ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 بهمن 1391     |     کد : 49506

امام جمعه مهربان: پاسخ ملت ایران به مذاکره روز 22 بهمن داده می‌شود/ مذاکره با ژست ابرقدرتی حیله‌گرانه است

امام جمعه مهربان: پاسخ ملت ایران به مذاکره روز 22 بهمن داده می‌شود/ مذاکره با ژست ابرقدرتی حیله‌گرانه است

 

امام جمعه مهربان گفت: ملت بزرگ ایران در 22 بهمن پاسخ مناسب و قاطعی به توطئه‌های آمریکا خواهند داد و نشان خواهند داد که ملت ایران قابل قیاس با دیگر ملت‌ها نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به دیدار روز پنجشنبه فرماندهان، مسئولان و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اشاره و اظهارکرد: مقام معظم رهبری در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت در سخنانی با اشاره به طرح مجدد و مکرر آمادگی برای مذاکره با ایران در سخنان اخیر مقامات آمریکا فرمودند، این حرف البته تازگی ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تکرار کرده اند و ملت ایران در هر بار با توجه به اقدامات عملی آمریکایی‌ها، درباره سخنان آنها قضاوت کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری خطاب به آمریکایی‌ها بیان فرمودند شما به قول خودتان تحریم‌های فلج کننده می‌گذارید تا ملت را فلج کنید آیا این نشان دهنده حسن نیت است یا سوء نیت؟ و مذاکره هنگامی معنا پیدا می‌کند که دو طرف با حسن نیت، با شرایط برابر و بدون قصد فریب گفت‌وگو کنند به همین علت مذاکره برای مذاکره ، مذاکره به صورت تاکتیکی و پیشنهاد مذاکره برای فروختن ژست ابرقدرتی به دنیا، حرکتی حیله گرانه است.

با تشدید تحریم‌ها سخن گفتن از مذاکره یک بحث انحرافی است

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به این که آمریکایی‌ها پیش از این نیز با ایجاد جنگ نرم به دنبال نفوذ در ایران اسلامی بودند، تصریح کرد: بعد از آن که بحث جنگ نرم با آگاهی ملت ایران مرتفع شد، تحریم‌های فلج کننده و بحث تشدید تحریم‌ها در روی میز کار آمریکایی‌ها قرار گرفت و همزمان با تشدید تحریم‌ها سخن گفتن از مذاکره یک بحث انحرافی است.

خطیب جمعه مهربان در ریشه‌یابی علت طرح پیشنهاد مذاکره از جانب آمریکایی‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: ما البته نیاز آنها به مذاکره را درک می‌کنیم چون سیاست خاورمیانه‌ای آمریکایی‌ها دچار شکست شده و آنها برای ترمیم این شکست نیاز دارند برگ برنده‌ای رو کنند.

امام جمعه مهربان هدف اصلی آمریکا از تشدید تحریم‌ها علیه ایران اسلامی را فاصله انداختن بین مردم و حکومت عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها بدنبال جا انداختن این تفکر هستند که اگر فشار اقتصادی بر مردم تحمیل شد مردم احساس می‌کنند که این فشارها از جانب حکومت است و چون تحریم‌ها به نوعی باعث ایجاد گرانی می‌شود سعی می‌کنند که با تشدید تحریم‌ها و با افزایش گرانی و ایجاد نارضایتی عمومی به اهداف خود دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با تاکید بر این که ملت ایران خواب آمریکا و استکبار جهانی را با حضورگسترده در راهپیمائی یوم الله 22 بهمن برآشفته خواهد کرد افزود: ملت بزرگ ایران در روز 22 بهمن پاسخ مناسب و قاطعی به این توطئه‌های آمریکا خواهند داد و نشان خواهند داد که ملت ایران قابل قیاس با دیگر ملت‌ها نیست.

خطیب جمعه مهربان با دعوت از عموم اقشار مردم برای حضورگسترده در راهپیمائی یوم الله 22 بهمن تاکید کرد: مردم آگاه، ولایتمدار و انقلابی بخش مهربان نیز روز یکشنبه با حضور گسترده در راهپیمائی یوم الله 22 بهمن حماسه‌ای عظیم و ماندگار خلق خواهند کرد.

امام جمعه مهربان با اشاره به این که 22 بهمن آغاز حکومت الهی در جهان بعد از دوران معصومین است، تصریح کرد: 22 بهمن روز برافراشته شدن پرچم عدالت الهی و عید بزرگ مستضعفین جهان است و حکم عید فطر را دارد.

بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است

جلیلی با اشاره به آغاز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تصریح کرد: بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه مهربان فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ بصیرت و اتحاد به عنوان زمینه‌ساز ادامه عزت و پیشرفت ملی را فصل‌الخطاب مسئولین و مردم عنوان کرد و افزود: هم مردم و هم مسئولان در خصوص رعایت مسائل کلان کشوری باید فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار داده و به آن عمل کنند.

امام جمعه مهربان با اشاره به حکم تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خصوص ارتداد سلمان رشدی گفت: امروز با گذشت 24 سال از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی این حکم به قوت خود باقی و لازم اجرا است.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با تاکید بر پا برجا بودن حکم اعدام سلمان رشدی مرتد ادامه داد: امام خمینی(ره)با صدور حکم تاریخی خود در خصوص ارتداد سلمان رشدی به جهانیان فهماند که کسی نمی‌تواند به مقدسات اسلامی توهین کند و زندگی سیاهی که امروز سلمان رشدی دارد از افتخارات جهان تشیع است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور مصر افزود: مخالفت‌هایی نسبت به روابط ایران و مصر توسط جوامع غربی وجود دارد و انتظار داریم که این سفر و سفر قبلی محمد مرسی رئیس جمهور مصر به کشورمان به افزایش روابط مصر و کشورمان کمک کند.

تشکر از مسئولان به دلیل تحقق وعده داده شده

امام جمعه مهربان با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب مهربان با 6 میلیارد ریال هزینه از مسئولان استانی به ویژه مدیرعامل آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به خاطر تحقق وعده‌ای که داده بودند تشکر و اظهار امیدواری کرد، دیگر خواسته‌های اهالی نیز که در دیدار آقای استاندار از بخش مهربان از ایشان و مدیران استانی مطالبه شده بود هرچه سریع‌تر تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی از مسئولان بخش مهربان و شهرستان سراب خواست تلاش کنند تا خواسته‌های دیگر اهالی بخش مهربان همچون مشکل آب شرب هرچه سریع‌تر مرتفع شود. 


نوشته شده در   جمعه 20 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode