ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 بهمن 1391     |     کد : 49508

امام جمعه تبریز: پاسخ مذاکره آمریکا، 22 بهمن در خیابان‌های ایران داده می‌شود

امام جمعه تبریز گفت: ملت با بصیرت و آگاه ایران هرگز قول حرف‌های آمریکا را نخورده و مرعوب نمی‌شوند و جواب آنان را در راهپیمایی 22 بهمن با شعار مرگ بر آمریکا خواهند داد.

امام جمعه تبریز گفت: ملت با بصیرت و آگاه ایران هرگز قول حرف‌های آمریکا را نخورده و مرعوب نمی‌شوند و جواب آنان را در راهپیمایی 22 بهمن با شعار مرگ بر آمریکا خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این ایام فرصتی را فراهم می‌کند که مردم با مسائلی که به برکت انقلاب روی داده بیشتر از قبل آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ملت‌های آزاده و تحت ستم زورگویان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را به‌عنوان نقطه امید و پشتوانه خود در نظر گرفتند، افزود: انقلاب اسلامی ایران الگوی ملت‌های آزاده جهان است که تحولات اخیر در کشورهای منطقه نمونه بارز آن محسوب می‌شود.

هدف انقلاب اسلامی توسعه علمی، استقلال و دفاع از آزادی است

وی مهم‌ترین برنامه و هدف انقلاب اسلامی را توسعه علمی، استقلال و دفاع از آزادی دانست و گفت: امروز مهم‌ترین برنامه ‌برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب پافشاری بر دانش‌افزایی در کشور است.

خطیب جمعه تبریز احیای معنویت و آموزه‌های دینی در جامعه را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بهترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای این انقلاب بود که توانست در دل‌ها نفوذ کرده و محبوبیت فوق‌العاده جذب کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین دستاوردها و خدمات بزرگ علمی، هسته‌ای، فضایی و پزشکی دانشمندان ایران در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و گفت: این دستاوردها باید به بهترین شکل ممکن برای جوانان و نسل‌های آینده تبیین شود.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت فقط برخی از آقازاده‌ها و فرزندان یک قشر خاص می‌توانستند از امکانات تحصیل در مراکز آموزش عالی استفاده کنند ولی امروز در ایران اسلامی به هیچ وجه از این گونه تبعیض‌های غیر انسانی در جامعه وجود ندارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی‌در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر افزایش تلاش برای دستیابی به برترین های علمی جهان گفت: ایران در حال حاضر رتبه 19 جهانی در زمینه فناوری نانو را از آن خود کرده است.

ملت ایران از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نمی‌کند

وی با بیان اینکه استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، افزود: نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت بوده و با وجود وحدت، همدلی و یکپارچگی، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

22 بهمن اقیانوس ملت ایران علیه دشمنان خواهد خروشید

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: 22 بهمن فرصت مناسبی است تا مردم ایران با حضور گسترده و میلیونی خود و به شکل فشرده و با شعارهای کوبنده پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان اسلام و بشریت و تهدیدها و تحریم‌های استکبار بدهند.

وی تصریح کرد: 22 بهمن ملت آگاه ایران به ویژه ملت غیور و ولایت‌مدار آذربایجان بار دیگر با شرکت میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن به دعوت مقتدایشان لبیک گفته و با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کرده و از حرکت‌ها و جنبش‌های بیداری اسلامی و آگاه تمام ملت‌ها حمایت قاطع خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: چشم جهانیان 22 بهمن به ام‌القرای جهان اسلام و الهام بخش کشورهای منطقه است و باید با حضور گسترده خود موجبات خوشحالی دوستان و ناکامی دشمنان را فراهم سازیم.




ملت راه خود را شناخته و موانع را از سر راه برمی‌دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه 22 بهمن اقیانوس ملت ایران علیه دشمنان خواهد خروشید، گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام بدانند ملت ایران راه خود را شناخته و برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود هر مانعی را از سر راه بر می‌دارند.

وی ادامه داد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان خواهند داد که با گذشت 34 سال از انقلاب همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت در آنها هنوز وجود دارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است عنوان کند مردم به خاطر برخی مشکلات اقتصادی و گرانی از نظام و تمامیت ارضی کشور و ولایت فقیه دست برداشته‌اند، در چنین شرایطی مردم سراسر کشور به ویژه آذربایجان و تبریز با حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن وفاداری خود را به اصل نظام و انقلاب، پاسداری خون شهدا و حراست از ولایت فقیه را ثابت خواهند کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید شکرگزار نعمت تجدید حیات اسلام باشیم و شکرگزاری تنها در لفظ نیست بلکه باید در مقام عمل نیز قدردان نعمت اسلام و ولایت فقیه باشیم.

آیت الله شبستری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع همافران افزود: آمریکا به دلیل شکست در سیاست‌های خود در خاورمیانه تلاش می‌کند که ما را به میز مذاکره بکشاند اما ایران اسلامی با هیچ قدرت زورگویی آماده مذاکره نیست و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ملت با بصیرت و آگاه ایران هرگز قول حرف‌های آمریکا را نخورده و مرعوب نمی‌شوند و جواب آنان را در راهپیمایی 22 بهمن با شعار مرگ بر آمریکا خواهند داد.


نوشته شده در   جمعه 20 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode