ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391     |     کد : 51198

ترجمه فارسی «تفسير فرات كوفی» منتشر شد

«تفسير فرات كوفی» با ترجمه معصومه عبدالله و حكيمه حاجی‌علی‌اكبر و از روی تصحيح عربی محمد الكاظم توسط انتشارات دليل ما منتشر شد.


 «تفسير فرات كوفی» با ترجمه معصومه عبدالله و حكيمه حاجی‌علی‌اكبر و از روی تصحيح عربی محمد الكاظم توسط انتشارات دليل ما منتشر شد.

فريد مسعودی، مدير بخش علمی انتشارات دليل ما، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، از انتشار «تفسير فرات كوفی» خبر داد و گفت: اين كتاب توسط معصومه عبدالله و حكيمه حاجی‌علی‌اكبر و از روی تصحيح عربی محمد الكاظم از اين تفسير ترجمه شده است.

مسعودی گفت: «تفسير فرات كوفی» تفسير قرآن به زبان عربی و به شيوه روايی است كه توسط ابوالقاسم فرات بن ابراهيم بن فرات كوفی، محدث و مفسر شيعی قرن سوم و چهارم هجری قمری نگاشته شده است.

تفسير فرات، براساس ترتيب سوره‌ها تنظيم شده و برخلاف مفسران متقدم شيعه مانند قمی و عیّاشی، تنها آياتی را برگزيده است كه در شأن نزول و تفسير يا تأويل قريب و بعيد آنها، روايتی درباره تعاليم و اعتقادات شيعی از ائمه شيعه(ع) يا صحابه و برخی تابعين در دست داشته است.

گفتنی است «تفسير فرات» در برخی جوامع تفسيری شيعی و سنی بعد از خود، كمرنگ بوده و نام اين تفسير در كتب تراجم و رجال كهن نيامده و افرادی مانند كَشّی، نجاشی، شيخ طوسی از رجال متقدم و علامه حلی، ابن داود و محمدبن علی اردبيلی از رجال متأخر، هيچ اطلاعی درباره «ابوالقاسم فرات» نداده‌اند، اما محدثانی همچون علی بن بابويه قمی و حسن بن محمدبن سعيد هاشمی از اين تفسير برای شيخ صدوق نقل كرده و برخی متأخران با توجه به اين كه روايات اين تفسير به امام رضا(ع) ختم شده، فرات را در شمار اصحاب آن حضرت يا امام نهم و دهم می‌دانند.

«تفسير فرات كوفی» با تحقيق و تصحيح محمد الكاظم و ترجمه معصومه عبدالله و حكيمه حاجی‌علی‌اكبر در 728 صفحه، در قطع وزيری و با شمارگان هزار نسخه به قيمت 220 هزار ريال، توسط انتشارات دليل ما منتشر شده است. 


نوشته شده در   شنبه 26 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode