ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 اسفند 1391     |     کد : 50817

امام جمعه مهربان: نماینده سراب و مسئولان شهرستان شدن مهربان را پیگیری کنند

امام جمعه مهربان گفت: نماینده شهرستان سراب در مجلس و مسئولان استانی نسبت به شهرستان شدن مهربان پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا بیش از این در شهرستان شدن مهربان تاخیر صورت نگیرد.



 امام جمعه مهربان گفت: نماینده شهرستان سراب در مجلس و مسئولان استانی نسبت به شهرستان شدن مهربان پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا بیش از این در شهرستان شدن مهربان تاخیر صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری و بیانیه پایانی این اجلاس اشاره و اظهار کرد: تقدیر و تشکر از ملت ایران برای حضور در صحنه‌های مختلف اعلام حمایت از انقلاب اسلامی به ویژه راهپیمایی با شکوه 22 بهمن امسال، تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری افراد دارای صلاحیت و در نهایت تشکیل دولت با ویژگی‌هایی نظیر اهتمام به اقتصاد مقاومتی و دارای برنامه منسجم در حوزه مسائل فرهنگی، اظهار تأسف و محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان، نقش برجسته و تعیین کننده ولی فقیه در عبور دادن کشور از بحران ها و ضرورت تبیین هر چه بیشتر اصل ولایت فقیه و برکات آن از جمله محورهای بیانیه پایانی سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری بود.

خطیب جمعه مهربان، ضرورت مقابله با مظاهر فساد فرهنگی و بحث مفصل با رئیس سازمان صداوسیما و ارائه نقطه نظرات و شنیدن پاسخ‌ها را از جمله دیگر مسائل مطرح شده در نطق‌ها و مذاکرات اعضای مجلس خبرگان در اجلاسیه اخیر عنوان کرد.

جلیلی به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام عظمای ولایت و فرمایشات معظم له در این دیدار اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری نگاه بلند مدت به مسائل مدیریتی و تشکیلاتی و همچنین اهداف و آرمان‌های نظام را از لوازم مهم حرکت مستمر و صحیح به سوی اهداف تعیین شده نظام اسلامی برشمردند و افزودند: در نگاه بلندمدت، نسبت به اهداف، دشمن و مسیر حرکت، شناخت درستی وجود دارد و بر همین اساس، سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها قابل پیش‌بینی است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفت‌های علمی و فناوری، نفوذ سیاسی و بین المللی نظام اسلامی و اقدامات زیربنایی عدالت محور در کشور، دستاوردهای شگرفی است که قبل از انقلاب اسلامی و یا در ابتدای پیروزی آن، غیرقابل تصور بود و یکی دیگر از نشانه‌های پیشرفت، سراسیمگی، عصبانیت و شدت عمل دشمن است و اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت، دشمنان تا این حد سراسیمه و عصبانی نمی شدند.

امام جمعه مهربان بحث هسته‌ای را یکی دیگر از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی، موضوع هسته‌ای را یکی از چالش‌های پیش روی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته این چالش به زیان ما نبوده و نخواهد بود و با اشاره به نشست اخیر جمهوری اسلامی ایران و 1 + 5 در آلماتی قزاقستان فرمودند؛ در این دیدار غربی‌ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند و برای سنجش صداقت غربی ها در نشست اخیر با ایران، باید منتظر اجلاس بعدی بود.



جلیلی به دغدغ‌ های مقام معظم رهبری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: برخی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است و برخی هم مربوط به مدیریت‌ها و سیاست‌های اقتصادی است، اما نکته مهم این است که این مشکلات قابل حل هستند و مسئولان باید برای حل این مشکلات، برنامه‌ریزی و تلاش کنند زیرا این مشکلات قطعاً قابل حل هستند.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به فجایع خون‌بار پاکستان و کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم این کشور اشاره کرد و ضمن محکومیت حوادث خون بار پاکستان و تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان آن‌، خواستار پی‌گیری جدی این موضوع بویژه از سوی دولت پاکستان و محاکمه عاملان آن شد.

امام جمعه مهربان گفت: اختلافات فرقه‌ای و غفلت از حقوق برادری اسلامی و تکفیر یکدیگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است و چیزی است که آمریکا و انگلیس هزینه‌های فراوانی را صرف آن ساخته‌اند. همچنین ابراز نگرانی مراجع معظم تقلید و علمای اعلام و هشدار آنان نسبت به عواقب این فجایع نیز حکایت از حساسیت این موضوع و لزوم پیگیری جدّی آن دارد.

این مسئول 18 اسفندماه را که به عنوان روز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی نامگذاری شده است گرامی داشت.

وی با گرامیداشت 22 اسفندماه که به عنوان روز بزرگداشت شهداء نامگذاری شده است ادامه داد: درباره مقام شهیدان، روایات عجیبی در منابع اسلامی دیده می‌شود که حکایت از عظمت فوق العاده ارزش کار شهیدان می‌کند.

جلیلی افزود: اگر تاریخ اسلام را ورق زنیم، می بینیم قسمت مهمی از افتخارات را شهیدان آفریده و بخش عظیمی از خدمت را آنان کرده‌اند و نه تنها دیروز، امروز نیز فرهنگ سرنوشت‌ساز شهادت است که لرزه بر اندام دشمنان می افکند و آنها را از نفوذ در دژهای اسلام مأیوس می‌کند.

خطیب جمعه مهربان اذعان داشت: بدون شک شهادت یک هدف نیست ، بلکه هدف پیروزی بر دشمن و پاسداری از آیین حق است.

وی در پایان خطبه دوم نماز جمعه مهربان با اشاره به حل شدن مسائل عمده بحث شهرستان شدن مهربان اضافه کرد: با توجه به حل شدن مسائل عمده بحث شهرستان شدن مهربان انتظار داریم که مسئولان استانی و شهرستانی به خصوص نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی نسبت به حل این قضیه پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا بیش از این در این قضیه تاخیر صورت نگیرد.

جلیلی اظهار امیدواری کرد، با شهرستان شدن بخش مهربان مشکلات عمده مردم بخش مهربان هر چه سریع‌تر برطرف شود.


نوشته شده در   جمعه 18 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode