ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1391     |     کد : 50605

روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی و اجتماعی زندگی امام خمینی (س)

کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی و اجتماعی زندگی امام خمینی (س)» به کوشش محمد علی خسروی و اصغر میرشکاری از سوی نشر عروج منتشر شد.

مولف: خسروی و میرشکاری ناشر: انتشارات عروج
کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی و اجتماعی زندگی امام خمینی (س)» به کوشش محمد علی خسروی و اصغر میرشکاری از سوی نشر عروج منتشر شد.
خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ و ادب: کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی و اجتماعی زندگی امام خمینی (س)» تلاشی است در راستای تالیف یک دایرةالمعارف درباره مهم‌ترین وقایع رخ داده در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر اساس زمان وقوع آن.

این کتاب که ترتیب چینش فصول آن بر مبنای 12 ماه از سال طبقه‌بندی شده است در هر فصل از خود و مهم‌ترین حوادث رخ داده در طول زندگی حضرت امام (ره) را به ترتیب روایت می‌کند.

همچنین این کتاب سعی دارد تا تمام حوادث مربوط به یک ماه مشخص را به ترتیب سال وقوع در متن خود به مخطب ارائه کند.

در این کتاب تلاش شده تا تمام حوادث و رویدادهایی که حضت امام (س) در آنها نقش اساسی داشته است حتی‌المقدور دسته‌بندی و معرفی شوند و در برخی موارد نیز مناسبت‌ها با توضیحی مختصر و بیاناتی از ایشان هم همراه شده تا مخاطب کتاب با بخش وسیع‌تری از ابعاد این رویداد آشنایی پیدا کند.

این روزنگار ترتیب روایت حوادث در خود را به اساس ماه‌های شمسی ترتیب داده است. با این حال این مجموعه دارای فصل ضمیمه‌ای است که ترتیب آن بر اساس ماه‌های قمری است و برخی از حوادث مهم در تاریخ زندگی حضرت امام (س) را که بر اساس ماه‌های قمری شناخته می‌شوند و نه شمسی، در خود گردآوری کرده است.

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در مقدمه این اثر تالیف و انتشار آن را در راستای وظایف ذاتی خود برای پدید آوردن آثار و منابع پژوهشی و تلاش برای ایجاد فهرستی گویا از تاریخ زندگی ایشان عنوان کرده و می‌نویسد: پیرامون آن اما سخن بسیار گفته شده و گفته خواهد شد اما به نظر می‌رسد نکته اساسی که کشف آن می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سئوالات باشد این است که «امام خمینی، چگونه امام خمینی شد؟»

این مقدمه همچنین می‌افزاید: در تلاش برای یافتن پاسخ این سئوال لازم است با دقت به سیر زندگی امام نگاه کرد و گفتار و کردار و تمام آثار ایشان را مورد کنکاش قرار داد.

کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی و اجتماعی زندگی امام خمینی (س)» به کوشش محمدعلی خسروی و اصغر میرشکاری از سوی نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) در شمارگان 1000 نسخه و قیمت 19هزار تومان منتشر شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 13 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode