ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392     |     کد : 53023

برقی کردن قطار سریع‌السیر تبریز ‌ـ تهران ـ مشهد / تسریع در انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه

معاون اول رئیس‌جمهور از مطالعه و اجرای برقی کردن قطار سریع‌السیر تبریز ‌ـ تهران ـ مشهد خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروهی ویژه انتقال اب ارس به مزارع و دریاچه ارومیه تسریع می‌شود.



معاون اول رئیس‌جمهور از مطالعه و اجرای برقی کردن قطار سریع‌السیر تبریز ‌ـ تهران ـ مشهد خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروهی ویژه انتقال اب ارس به مزارع و دریاچه ارومیه تسریع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا رحیمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در اختیار استاندار قرار می‌گیرد تا طرح‌های نیمه‌تمام استان با استفاده از این منبع تکمیل و تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی از تخصیص بلافاصله این مبلغ به استان خبر داد و گفت: تا شهریور ماه این مبلغ به استان تزریق می‌شود.

رحیمی مستقل شده ایران خودرو را نیز یکی دیگر از مصوبات دولت عنوان کرد و گفت: این طرح که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی بود متاسفانه با برنامه زمان‌بندی شده پیش نرفت و امروز با مستقل شدن آن به عنوان یک مجموعه خودروسازی برای تحقق آن برنامه‌ریزی شد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مطالعه و اجرای برقی کردن قطار سریع‌السیر تبریز ‌ـ تهران ‌ـ مشهد را از دیگر مصوبات هیئت دولت در دور چهارم سفرش به تبریز اعلام کرد و گفت: این مصوبه با مشارکت بخش خصوصی عملی می‌شود و مسیری برای اتصال به اروپا خواهد بود.

وی انتقال آب ارس به مزارع کشاورزی دشت مرند و تبریز را نیز از دیگر مصوبات مهم دولت در تبریز دانست و گفت: این مصوبه با تشکیل گروهی متشکل از معاون اول رئیس جمهور، وزرای نیرو، کشاورزی، اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور و استاندار آذربایجان‌شرقی عملیاتی شدن این انتقال را پیگیری می‌کنند.

رحیمی در این باره اظهار داشت: آب انتقالی از این مسیر در تابستان مزارع استان را آبیاری و در زمستان به دریاچه ارومیه برای افزایش حجم آبی آن هدایت می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 10 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode