ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 دي 1404
پنجشنبه 4 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 فروردين 1392     |     کد : 52108

عرضه بال هواپیما با 2 سطح آیرودینامیکی/ افزایش راندمان هواپیما

پژوهشگران کشور توانستند نمونه آزمایشگاهی بال هواپیما با دو سطح آیرودینامیکی متفاوت طراحی کنند که منجر به افزایش راندمان هواپیما شده است.


پژوهشگران کشور توانستند نمونه آزمایشگاهی بال هواپیما با دو سطح آیرودینامیکی متفاوت طراحی کنند که منجر به افزایش راندمان هواپیما شده است.ایمان ترک زاده- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، ایرفویل را سطح مقطع آیرودینامیکی بال هواپیما دانست و گفت: به مقطع خاصی که با عبور هوا از اطراف آن ایجاد اختلاف فشار در بالا و پایین مقطع می‌کند ایرفویل (Airfoli) می‌گویند و نیروی ایجاد شده نیروی آیرودینامیکی خوانده می‌شود.

وی با بیان اینکه معمولا بال هواپیما در حالت پرواز دارای یک ایرفویل است، اظهار داشت: در این پژوهش بال هواپیمایی را طراحی کردیم که دارای دو ایرفویل متغیر است.

ترک زاده با اشاره به اهمیت ایرفویل‌ها در هواپیما، خاطرنشان کرد: سطح مقطع آیرودینامیکی بال هواپیما بر روی عملکرد پرنده‌ها تاثیر دارد و با اجرای این طرح توانستیم عملکرد و راندمان هواپیما را افزایش دهیم.

مجری طرح به بیان عملکرد این دو سطح مقطع آیرودینامیکی پرداخت و ادامه داد: از این دو سطح مقطع می‌توان بسته به مانورها و ماموریت‌های هواپیما بر اساس مزیت‌های ایرفویل‌ها از یکی از این سطوح استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح موفق به ساخت نمونه آزمایشگاهی یک بال با دو ایرفویل کاملا متفاوت و استاندارد شدیم، اضافه کرد: این طرح تاییدیه‌هایی از سوی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی چون دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر، سازمان صنایع هوایی نیروهای هوایی و مرکز تحقیقات اویونیک دریافت کرده است .


نوشته شده در   پنجشنبه 22 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode