ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 بهمن 1391     |     کد : 49232

سریال «فتوا» با موضوع حماسه میشان ساخته می‌شود

سریال الف ویژه «فتوا» با موضوع حماسه میشان و اهمیت جایگاه مرجعیت در جهان اسلام به تهیه‌کنندگی «رامین عباسی‌زاده» ساخته می‌شود.


تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده

سریال «فتوا» با موضوع حماسه میشان ساخته می‌شود

سریال الف ویژه «فتوا» با موضوع حماسه میشان و اهمیت جایگاه مرجعیت در جهان اسلام به تهیه‌کنندگی «رامین عباسی‌زاده» ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مجموعه تلویزیونی فاخر و عظیم «فتوا» قرار است یکی از موضوعات تاریخی و مذهبی مهم کشورمان را در بستر قصه‌ای جذاب به تصویر بکشد.

تولید سریال الف ویژه فتوا (حماسه میشان) با حمایت ستادی متشکل از تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان برای پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد. داستان این سریال به فتوای مرحوم آیت‌ا... محمدکاظم طباطبایی یزدی از مراجع تقلید جهان تشیع در جریان جنگ جهانی اول خواهد پرداخت که برای جلوگیری از تهاجم ارتش انگلستان به کشورهای اسلامی و تجهیز قوا و امکانات مسلمانان علیه نیروهای مهاجم صادر شد. پس از صدور این فتوای تاریخی بود که عشایر عرب خوزستان و روستاهای اطراف به سوی اهواز به حرکت در آمدند تا برابر قشون انگلیس صف‌آرایی کنند. به دلیل وقوع حوادث پر فراز و نشیب این دوران و اهمیت آن در تاریخ کشورمان و به ویژه خطه قهرمان پرور خوزستان، طبق برنامه‌ریزی و توافقات اولیه، مسئولان این استان قرار است در تولید آن با رسانه ملی مشارکت جدی داشته باشند.

رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده آثار پرمخاطبی چون «او یک فرشته بود»، «کت جادویی»، «سقوط یک فرشته»،«پریدخت»و... تهیه‌کنندگی این مجموعه 30 قسمتی را به عهده گرفته است و فیلمنامه آن در حال نگارش است.

علی دارابی معاون سیما و مهدی فرجی مدیر شبکه یک بر تولید این سریال توجه و تاکید ویژه‌ای دارند.

بنا بر این گزارش، دوشنبه هفته جاری طی جلسه‌ای که به نام ستاد حمایت از تولید سریال «فتوا» در جنوب کشور برگزار خواهد شد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوزستان آیت‌ا... جزایری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت خوزستان آیت‌ا... حیدری، فرمانده کل سپاه خوزستان سردار شاهوارپور، استاندار خوزستان دکتر حجازی، معاون امنیتی استاندار دکتر حسینی و روسای دستگاه‌های مهمی چون شرکت ملی نفت خوزستان، شرکت ملی حفاری خوزستان، صنابع فولاد خوزستان به همراه تهیه‌کننده درباره مقدمات ساخت این اثر به بحث و بررسی و تبادل نظر بپردازند. با توجه به برخی موانع حال حاضر بودجه‌ای سد راه تولید آثار نمایشی، همکاری این نهادها و مراکز در راستای هموار شدن مسیر ساخت سریال‌های فاخر را می‌توان گام مهمی تلقی کرد. به ویژه آنکه مضمون اصلی اثر با جایگاه فتوا و مرجعیت در جهان اسلام ارتباطی تنگاتنگ دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 15 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode