ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1391     |     کد : 49149

امام جمعه مهربان: ضروری‌ترین کار پرداختن به معیشت مردم است

فوری ترین و ضروری ترین کار در شرایط فعلی پرداختن به معیشت مردم با شتاب بیشتر است و انتظار می رود که با اتحاد مردم و اتحاد مسئولین این کار صورت گیرد.

 

فوری ترین و ضروری ترین کار در شرایط فعلی پرداختن به معیشت مردم با شتاب بیشتر است و انتظار می رود که با اتحاد مردم و اتحاد مسئولین این کار صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ضمن تبریک ایام الله مبارک دهه فجر و سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را داشتن و حفظ وحدت کلمه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: یکی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی داشتن اتحاد کلمه بود و مردم متحدانه در مقابل استکبار ایستادند و نتیجه لازم را نیز با پیروزی انقلاب اسلامی گرفتند، چرا که توصیه قرآن کریم نیز آن است که در هر شرایط اتحاد خود را حفظ کنند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است که سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آن قوم خودشان بخواهند و چون ملت ایران می‌خواستند که از زیر خیمه طاغوت نجات یابند خداوند نیز به آنها کمک کرد و در سایه عنایات الهی و اتحاد مردم انقلاب مردم ایران به پیروزی رسید.

جلیلی، تفرقه را عامل بدبختی و شکست و اتحاد و همدلی را عامل پیروزی و موفقیت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که در سایه اتحاد بیشتر مردم و همچنین اتحاد مسئولان توفیقات بیشتری برای کشورمان حاصل شود.

خطیب جمعه مهربان افزود: بعد از حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی فوری‌ترین و ضروری‌ترین کار در شرایط فعلی پرداختن به معیشت مردم با شتاب بیشتر است و انتظار می‌رود که با اتحاد مردم و اتحاد مسئولان این مشکل اساسی برطرف شود.

امام جمعه مهربان به موفقیت بزرگ دیگر دانشمندان کشورمان در عرصه فناوری‌های فضایی اشاره و با تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری، جامعه علمی کشور و ملت ولایتمدار ایران اسلامی اظهار داشت: در آستانه دهه مبارک فجر، دانشمندان و متخصصان فضایی جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با برداشتن گام بلند دیگری در عرصة فناوری پیشرفته فضایی، ارسال حیات به فضا و تحقیقات زیستی که در انحصار چند کشور معدود است را برای کشورمان به ارمغان آوردند و کاوشگر پیشگام با موفقیت به فضا پرتاب و بازیابی شد.

جلیلی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به یک پایگاه تحقیقاتی در کشور سوریه اظهار داشت: حمله رژیم صهیونیستی به ملت سوریه باید جدی گرفته شود تا این رژیم فکر تجاوز مجدد نکند و اگر به این حادثه واکنش جدی نشان داده نشود به علت اینکه رژیم صهیونیستی در چارچوب انسانیت و عقلانیت و قوانین بین‌المللی حرکت نمی‌کند و دستش ‌به خون مسلمین و شهدای هسته‌ا‌یی ما آغشته است باید در ‌مورد اهداف پلید این رژیم در خصوص منطقه بسیار هوشیار باشیم.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به روز جهانی سرطان اشاره و گفت : 15 بهمن ماه مصادف با روز جهانی مبارزه با سرطان می باشد و دست اندرکاران سازمان بهداشت جهانی تأکید می‌کنند که با الگو قرار دادن رفتارهای بهداشتی می‌توان در بیش از 40 درصد موارد از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری کرد.

امام جمعه مهربان در ادامه با گرامیداشت 17 بهمن سالروز فرمان امام برای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: 17 بهمن سالروز فرمان امام برای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام است که پس از اصلاح قانون اساسی، در آن قانون نیز گنجانده شد.

جلیلی افزود: در سال‏های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در برخی موارد، بین مجلس و شورای نگهبان مشکلاتی در حل مسائل و تصویب قوانین پیش می‏آمد به طوری که طرح‌های برگشتی از شورای نگهبان با اصرار مجلس برای تصویب آن مواجه می‌شد و این امر مشکلاتی را پیش می‏آورد و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در هفدهم بهمن ماه 1366 دستور تشکیل مجمع تشحیص مصلحت نظام را صادر نمودند.

خطیب جمعه مهربان افزود: حضرت امام راحل (ره) در نامه خود برای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: آقایان توجه داشته باشند که مصلحت نظام از امور مهمه‏ای است که گاهی غفلت از آن موجب شکست اسلام عزیز می‌گردد و امروز جهان اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران را تابلوی تمام نمای حل معضلات خویش می‌داند.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام همچون سایر نهادهایی که توسط حضرت امام خمینی (ره) فرمان و دستور تشکیل آنها صادر شده است از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین نهادها بوده است و به عنوان بازوی مشورتی رهبری محسوب می شود.

جلیلی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام مظهر خردجمعی در نظام اسلامی است.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 19 بهمن که به عنوان روز نیروی هوایی ارتش نامگذاری شده است اظهار داشت: از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی، حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 1357 بود که بحق می‌توان آن را از ایام الله نامید.

امام جمعه مهربان افزود: در 19 بهمن 57 ، نظامیان متعهد نیروی هوایی، با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی در مدرسه رفاه و بیعت با حضرت امام، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند و این حماسه حضور و بیعت قاطعانه ارتش، طلیعه خجسته پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی بود. 
 


نوشته شده در   جمعه 13 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode