ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 مهر 1388     |     کد : 4961

امام جمعه تبريز:غربي‌ها اشتباهات گذشته خود در مورد ايران را تكرار نكنند

امام جمعه تبريز با بيان اينكه غربي‌هاي اشتباهات خود در مورد ايران را تكرار نكنند، گفت: در صورت باج‌خواهي ايران قطعاً از راه‌هاي پيش‌روي خود قطعاً استفاده مي‌كند...


امام جمعه تبريز با بيان اينكه غربي‌هاي اشتباهات خود در مورد ايران را تكرار نكنند، گفت: در صورت باج‌خواهي ايران قطعاً از راه‌هاي پيش‌روي خود قطعاً استفاده مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) تبريز با هشدار به گروه 1+5 براي پرهيز از تكرار اشتباهات گذشته، به آنها توصيه كرد از فرصت تاريخي مذاكره براي خروج از بن‌بست ايجاد شده، استفاده كرده و مشكل را حل كنند و در صورت باج‌خواهي دولت، مجلس و ملت ايران از اختيارات ديگر و راه‌هاي پيش رو قطعاً استفاده مي‌كند.

خطيب جمعه تبريز با تاكيد بر حق مسلم استفاده صلح آميز انرژي هسته‌اي اظهار داشت: ملت و دولت ايران در حراست از مصالح ملي و منافع اسلامي به خواست الهي و با پيروي از تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري و تكيه بر ايمان و توان قابل توجه نظامي، در برابر معترضان و هرگونه تهديد، پاسخي دندان‌شكن مي‌دهند.

شبستري افزود: استكبار جهاني بدانند با ملتي روبه‌رو هستند كه كوچك‌ترين تهديد را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از كيان خود لحظه‌اي ترديد نخواهد كرد.

آيت الله شبستري با اشاره به آغاز دومين سايت غني‌سازي هسته‌اي خود تصريح كرد: ملت بزرگ ايران يك بار ديگر شاهد شكوفايي استعدادهاي درخشان فرزندان برومند خود شد و افتخاري بر افتخارات گذشته جوانان دانشمند ايراني اسلامي افزوده و ساخت دومين پايگاه غني‌سازي اورانيوم به همت دانشمندان جوان ايراني آغاز شد.

وي اقدامات اخير سازمان انرژي اتمي ايران در ساخت پايگاه جديد غني‌سازي اورانيوم را گامي منطبق بر موازين بين‌المللي، عهدنامه NPT در مقررات آژانس و با اهداف صلح‌آميز براي تامين بهترين مسئله نسل‌هاي آينده كشور دانست.

وي افزود: غرب چه بخواهد و چه نخواهد بايد به اين نكته توجه داشته باشد، دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران را در دنيا انكارناپذير ساخته است.

امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري وارد شده است، خاطرنشان كرد: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌دانند.

آيت‌الله شبستري گفت: دولت‌هاي غربي بدانند كه بسياري از ابزارهاي اقتدار در كشور موجود است و نوع استفاده از اين ابزارها ملت ايران بستگي به رفتار غرب با مسائل كشور دارد.

وي به موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته‌اي و رزمايش موشكي سپاه پاسداران اشاره كرد و افزود: با تلاش‌هاي متخصصان متعهد ايراني صنعت هسته‌اي و موشكي در كشورمان بومي شده و ما در اين زمينه همچنان در مسير تعالي و پيشرفت حركت خواهيم كرد.

نماينده ولي فقيه دستگيري و كشته شدن برخي از عوامل ترور و شهادت عضو اهل سنت مجلس خبرگان رهبري را اقدامي موثر در برخورد با اقدامات شرورانه گروه‌هاي تروريستي دانست و گفت: سرنخ اين گروه و ديگر گروه‌هاي تروريستي به دست آمريكا و ديگر شياطين جهان است.

وي ادامه داد: دشمنان اسلام به ويژه گروه وهابيت با اين ترورها مي‌خواستند عظمت، شكوه وحدت بين سني و شيعه كه بعد از سفر مقام عظماي ولايت در ارديبهشت امسال به استان كردستان متجلي شده بود را خدشه‌دار كنند و اين استان را ناامن كنند.

آيت الله شبستري گفت: وهابيت بزرگ‌ترين عامل فتنه و عدم اتحاد در امت اسلامي است و مردم مسلمان بايد در خصوص توطئه‌هاي آنان هوشيار باشند.

امام جمعه تبريز همچنين به يورش وحشيانه صهيونيست‌ها به مسجد الاقصي نخستين قبله سملمانان را محكوم كرد و گفت: ماز ملت‌هاي سملمان جهان و دولت‌هاي به خواب غفلت رفته مي‌خواهيم كمي غيرت داشته و جلوي اقدامات وحشيانه صهيونيست‌ها را بگيرند و نگذارند رژيم صهيونيستي كه در سال‌هاي اخير توسط حزب‌الله لبنان و مردم غزه در دنيا ذليل گشته دوباره تقويت شود.

وي تصريح كرد: با همت و وحدت مسلمانان جهان شاهد آزادي مسجد الاقصي خواهيم بود.


نوشته شده در   جمعه 10 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode