ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391     |     کد : 51021

پيشرفت كشور منوط به داشتن نيروي انساني سالم، با همت و ديندار است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار جمعي از پيشكسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته هاي ورزشي در مسابقات جهاني...

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از پيشكسوتان، قهرمانان و مدال‌آوران ورزشي:
پيشرفت كشور منوط به داشتن نيروي انساني سالم، با همت و ديندار است
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار جمعي از پيشكسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته هاي ورزشي در مسابقات جهاني و بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك 2012، قهرمانان و پهلوانان ورزشي كشور را سفيران هويت، تَشَخُص، عزم راسخ، هوش بالا، ايمان و پايبندي به شريعت ملت ايران دانستند و تأكيد كردند: ورزشكاران قهرمان همانند قله اي هستند كه زمينه ساز حركت آحاد مردم به ويژه استعدادهاي جوان، به سمت قله ها مي باشند.

رهبرمعظم انقلاب با تأكيد بر اين‌كه دستيابي به سكوهاي قهرماني ورزشي، بدون همت و اراده محكم و هوش بالا، امكان پذير نيست، افزودند: قهرمانان مظهر توانايي هاي يك ملت هستند و به همين علت، اعتماد به نفس و اعتماد ملي مردم را افزايش مي دهند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي حضور ورزشكاران در ميدان‌هاي بين المللي با حفظ اخلاق و روحيه جوانمردي و رعايت جوانب شرعي را تبليغ جهاني ارزش‌ها و صفات برجسته يك ملت خواندند و افزودند: يكي از اين موارد، حضور بانوان و دختران ورزشكار با رعايت حجاب شرعي‌ در ميدان‌هاي بين المللي است كه اقدامي فوق العاده،‌بسيار مهم و با ارزش است.

رهبرمعظم انقلاب‌ با اشاره به موارد متعدد از قتل، تعرض و تهديد رسمي زنان مسلمان محجبه در اروپا، خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي هنگامي كه يك زن مسلمان ايراني و داراي حجاب، بر سكوي قهرماني مي‌ايستد و همه را وادار به تكريم مي كند، كار با عظمتي انجام شده است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي افزودند: همه بايد قلباً، قدردان زنان ورزشكاري باشند كه با حجاب و متانت و وقار در ميدان‌هاي بين المللي ورزشي حاضر مي شوند.

ايشان نمونه ديگري از پيام رساني ورزشكاران را موفقيت هاي ورزشي جانبازان و معلولان دانستند و تأكيد كردند: ايستادن يك ورزشكار جانباز يا معلول بر سكوي قهرماني دنيا با همه سختي ها و آسيب هاي جسمي، نشان از عزم و اراده قوي آن ورزشكار و همچنين همت بالا و تَشَخُص يك ملت است.

رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان كردند: پيام هاي تشكر من از موفقيت‌هاي بين المللي ورزشكاران، نشأت گرفته از احساس صادقانه و حقيقي است كه معتقد است ورزشكاران با كسب مقام قهرماني، در واقع به ملت و كشور خود خدمت مي كنند و پيام هاي عزم و اراده، ايستادگي و ايمان ملت ايران را به جهانيان مي رسانند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به ورزشكاران قهرماني كه در ميدان‌هاي بين المللي شعائر ديني و معنوي را زنده نگه مي دارند،افزودند: از همه ورزشكاراني كه در ميدان‌هاي ورزشي، نام ائمه عليهم السلام را بر زبان مي آورند يا سجده مي كنند‌ يا دست به دعا برمي دارند‌ يا پس از فتح قله ها اذان مي گويند و همچنين همه زنان ورزشكاري كه عفاف ديني را رعايت مي كنند، صميمانه تشكر مي كنم.

ايشان اين تشكر را به دليل برجسته شدن معنويات در دنيايي كه جوانان به سمت بي ايماني و لاابالي گري سوق داده مي شوند، دانستند و خاطرنشان كردند: به همين دليل ورزشكاران بايد قدر خود را بدانند و در جهت حفظ و تقويت صفات پهلواني و جوانمردي و روحيه معنوي تلاش كنند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي همچنين با اشاره به انصراف ورزشكاران جوان ايراني از مسابقه با ورزشكاران رژيم صهيونيستي افزودند: اين اقدام، بسيار با ارزش و تلاشي بسيار مهم و حساس در مقابله با رژيم غاصب صهيونيستي است.

رهبرمعظم انقلاب‌ با اشاره به ايجاد زمينه بروز استعدادهاي جوانان در عرصه هاي مختلف، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: پيشرفت‌ها و موفقيت هاي جوانان ايراني در رشته‌هاي ورزشي نشانگر آن است كه ظرفيت و استعداد جوانان در رشته‌هاي گوناگون بسيار بالا است و بايد براي تربيت اين استعدادها و پرورش آن‌ها به سمت قهرماني، سرمايه گذاري شود.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي توانايي ها و استعدادهاي بالاي جوان ايراني را در زمينه هاي مختلف علمي، فناوري و تحقيقاتي، يك حقيقت انكارناپذير خواندند و تأكيد كردند: تاريخ ايران اسلامي نيز گواه همين موضوع است و ظهور چهره ها و شخصيت هاي برجسته اي همچون ابن سينا، زكرياي رازي، فارابي، سعدي و حافظ نشان دهنده وجود استعدادهاي متراكم در اين منطقه از دنيا است.

ايشان يكي از وظايف مهم قهرمانان ورزشي را ترويج ورزش همگاني ميان آحاد مردم به ويژه جوانان برشمردند و افزودند: يكي از نيازهاي اساسي كشور، فراگير شدن ورزش همگاني ميان مردم است.

رهبرمعظم انقلاب ، ورزش قهرماني را موتور محرك ورزش همگاني دانستند و با تأكيد بر لزوم توجه بيش از پيش به ورزش همگاني، خاطرنشان كردند: پيشرفت يك كشور منوط به نيروي انساني سالم، عالم، با همت و ديندار است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي افزودند: يكي از نتايج فراگير شدن ورزش همگاني در ميان مردم، حل بسياري از مشكلات اخلاقي جامعه همچون اعتياد است.

ايشان موضوع اخلاق در ورزش را، موضوعي بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: خوشبختانه جامعه ورزشي ما، سالم است اما هنگامي كه يك جوان ورزشكار بر روي امواج تبليغ و توجه جهاني قرار مي گيرد، خطر اخلاقي او را به شدت تهديد مي كند و بايد از خود، مراقبت كند.

رهبرمعظم انقلاب‌ افزودند: از جمله ويژگي‌هاي اخلاقي لازم براي يك ورزشكار، مغرور نشدن، مردمي و جوانمرد ماندن، با مردم بودن‌ و براي مردم دل سوزاندن است كه بايد ورزشكاران براي حفظ و تقويت اين روحيات تلاش كنند.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي خاطر نشان كردند : يك قهرمان ورزشي در بُعد فردي نيز به دليل اعتماد به نفس بالا ، قاعدتا بايد از صفات ناپسندي همچون چاپلوسي و تملق ، دروغگويي و دورويي به دور باشد.

ايشان با اظهار گلايه از تلاش برخي براي تخريب فضاي ورزشي كشور از طريق ترويج تهمت، دروغ، نزاع و تخريب افراد تأكيد كردند: متأسفانه سهم رسانه هاي ورزشي در اين كار خلاف كم نيست و من در اين خصوص هشدار مي دهم.

رهبرمعظم انقلاب خاطر نشان كردند: برخي رسانه هاي ورزشي با بزرگنمايي موضوعات كوچك و ايجاد فضاي دعوا، تلاش مي كنند تا افراد مصاحبه كننده رابه سمت حرف‌هاي تند و ناسزاگويي سوق دهند كه اين كار نادرستي است و بايد نقطه مقابل آن در رسانه ها تقويت شود.

حضرت آيت الله العظمي

خامنه اي مسئولان ورزشي كشور را به اولويت بندي رشته هاي ورزشي توصيه و تأكيد كردند: بايد برخي رشته ها كه در داخل داراي ريشه تاريخي و تجربه كافي است، مورد اهتمام و سرمايه گذاري بيشتري قرار گيرد.

ايشان يكي ديگر از مسائل بسيار ضروري در ورزش كشور را علمي كردن ورزش دانستند و خاطر نشان كردند: بايد بر روي قواعد علمي رشته‌هاي ورزشي و تحقيقات علمي در اين خصوص، توجه ويژه اي شود و فقط به تحقيقات علمي خارجي اكتفا نشود.

رهبرمعظم انقلاب افزودند: وقتي متخصصان و صاحبنظران جوان ما توانايي دستيابي به موفقيت هاي بزرگ و خيره كننده در حوزه هاي پيچيده علمي را دارند، قطعا در عرصه ورزش نيز توانايي تحقيقات علمي و ارائه نظريه هاي نو را خواهند داشت.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي در پايان خطاب به قهرمانان و پيشكسوتان گفتند: شما نور چشم ملت ايران هستيد و اميدوارم همواره اين‌گونه باشيد.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، شش نفر از ورزشكاران و مدال آوران و پيشكسوتان، نقطه نظرات و پيشنهادهاي خود را در خصوص مسائل ورزش كشور بيان كردند.

آقاي «حميد سوريان» صاحب مدال طلاي المپيك و دارنده 5 مدال جهاني در رشته كشتي فرنگي، بر تشكيل آكادمي هاي علمي براي رشته‌هاي ورزشي تأكيد كرد و با يادآوري علاقه تعداد قابل توجهي از خانواده‌ها به تشويق فرزندانشان در خصوص دنبال كردن ورزش قهرماني، نگراني آن‌ها از آتيه فرزندان و به ويژه مساله اشتغال را مورد اشاره قرار داد و خواستار تسريع در اجراي قانون استخدام قهرمانان شد.

آقاي «حسن گرامي» كوهنورد و سرپرست نخستين تيم صعود كننده به بلندترين ديواره دنيا به نام برج‌هاي «ترانگو» در پاكستان، گزارشي از موفقيت هاي مهم كوهنوردان ايراني از جمله طنين بانگ اذان بر فراز قله هاي مهم جهان بيان كرد.

«مه لقا جان بزرگي»، عضو تيم ملي تيراندازي در مسابقات المپيك 2012 با اشاره به حضور مقتدرانه زنان ورزشكار ايراني در عرصه هاي بين المللي و با رعايت حجاب اسلامي گفت: اين حضور تأثير بسيار زيادي در ورزشكاران زن مسلمان از ديگر كشورها دارد.

وي خواستار توجه بيش از پيش به زيرساخت‌هاي ورزشي مربوط به بانوان و مكان‌هاي ورزشي ويژه آنان شد.

احسان لشكري دارنده مدال المپيك 2012 و قهرمان جهان در كشتي آزاد اظهار اميدواري كرد كه با همت مسئولان ورزش كشور، جلوحذف رشته پر افتخار كشتي در رقابت هاي المپيك گرفته شود.

جليل باقري جدي، جانباز 70 درصد و قهرمان بازي هاي پارالمپيك در پرتاب وزنه، بر مناسب سازي معابر و سيستم حمل و نقل عمومي براي ترغيب جانبازان و معلولان به انجام فعاليت هاي ورزشي تأكيد كرد.

حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري و پيشكسوت اين رشته نيز ضرورت تقويت پايگاه هاي استعداد يابي براي پيشرفت ورزش كشور را مهم دانست.

وي همچنين بر لزوم نگاه اصولي به ورزش و پرهيز از نگاه‌هاي غير‌حرفه اي و سياست‌هاي چندگانه، تأكيد كرد.

همچنين آقاي عباسي وزير ورزش و جوانان با ارائه گزارشي از دستاوردها و موفقيت هاي ورزش كشور در مسابقات جهاني، المپيك، پارالمپيك و بازي هاي آسيايي، خاطرنشان كرد: درخشان ترين موفقيت هاي تاريخ ورزش كشور در سال 91 رقم خورد.

وي همچنين گزارشي از اقدامات و برنامه ريزي‌هاي وزارت ورزش و جوانان براي توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي كشور ارائه كرد.

در پايان اين ديدار، ورزشكاران و مدال آوران رشته هاي مختلف ورزشي در فضايي صميمانه و از نزديك با رهبر معظم انقلاب گفتگو كردند.


نوشته شده در   سه شنبه 22 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode