ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 فروردين 1392     |     کد : 52343

انفجارهای ماراتن بوستون؛ ٢ کشته و بیش از ١٠٠ مجروح

دو انفجار در دوی ماراتن بوستون آمریکا بیش از مجروح و دو کشته بر جای گذاشت. سی ان ان ابتدا از ٦ مجروح خبر داد و فاکس هم از ٣ کشته . اما خبرها به تدریج دقیق تر و کامل تر شد.

 

 همشهری آنلاین:دو انفجار در دوی ماراتن بوستون آمریکا بیش از مجروح و دو کشته بر جای گذاشت. سی ان ان ابتدا از ٦ مجروح خبر داد و فاکس هم از ٣ کشته . اما خبرها به تدریج دقیق تر و کامل تر شد.

Explosions rock Boston Marathon; several injured

شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد در مسابقات دوی ماراتن در بوستون آمریکا دو انفجار روی داد و میدان کوپلی (Copley Square) را در دود فرو برد. انفجارها با فاصله کوتاهی در ساعت دو چهل و پنج دقیقه عصر به وقت محلی رخ داد.

boston

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، یکی از تهیه کنندگان این شبکه که در محل حادثه حضور داشت انفجارها را بزرگ عنوان کرد و گفت: محل انفجارها در نزدیکی خط پایان مسابقه دوی ماراتن است.

در همین حال فاکس نیوز هم در خبری فوری در همین رابطه از کشته شدن سه نفر در این انفجارها خبر داد.

از دیگر سو خبرنگار شبکه تلویزیون فرانس بیست و چهار گفت هنوز هیچ منبعی تروریستی بودن انفجار بوستون را تایید نکرده است.

خبرنگار این شبکه از واشنگتن گزارش داد هیچ منبعی تاکنون تایید نکرده است این انفجارها اقدامی تروریستی بوده است. گفته می شود دو انفجار بزرگ رخ داده است. این انفجارها درست در آستانه خط پایان مسابقه ماراتن بوستون به وقوع پیوست. نیمی از دوندگان به خط پایان رسیده بودند اما مسابقه هنوز به پایان نرسیده بود.

وی افزود خیابان های بوستون مملو از جمعیتی بود که در اطراف خط پایان در مرکز این شهر تجمع کرده بودند.

نیویورک و واشنگتن تحت تدابیر شدید امنیتی

در پی بروز دو انفجار در مسابقات دوی ماراتن بوستون آمریکا، نیویورک، واشنگتن و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، در نیویورک برای احتیاط سطح هشدارهای امنیتی افزایش یافته است. در پی این انفجارها گزارش شده هتل لنوکس در بوستون تخلیه شده است.

همچنین گزارش شده یک شی مشکوک در هتل ماندارین بوستون کشف شده است. پلیس جراحات افراد را جدی توصیف کرده است.

سی‌ان‌ان در خبری جدید گزارش داد: تلفات دو انفجار در بوستون آمریکا به دو کشته و بیست و هشت تن افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز در خبری فوری گزارش داد در پی وقوع انفجار در بوستون پلیس نیویورک تدابیر امنیتی خود را افزایش داد و نیروهای مبارزه با تروریسم در اطراف مراکز اصلی در منطقه منهتن نیویورک مستقر شده اند.

همچنین در پی این حادثه پلیس شهر بوستون یک هتل را که مشکوک به بمب گذاری بود تخلیه کرد.

مسوولان آمریکا از احتمال وجود بمب های دیگری خبر داده اند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی اوباما از کابینه خود خواسته است کمک های لازم جهت تحقیق در خصوص انفجارهای بوستون را به عمل آورند.

پلیس بوستون از ساکنان این شهر خواسته است در خانه های خود بمانند.
پلیس این شهر همچنین تمامی نیروهای خود را که در مرخصی به سر می برند فراخوانده است.

---انفجار سوم

پلیس از یک انفجار دیگر خبر داد که در کتابخانه جان اف کندی این شهر رخ داده است. پلیس احتمال داده که این انفجار با دو انفجار اولیه در ارتباط باشد.

--- فرودگاه بوستون

فرودگاه بوستون تحت کمترل پلیس است

•>خبرهای بعدی از دو ونیم بامداد به بعد:

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در پی انفجارهای بوستون تدابیر امنیتی علاوه بر نیویورک و واشنگتن در لوس آنجلس و سان فرانسیسکو نیز به شدت افزایش یافته است. پلیس بوستون انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی را تایید اما اعلام کرد هنوز مشخص نیست این انفجار با دو انفجار در خط پایان ماراتن بوستون ارتباط داشته باشد. پلیس بوستون تمامی پل ها بر روی رودخانه چارلز را بسته است. در پی کشف دو وسیله انفجاری گمان می رود بمب های دیگری در سطل های زباله وجود داشته باشد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از پلیس بوستون اعلام کرد: حادثه کتابخانه جی افی کی به دلیل آتش سوزی روی داده است.پیش از این رسانه های آمریکایی از وقوع انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی خبر داده بودند.سخنگوی پلیس بوستون همچنین بازداشت یک شخص در ارتباط با انفجارهای بوستون را رد کرد.•> ---


نوشته شده در   سه شنبه 27 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode