ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 ارديبهشت 1392     |     کد : 52823

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح شهری کشور با حضور رئیس‌جمهور+ تصاویر

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با حضور رئیس‌جمهور در آذربایجان‌شرقی از بزرگ‌ترین طرح شهری کشور در تبریز با هزینه 2 هزار میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

با 2 هزار میلیارد ریال میدان شهید بهشتی صورت می‌گیرد
بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح شهری کشور با حضور رئیس‌جمهور+ تصاویر

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با حضور رئیس‌جمهور در آذربایجان‌شرقی از بزرگ‌ترین طرح شهری کشور در تبریز با هزینه 2 هزار میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

 

یوسف محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با حضور رئیس جمهور در آذربایجان‌شرقی از پروژه میدان شهید بهشتی به عنوان بزرگ‌ترین طرح شهری کشور در تبریز بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: از مجموعه‌های این میدان که شامل 12 بلوک ساختمانی با زیربنای احداثی نزدیک به 82 هزار مترمربع و معابر عمومی یکشنبه بهره‌برداری می‌شود.

محمدزاده با اشاره به وجود 455 هزار واحد تجاری، 268 واحد خدماتی، 111 واحد مسکونی و حدودا یک هزار واحد پارکینگ در بلوک‌های ساختمانی این مجموعه گفت: بیش از 27 هزار متر مربع نیز محوطه میدان شهید بهشتی است.

محمدزاده میزان اعتبار برآورد شده برای کل این طرح را 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریال برای تملک و 800 میلیارد ریال نیز رای اجرای طرح برآورد شده بود.

این مسئول حوزه راه و شهرسازی استان درباره میزان اعتبار جذب شده برای این طرح گفت: تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال برای تحقق 85 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه میدان شهید بهشتی از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی ایران و گروه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی موارد باقی مانده از این پروژه را در مراحل نازک کاری و یا تجهیز بلوک‌ها عنوان کرد و گفت: این مراحل نیز حداکثر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

محمدزاده درباره تاثیرات این میدان در بخش ترافیک شهری نیز اظهار کرد: این میدان با توجه به اختصاص 65 درصد آن به معابر عمومی در تفکیک معابر عابر پیاده و سواره در این بخش از شهر تبریز که یکی از شاهرگ‌های عبوری محسوب می‌شود تاثیرگذار خواهد بود.

محمدزاده گفت: شاخص‌ترین بنای این میدان برج ابریشم با کاربری تجاری و خدماتی در 17 طبقه است که پیش‌بینی می‌شود در صورت بهره‌برداری کامل از آن، میدان شهید بهشتی به یکی از قطب‌های خدماتی و تجاری کلانشهر تبریز تبدیل شود.

رئیس اداره بافت‌های شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: همجواری ایستگاه مترو و طراحی مسیرهای دسترسی به آن از طریق حیاط مرکزی میدان، همچنین قرارگیری مسجد تاریخی و مرمت شده کریم‌خان در وسط آن بیش از بیش بر رونق اقتصادی مرکز شهر و افزایش مراودات و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی ساکنین خواهد افزود.

وی با بیان اینکه این میدان یکی از مدرن‌ترین میادین سطح کشور خواهد شد، افزود: با اجرای کامل این طرح این منطقه قطب خدماتی و تجاری کلانشهر تبریز می‌شود.

از حوض ابریشم میدان شهید بهشتی با 17 طبقه یکی از شاخص‌ترین بناهای این مجموعه یاد می‌شود.

یادآور می‌شود ابتدا قرار بود این پروژه در 7 هکتار توسط شهرداری تبریز اجرا شود که در طول سال‌های 82-83 به دلیل روبه‌رو شدند با تاخیر در تملک به شرکت عمران و به سازی ایران واگذار شد.


نوشته شده در   جمعه 6 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode