ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1392     |     کد : 53176

بزرگ‌ترین موفقیت‌های کشور در زمان اعمال شدیدترین تحریم‌ها به دست آمد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت سال اخیر، دشمنان بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده؛ در حالی که بزرگ‌ترین موفقیت‌های ملت ایران نیز در همین دوره به دست آمده است.



استاندار آذربایجان‌شرقی:

بزرگ‌ترین موفقیت‌های کشور در زمان اعمال شدیدترین تحریم‌ها به دست آمد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت سال اخیر، دشمنان بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده؛ در حالی که بزرگ‌ترین موفقیت‌های ملت ایران نیز در همین دوره به دست آمده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های علمی کشور را نتیجه پرداختن به موضوع آموزش و تکیه بر باورهای دینی و ملی دانست و اظهار داشت: نظام سلطه تصور می‌کند که در هشت سال اخیر، بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده؛ در حالی که بزرگ‌ترین موفقیت‌های ملت ایران نیز در همین دوره به دست آمده است.

وی افزود: دکتر احمدی‌نژاد به عنوان یک شخصیت علمی و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، از بزرگ‌ترین پشتیبانان حرکت علمی در کشور به شمار می‌رود و تشکیل معاونت علمی در دولت نهم و پیگیری موفقیت‌های علمی از این طریق، حاصل نوع نگرش ایشان به این حرکت است.

علیرضابیگی با اشاره به برخی دستاوردهای اخیر علمی کشور از جمله ارسال موجود زنده به فضا و طراحی و ساخت پهبادهای پیشرفته، خاطرنشان کرد: کسانی که این فناوری‌ها را در انحصار خود در آورده بودند به خوبی ارزش آن را می‌دانند و هر کاری می‌کنند تا مانع دستیابی ملت ایران به این دستاوردها شوند؛ اما تا به حال در برابر اراده ملت ایران ناتوان بوده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه‌های آموزشی، به موضوع طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از پیش نیازمند توجه به موضوع آموزش به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی هستیم و این ضرورت را درک می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک 12 اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام معلم، گفت: روز معلم، روز گرامیداشت عشق و آگاهی و روز زندگی و سازندگی است و جامعه‌ای که چنین روزی را گرامی بدارد، سلامتی، نشاط، شادابی و موفقیت را درک خواهد کرد.

وی، نقش جامعه فرهنگی و معلمان را در رشد استعدادهای جامعه و نیل به افق‌های پیشرفت بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: نقش معلم در شکل‌گیری شخصیت جامعه، نقشی کلیدی و بی‌بدیل است و باید از مرتبت و منزلت معلمی به خوبی مراقبت کنیم.

علیرضابیگی افزود: هرچند سیر تطور و پیشرفت در تاریخ آموزش و پرورش قابل توجه است، اما دو عنصر معلم و دانش‌آموز همواره در آن ثابت بوده و معلمان به عنوان الگوی رفتاری دانش‌آموزان مطرح بوده‌اند تا حدی که میزان اثرگذاری معلمان بر دانش‌آموزان حتی بیشتر از والدین آنهاست.

وی با بیان اینکه معلمی، کار عشق و دل است، افزود: برای یک معلم، قلب پاک دانش‌آموز به مثابه یک مزرعه، فرصتی است برای کاشت فضیلت‌ها؛ و آن‌چه برای معلم شیرین و گواراست به بار نشستن این فضیلت‌هاست که مایه امیدواری و دلگرمی جامعه به شمار می‌روند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه یک فراز حساس از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از این فراز تاریخی را به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تعبیر کردند و در راستای تحقق این حماسه، اقدام ویژه‌ای از سوی جامعه علمی و فرهنگی که طیف گسترده‌ای از جامعه را به عنوان مخاطب پیش رو دارند مورد انتظار است.

وی برگزاری باشکوه انتخابات 24 خرداد و حضور پرشور مردم در این انتخابات را مصداق حماسه سیاسی عنوان کرد و در خصوص حماسه اقتصادی نیز گفت: سال‌هاست که ثروت نفت، جوشش و تلاش را در بین جوانان ما محدود کرده و انتظارات را بالا برده است، و اکنون باید با ترویج فرهنگ کار و تلاش، جوانان خود را به زحمت بیشتر برای دستیابی به اقتصاد متعالی و جامعه پیشرفته تشویق کنیم.

علیرضابیگی با بیان اینکه زندگی در پرتو ولایت فقیه، تمرین زیستن در حکومت امام عصر (عج) است، افزود: مقام معظم رهبری از جمله رهبران نادر در جهان به شمار می‌روند که توانسته‌اند با تسلط به رویدادهای جهانی و با بصیرتی مثال‌زدنی، به خوبی آینده را پیش‌بینی و جمهوری اسلامی ایران را به سمت قله‌های پیشرفت و سعادت هدایت کنند.

در این آیین از 4 نفر از معلمان نمونه کشوری و 84 نفر از معلمان نمونه استانی با اهدای لوح تقدیر و هدیه، قدردانی به عمل آمد.


نوشته شده در   جمعه 13 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode