ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1391     |     کد : 50577

صداوسیما یك تنه ایستاده است

شبكه‌های تلویزیونی «سلامت» و «تماشا» دیروز با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی آغاز به كار كرد. پخش آزمایشی این دو شبكه از چند هفته پیش به صورت سراسری شروع شده بود.

رئیس‌جمهور در افتتاح شبكه‌های سلامت و تماشا
صداوسیما یك تنه ایستاده است


شبكه‌های تلویزیونی «سلامت» و «تماشا» دیروز با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی آغاز به كار كرد. پخش آزمایشی این دو شبكه از چند هفته پیش به صورت سراسری شروع شده بود.

به گزارش واحد مركزی خبر، رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح این دو شبكه گفت: در سال‌های اخیر شبكه‌ها و تولیدات صداوسیما گسترش بسیار و ارزشمندی پیدا كرده است.

احمدی‌نژاد افزود: امروز تنوع شبكه‌ها و تنوع تولیدات كاملا مشهود است.

رئیس‌جمهور گفت: به عنوان یك فرد اجرایی متوجهم كه راه‌اندازی یك شبكه، ساختن یك ساختمان، تولید و مدیریت چنین مجموعه عظیمی به چه زحمات و تلاش مخلصانه‌ای نیازمند است و از همین جهت صمیمانه از همه شما تشكر می‌كنم بویژه از شخص مهندس ضرغامی كه بخش عمده‌ای از این دستاوردهای ارزشمند محصول مدیریت خوب ایشان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به افتتاح دو شبكه تماشا و سلامت افزود: این دو شبكه در نوع خود شبكه‌های مهمی است.

رئیس‌جمهور گفت: رسانه امروز مثل اكسیژن در زندگی مردم نقش دارد و هر چه جلوتر می‌رویم نقش آن عمیق‌تر، گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: از منظر انقلاب اسلامی جایگاه و نقش رسانه ملی بی‌بدیل و منحصر به فرد است.

رئیس‌جمهور گفت: علت اصلی آن این است كه رسانه عامل یك پیام متعالی در برابر پیام‌های گوناگونی است كه در فضای عمومی منتشر می‌شود. وی اضافه كرد: اگر شما مدیران و كاركنان رسانه ملی حامل این پیام نبودید، كارتان به پیچیدگی و سختی امروز نبود.

رئیس‌جمهور گفت: اطلاع‌رسانی‌های ما باید بسیار دقیق و عمیق بوده و به طور كامل مورد اعتماد مخاطب باشد بویژه ما كه رسانه‌ای مكتبی هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: باید به مرجع اطلاع‌رسانی در دنیا تبدیل شویم و به جایی برسیم كه وقتی خبری را شبكه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی اعلام كردند هیچ كس در صحت و درستی آن تردید نكند.

وی اظهار كرد: اطلاع‌رسانی باید درسطح كلان آرمانی و ملی هدایت شود، صداوسیما با ارگان، یك حزب، یك سایت و یك وبلاگ متفاوت است و جایگاه صداوسیما بالاتر از این حرف‌هاست.

وی افزود: صداوسیما نماد یك ملت و یك مكتب است. كشورهای دیگر هم شبكه ملی دارند. ولی نوعا در اختیار گروه خاصی است؛ اما صداوسیمای ما رسانه جمهوری اسلامی است.

صداوسیما باید پایگاه ژرف‌اندیشی باشد

احمدی‌نژاد افزود: صداوسیما باید پایگاه ژرف‌اندیشی و همچنین پایگاه اندیشه و تفكر در‌كشور باشد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌كه بنده می‌گویم صداوسیما حتی بالاتر از دانشگاه است، گفت: دانشگاه بسیار مهم و جای انسان‌سازی است؛ ولی هر‌دانشگاهی سالی هزار تا 2000 دانشجو می‌پذیرد.

احمدی‌نژاد افزود: صداوسیما صدها میلیون مخاطب دارد و ان‌شاءالله در آینده باید مخاطب میلیاردی داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: به نظرم به‌طور متوسط زمانی را كه مردم پای صداوسیما می‌گذرانند حدود دو برابر زمانی است كه برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها می‌گذرانند و با منقطع شدن از دانشگاه و مدرسه باز پای صداوسیما می‌نشینند.

اتاق فرماندهی فرهنگی باید چابك، به روز و عمیق باشد

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح شبكه‌های تماشا و سلامت گفت: ما باید پیام جهانی داشته باشیم كه همه انسان‌ها بپذیرند و متعالی‌تر هم باشد، اگر نداشته باشیم یا متعالی‌تر نباشد نتیجه این هماورد شكست است و تردید نكنید.

احمدی‌نژاد گفت: توان اصلی صداوسیما باید معطوف و متمركز بر تبیین و انتشار این پیام باشد و این كار می‌برد، این جدال اندیشه است. باید به روز باشیم و ابعاد گوناگون آن را تعریف و تبیین كنیم و جواب دهیم و این باید در خبر، گزارش، سریال، نقد و انتقاد بیاید كه داریم همین كار را هم می‌كنیم.

رئیس‌جمهور گفت: ما دانشگاهی بزرگ‌تر از صداوسیما نداریم، باید كارهای دقیق، عمیق و مكتبی در این دانشگاه انجام شود. رئیس‌جمهور افزود: تمام اندیشمندان درجه یك باید پشتوانه صداوسیما باشند و فارغ از حوادث لحظه‌ای كاركنند و افكار مردم را از سطح بازار روز بالاتر ببرند.

وی گفت: البته در كار صداوسیما دخالت زیاد می‌شود و برای یك خبر یا یك برنامه فشارها و سلیقه‌های زیادی از بیرون از صداوسیما اعمال یا تحمیل می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: صداوسیما باید خودش را مبنا قرار دهد و هم‌اكنون با توجه به محدودیت‌ها و امكاناتی كه دارد یك‌تنه ایستاده و تمام نیازهای جامعه را جوابگوست.

رئیس‌جمهور، راه‌اندازی شبكه‌های تماشا، آی‌فیلم، بازار و شبكه‌های دیگر رسانه ملی را بسیار مطلوب بیان كرد و گفت: اما كار هنوز تمام نشده است و این رسانه باید با تولید برنامه‌های متعدد، مخاطب را جذب و نشاط در او ایجاد كند و انواع سلایق در جامعه را جوابگو باشد.

احمدی‌نژاد افزود: فعالیت‌های رسانه ملی در شرایطی انجام می‌شود كه هر گروه و دسته‌ای برای خود قالبی درست كرده و موضوعات جامعه را از دیدگاه قالب خود می‌بیند كه این، كار رسانه ملی را بسیار سخت كرده است.

رئیس‌جمهور تاكید كرد: آن‌طور كه به من گفته‌اند هم‌اكنون 20 شبكه ملی و 33 شبكه استانی، 55 شبكه برون‌مرزی و 60 شبكه رادیویی برون‌مرزی در این رسانه فعالیت دارند كه مدیریت آنها از لحاظ كمی بسیار سخت و دشوار است چه برسد از لحاظ كیفی.

با اندیشه، كلام و هنر رسانه ملی پیام انقلاب در جهان منتشر می‌شود

رئیس‌جمهور با قدردانی از رئیس و كاركنان رسانه ملی گفت: امیدوارم با اندیشه، كلام و هنر شما، پیام حقیقی انقلاب در همه جهان منتشر شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به محدودیت‌هایی كه غربی‌ها برای شبكه‌های ماهواره‌ای كشورمان ایجاد كرده‌اند، افزود: آنها شكست‌خورده هستند و در حوزه رسانه، كسی با ایجاد مانع موفق نمی‌شود.

وی با تاكید بر فراهم شدن شرایط پخش برنامه‌های شبكه‌های تلویزیونی ایران از طریق ماهواره برای خارج از كشور افزود: اگر غربی‌ها به ما امكانات ندهند، باید خودمان بسازیم.

رئیس‌جمهور بار دیگر با قدردانی از رئیس و كاركنان رسانه ملی گفت: مطمئن هستم كه شما بر همه مشكلات غلبه خواهید كرد.

رضایت مردم از شبكه‌های تماشا و سلامت

رئیس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاح ساختمان جدیدالاحداث دوازدهم اسفند و شبكه‌های سلامت و تماشا با اشاره به راه‌اندازی شبكه‌های جدید در سیما گفت: نظرسنجی‌ها حاكی از رضایت بالای مردم از این شبكه‌ها است. ضرغامی افزود: امروز حداقل نیاز مردم در طول شبانه‌روز با سلیقه گوناگون در سیما و صدای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت شبكه «سلامت» در ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه گفت: بدون تردید نسلی كه با این شبكه ارتباط برقرار می‌كند یك سطح نسبت به گذشته از سلامت و توانمندی‌های جسمی بالاتری برخوردار خواهد بود.

ضرغامی موضوعات متنوع شبكه سلامت مانند آموزش‌های بهداشتی، پاسخ به پرسش‌های درمانی مخاطبان، معرفی مراكز درمانی و راهنمایی بیماران، آموزش طب ورزشی، طب كودكان، زنان و سالخوردگان و همچنین موضوعات روان‌درمانی، كمك‌های اولیه و اخبار پزشكی را از جمله برنامه‌های شبكه سلامت ذكر كرد.

وی، تولیدات نمایشی سیما بویژه سریال‌ها را گنجینه‌‌ای غنی و ارزشمند توصیف و از شبكه تماشا به عنوان شبكه‌ای پرمخاطب و جذاب برای سرگرمی و انتقال پیام‌های موردنیاز جامعه یاد كرد.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه به هراس استكبار جهانی با شبكه‌های ایرانی اشاره كرد و گفت: برخی تصور می‌كنند كه این رویكرد استكبار جهانی مخصوص برنامه‌های سیاسی و خبری است، زیرا شبكه‌های العالم و پرس‌تی‌وی از شبكه‌ها قطع می‌شوند.

ضرغامی توضیح داد: چند روز پیش شبكه العالم از ماهواره یوتل‌ست قطع شد و استكبار جهانی چندی پیش نیز ماهواره گالاكسی 19 شبكه‌های پرس‌تی‌وی و آی‌فیلم را از ماهواره خود قطع كرد.

وی افزود: هر چند شبكه آی‌فیلم سیاسی نیست، اما مخاطبان اصلی آن ایرانیان خارج از كشور بویژه در آمریكا بودند و این رویكرد استكبار نشان می‌دهد كه آنها حتی حاضر نیستند ایرانیان مقیم آمریكا با وطن خود در ارتباط باشند.

ضرغامی تاكید كرد: این نشان می‌دهد كه استكبار از همه چیز و ظرفیت جمهوری اسلامی وحشت دارد هر چند قطعا صداوسیما از طرق دیگر سیگنال را به مخاطبان می‌رساند.

وی با بیان این‌كه شبكه تماشا آرایش رسانه‌ای را كامل كرده است، اظهار كرد: امروز صداوسیما با تنوعی كه در شبكه‌های سیما ایجاد كرد، حداقل نیاز مردم را برطرف كرده است و هر ساعت شبانه‌روز هر فرد با هر سلیقه و گرایشی می‌تواند از یكی از شبكه‌ها استفاده كند.

رئیس سازمان صداوسیما عرصه جنگ رسانه‌ای با شبكه‌های رقیب را جدی دانست و گفت: ظرفیت تولید فرهنگی كشور بسیار بیشتر از آن چیزی است كه اكنون استفاده می‌شود.

ضرغامی به افزایش پخش انیمیشن‌های تولید داخل در شبكه‌های تلویزیونی از 10 درصد به 40 درصد اشاره كرد و خواستار حمایت مالی بیشتر از صداوسیما برای افزایش تولیدات كمی و ارتقای كیفی برنامه‌های آن شد.

رئیس سازمان صداوسیما خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور كه در این مراسم حضور داشت، گفت: می‌دانیم كه شما در شرایط تحریم در تلاش هستید كه همه نیازهای كشور را برطرف كنید و ما هم مسئول همراه كردن مردم هستیم، اما چون حوزه رسانه، به نحوی است كه اگر استفاده نشود، در اختیار دشمن قرار می گیرد، این حوزه حساس است.

رئیس سازمان صدا و سیما به توقف برخی پروژه‌های الف ویژه تلویزیون اشاره كرد و افزود: برای نمونه سریال «سلمان فارسی» كه از طرح‌های مهم تلویزیون به‌شمار می‌رود و نقش ایرانیان را در اسلام معرفی می‌كند، تا زمان تامین اعتبار متوقف است.

ضرغامی افزود: سریال «خواجه نصیرالدین طوسی» كه ظرفیت‌های علمی ایران را به جهانیان معرفی می‌كند نیز برای آغاز تولید اعتبار بالایی می‌خواهد و به همین خاطر اجازه كلید زدن مجموعه را ندادم.

وی ادامه داد: سریال‌های نوروزی نیز از تلویزیون طلب دارند و چند ماه است كه مشغول كار هستند و امیدوارند كه بودجه برسد.

ضرغامی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مشكلات شما را می‌دانم و به همین خاطر تلاش می‌كنیم با صرفه‌جویی و اتكا به درآمد بازرگانی بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهیم؛ این روزها چشم ما به دست آگهی‌های بازرگانی است كه داغ به دست تهیه‌كنندگان برسد.

وی در عین حال مسیر آینده كشور را روشن ارزیابی كرد و با یادآوری سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش‌های زیربنایی كشور، اظهار كرد: به امید خداوند متعال و به گفته رهبر معظم انقلاب از این پیچ تاریخی عبور می‌كنیم.

ضرغامی روحیه دادن به مردم و دوری از سیاه‌نمایی را وظیفه رسانه متبوع خود دانست و از رئیس‌جمهور خواست هما‌ن‌طور كه طی چند سال گذشته با اطلاع از اهمیت رسانه 100 درصد اعتبارات صدا و سیما را اختصاص می‌داد، این رسانه را در زمینه تامین اعتبارات یاری كند.

رئیس سازمان صدا و سیما به افتتاح ساختمان «12اسفند» در مجموعه جام‌جم اشاره و اظهار كرد: این ساختمان از نوآوری‌های صدا و سیما به حساب می‌آید و همه شبكه‌های دیجیتال كه راه‌اندازی شده‌اند، از این پس در این ساختمان تجمیع می‌شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 13 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode