ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 اسفند 1391     |     کد : 50652

کشف خاصیت ضدسرطانی یک گیاه/ تولید دارو در هند

پژوهشگران دانشگاه سیستان و بلوچسستان با استفاده از یک گونه گیاه بومی دارویی برای درمان سرطان عرضه کردند که این دارو در کشور هند تولید و عرضه شده است.


پژوهشگران دانشگاه سیستان و بلوچسستان با استفاده از یک گونه گیاه بومی دارویی برای درمان سرطان عرضه کردند که این دارو در کشور هند تولید و عرضه شده است.دکتر محرم ولی‌زاد- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، تمرکز این تحقیقات را بر روی گونه‌ای گیاهی دانست و گفت: در این تحقیقات روی یک گونه گیاه دارویی که با عنوان "پنیر باد" و با نام علکی "ویتانیا" معرفی می‌شود، مطالعاتی صورت گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های این گیاه، افزود: این گونه گیاه دارویی منحصرا در استان سیستان و بلوچستان رشد می‌کند و در سایر نقاط کشور رشد نمی‌کند.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه در این تحقیقات بر روی خواص ضد سرطانی این گیاه مطالعه شد، خاطر نشان کرد: در این تحقیقات ارزیابی‌هایی بر روی خواص دارویی این گیاه انجام شد که نتایج نسبتا خوبی به دست آوردیم.

مجری طرح از همکاری یکی از دانشگاه‌های هند در این تحقیقات خبر داد و یادآور شد: بخشی از فازهای تحقیقاتی این پروژه با همکاری دانشگاهی از هند انجام شد.

وی به نتایج به دست آمده از این پروژه تحقیقاتی اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه خاصیت ضد سرطانی گیاه دارویی "پنیرباد" برای ما ثابت شد.

محرم زاده اضافه کرد: از نمونه‌های ریشه این گیاه عصاره گیری کردیم و ماده‌ای استخراج کردیم که در درمان سرطان موثر است.

این محقق ادامه داد: نتایج این تحقیقات بر روی بیماران سرطانی در هند مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج نسبتا موفق به دست آوردیم.

وی افزود: با به دست آمدن نتایج مطلوب در حال حاضر در کشور هند اقدام به تولید و عرضه داروی ضد سرطان از این گیاه شده است.

محرم‌زاده با اشاره به ترکیبات این گیاه دارویی، خاطر نشان کرد: این گیاه دارویی حاوی ترکیباتی است که عمده‌ترین آن ویتافرین است و در حال حاضر این دارو در کشور هند تولید و عرضه شده است و تلاش ما بر این است که این دارو را در کشور تولید کنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 14 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode