستان شدن مهربان هر چه سریع‌تر عملی شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و با تبریک هفته معلم به استادان، معلمان و همه تلاشگران عرصه علم و پژوهش و تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلمان، علم و ایمان را بر ضمیرهای پاک دانش‌پژوهان حک می‌کنند و جرعه زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به نام روز معلم افزود: رسالت نامگذاری سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که فرزندی عزیز برای امام راحل عظیم‌الشان بود و آن حضرت از ایشان با عنوان پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نام برده و او را در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان کم‌نظیر می‌داند به نام متبرک روز معلم شایسته است.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به تلاش استکبار و منحرفین برای انحراف جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود معلمان و استادان فرهیخته دانشگاه‌ها و موسسات عالی، همچون قبل و البته دوچندان در ترویج و ثبات مبانی فکری و عملی دین مبین اسلام و زنده نگه داشتن احکام و نظریات آن، برای هموارسازی راه حق و حقیقت برای رهپویان و جویندگان کمال انسانی، تلاش وافر از خود نشان دهند؛ چرا که در این برهه سخت و حساس که استکبار و منحرفین با روش‌های جذاب و رنگین از طریق فقه‌های کذاب ضاله و گروهک‌های منحرف، تلاش ممتد و بی‌وقفه در جهت انحراف اقشار جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان مومن و آینده‌ساز که سرمایه‌های هر مملکتی هستند، داشتند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: تنها به وسیله تعلیم و تربیت اسلامی به سبک ائمه اطهار (ع) آن هم از سوی ادامه‌دهندگان راه آن معصومین(ع) یعنی معلمان و استادان بزرگوار، با تعلیم و افزایش بصیرت فتنه‌شناسی می‌توان با موفقیت گذر کرد.

امام جمعه مهربان به نقش معلمان زحمتکش در عرصه‌های مختلف آموزشی و پرورشی اشاره کرد و رشد و توسعه جامعه را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی این قشر زحمتکش دانست و هفته گرامیداشت مقام معلم را نماد ارزش گذاری به مقام شامخ این عزیزان عنوان کرد و از زحمات مسئولان، مدیران و تمام فعالان عرصه تعلیم و تربیت در منطقه مهربان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی در ادامه خطبه دوم به برگزاری نخستین اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی، در تهران اشاره کرد و افزود: محور بودن حضرت رسول خدا (ص) به عنوان محور وحدت مسلمانان از مهمترین اهداف این اجلاس بود و شرکت کنندگان در بیانیه پایانی نخستین اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی تاکید کردند دشمنان اسلام با توجه به نقش محوری رسول اکرم(ص) در وحدت نظر تمام مسلمانان، در تلاش هستند تا با توهین‌های مکرر به ساحت ایشان از آن پیامبر عظیم‌الشأن قداست‌زدایی کنند.

خطیب جمعه مهربان افزود: همچنین نهادسازی و ایجاد ساز و کارهای تعامل میان علما و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی بین اندیشمندان مسلمان برای معرفی و دفاع از چهره واقعی و منوّر اسلام از دیگر راه کارهای مهم در این اجلاس عنوان شد.

امام جمعه مهربان به بخش دیگری از بیانیه پایانی این اجلاس اشاره کرد و افزود: علمای جهان اسلام در این بیانیه با اشاره به اینکه مقابله با مذاهب و رویکردهای فکری افراط‌گرایانه و یا تفریط‌گرایانه مغایر با کتاب و سنت امری ضروری است، تصریح کردند: همچنان که افراط جایز نیست تفریط در برابر تبلیغات شبهه‌انگیز نیز قابل پذیرش نیست و بایستی ضوابط مزبور به منظور حفظ شایسته نام اسلام مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی افزود: بیداری اسلامی ریشه در اسلام ناب محمدی(ص) و حضور میلیونی مردم داشته و اقامه ارزش‌های دینی، احیای هویت و تمدن اسلامی و برپایی عدالت اجتماعی از مهمترین تقاضاها و اهداف آن است، همچنین نفی استبداد داخلی و تأکید بر حاکمیت مردم، رهایی از وابستگی و مقابله با سلطه بیگانگان سرلوحه اهداف جنبش بیداری اسلامی قرار دارد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: علمای اسلامی باید ضمن مقابله با تحجر و سطحی‌نگری، به منظور تربیت نسل جدید و ایجاد روحیه خودباوری علمی و اعتماد به نفس در آنان و همچنین پاسخ‌گویی به شبهات، نیازها و تقاضاهای جدید جوامع اسلامی، به ویژه نیازهای جوانان و زنان که نقش تعیین‌کننده‌ و مؤثری در شکل‌گیری روند جنبش بیداری اسلامی داشته‌اند، توجه مضاعفی به تزکیه نفس و روزآمدسازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی داشته باشند.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به اینکه تفرقه عامل شکست وحدت مسلمین است اظهار کرد: بدون تردید وحدت رمز پیروزی و مایه رشد و تعالی و تفرقه مهمترین عامل شکست حرکت امت اسلامی است و رهبران مذاهب، فرق و جریان‌های اسلامی ضمن پذیرش اختلافات فکری و عقیدتی که به نوبه خود می‌تواند عامل رشد جوامع اسلامی باشد، نباید اجازه دهند که این اختلافات به تعارضات سیاسی، جنگ و برادرکشی، که خواسته دشمنان دین است، تبدیل شود.

خطیب جمعه مهربان موضوع سوریه را از دیگر موارد مهم مطرح شده در نخستین اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در کنفرانس با محکوم کردن روند برادرکشی و تخریب زیرساخت‌های کشور سوریه، بر این موضوع تأکید می‌کنند که بحران کنونی این کشور تنها راه حل داخلی داشته و همه طرف‌های درگیر باید به جای توسل به خشونت و نظامی‌گری که تنها به سود رژیم صهیونیستی است، از طریق گفت‌وگو و مشارکت همگانی و به دور از دخالت‌های بیگانگان به این بحران پایان دهند.

امام جمعه مهربان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از کارگران نمونه و برتر اشاره کرد و افزود: مقام عظمای ولایت مهمترین ویژگی طبقه کارگر را مایه گذاشتن از جسم و جان خود برای پیشرفت و آسایش کشور دانستند و افزودند، کارگران ستون فقرات یک جامعه هستند که درصورت نبود و یا ضعف آن‌ها، کشور فلج خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای داخلی را از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی در میان مردم برای استفاده از کالاهای ساخت داخل را بسیار مهم است و باید این فرهنگ در میان مردم فراگیر شود که انتخاب یک کالا با نشان داخلی و یا با نشان خارجی می تواند یک کارگر ایرانی را برخوردار و یا محروم کند.

حماسه اقتصادی با حمایت از تولید ایرانی محقق می‌شود

خطیب جمعه مهربان تحقق حماسه اقتصادی را با حمایت از کار و تولید ممکن دانست و افزود: تحقق حماسه اقتصادی با حمایت از کار و تولید ایرانی است و یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی استفاده از کالاهای ایرانی است و لازمه این مهم نیز بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی توسط تولیدکنندگان است تا با جلب اعتماد مردم، فرهنگ استفاده از کالای داخلی جایگزین فرهنگ استفاده از کالای خارجی شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی در ادامه خطبه دوم به آغاز ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هفدهم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: در اختیار گرفتن سرنوشت یک ملت کار ساده‌ای نیست و نباید برخی افراد خود را به کاری که شایستگی‌اش را ندارند درگیر کنند.

امام جمعه مهربان موضوع انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانست و با اشاره به توصیه مؤکد مقام معظم رهبری به کاندیداهای احتمالی برای ارزیابی صحیح از توانایی‌های خود و همچنین جایگاه اجرایی کشور به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تاکید کرد: کشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران به رئیس جمهوری نیاز دارد که در عرصه بین‌المللی و در مقابل استکبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نیز صاحب برنامه، حکمت، تدبیر، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذیب اخلاقی، به دور از حاشیه سازی و تشویش آفرینی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعیت باشد.

کاندیداهایی که به اصل ولایت مطلقه فقیه اعتقادی ندارند، قطعاً در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی نخواهند داشت

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی خطاب به افرادی که به اصل ولایت مطلقه فقیه اعتقادی ندارند، اظهار کرد: اگر اصل ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارید قطعاً در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی برای شما نیست بنابراین شایسته است که با اجتناب از ثبت نام کردن برای انتخابات ریاست جمهوری برای نظام هزینه اضافی ایجاد نکنید.

خطیب جمعه مهربان افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به این نکته توجه داشته باشند که آنچه موجب عزت و موفقیت آن‌ها در مبارزات انتخاباتی و پس از آن، اداره کشور می‌شود، عمل به توصیه‌ها و فرامین ولایت مطلقه فقیه است.

رئیس‌جمهور به وعده خود به مهربان عمل کند

حجت‌الاسلام و المسلمین در ادامه خطبه دوم از اهتمام و توجه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه شهرهای هوراند، ترکمنچای و مهربان قدردانی کرد و افزود: از عنایات و توجهات ویژه دولت و طرح موضوع ارتقای شهرهای هوراند، ترکمنچای و مهربان در جلسه استانی اخیر هیئت دولت در تبریز که مایه خیر و برکت شد تقدیر و تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به فرآیندهای مختلف تقسمیات کشوری اظهار داشت: اصل تقسیمات کشوری کاری نیست که در یک روز اتفاق بیفتد و رسیدن موضوع به جلسه هیئت دولت مستلزم طی شدن فرآیند قانونی موضوع است.

امام جمعه مهربان با اظهار امیدواری برای ابلاغ نتیجه نهایی گفت: امیدواریم طبق وعده‌ای که رئیس جمهور محترم در سخنرانی‌شان در اجتماع مردم تبریز دادند و همچنین با توجه به طرح موضوع در جلسه هیئت دولت این موضوع هر چه سریع‌تر عملی شود.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی از طرف اهالی شهرستان سراب و به ویژه اهالی شهرهای سراب، مهربان، شربیان، دوزدوزان و زرنق و روستاهای تابعه از توجه ویژه‌ای که دولت محترم نسبت به توسعه منطقه داشتند تقدیر و تشکر و تصریح کرد: این قضیه اتفاق طبیعی است و حساسیت نشان دادن به آن کار اشتباهی است.

عده‌ای با لباس خیرخواهی منافع خود را دنبال می‌کنند

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: هر حرکت تفرقه انگیز برای اختلاف افکنی چه از طریق نوشته، سایت و چه به صورت شفاهی و کتبی محکوم است و چنین افرادی قطعاً نه خیرخواه مردم سراب هستند و نه خیرخواه مردم مهربان هستند و متاسفانه برخی افراد با لباس خیرخواهی وارد می‌شوند که قطعاً خیرخواه نیستند و منافع شخصی خود را بر منافع عمومی مردم ترجیح می‌دهند و به دنبال شیطنت برای رسیدن به اهداف تفرقه انگیز خود هستند.

امام جمعه مهربان افزود: کل مرم شهرستان سراب دست به دست هم داده‌اند تا این اتفاق مبارک که مایه خیر و برکت است روی دهد و هر کسی از این موضوع بهره‌برداری شخصی یا سیاسی کند محکوم است و مردم با چشمان تیزبین خود متوجه تمام قضایا هستند.


نوشته شده در   جمعه 13 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode