ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 دي 1391     |     کد : 48030

تقدير از ميرباقري در اختتاميه جشنواره فيلم عمار

مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم عمار با تقدیر از داوود میرباقری در تاریخ 10 دی‌ماه ساعت 18 در سالن سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

جام جم آنلاين: مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم عمار با تقدیر از داوود میرباقری در تاریخ 10 دی‌ماه ساعت 18 در سالن سینما فلسطین برگزار خواهد شد.
به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سومین جشنواره فیلم عمار به دبیری نادر طالب‌زاده در طول یك هفته در سالن سینما فلسطین برگزار شد و مجموع فیلم‌های این جشنواره در سه سالن این سینما و در سانس‌های مختلف به نمایش درآمد. البته نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌های مختلف و حتی برخی فرهنگسراها نیز دنبال شد.

مجموع آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار 900 اثر بود كه از این تعداد 620 اثر تصویری اعم از مستند، داستانی، انیمیشن و نماهنگ نمایش داده شد و 187 فیلمنامه و 93 اثر نقد و مقالات سینمایی مورد بررسی قرار گرفت.

آثار ارسال شده در پنج حوزه مختلف بوده است به این ترتیب كه فیلم‌هایی با موضوعات بیداری اسلامی 140 فیلم، تاریخ انقلاب 207، جنگ نرم 120، نقد دورن گفتمای 140 و حوادث پس از انتخابات 14 فیلم بود. در این بین 65 فیلم در حوزه انیمیشن، 165 فیلم داستانی بلند و كوتاه،315 مستند و 75 اثر در حوزه نماهنگ به نمایش درآمد.

همچنین داوران در بخش مستند ابراهیم فیاض جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، نادر طالب‌زاده فیلمساز، ابوالقاسم طالبی كارگردان سینما و تلویزیون و مهدی نصیری و مسعود رضایی، روزنامه‌نگار بودند.

در بخش انیمیشن محمدحسین نیرومند، فیلمنامه‌نویس و كاریكاتوریست، شهریار بحرانی، كارگردان سینما و احسان محمدحسنی، مدیر سازمان رسانه ای اوج آثار را داوری كردند. در بخش نماهنگ نیز محمد گلریز، موسیقیدان و خواننده، جهانگیر خسروشاهی، داستان‌نویس و پژوهشگر و تقی یازرلو، مستندساز به داوری آثار پرداختند.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم عمار با تقدیر از داوود میرباقری فردا عصر با حضور سینماگران در سالن سینما فلسطین برگزار می‌شود.

اكران جشنواره عمار در غزه

اكران‌های جشنواره مردمی عمار از امروز با سخنرانی محمد مدهون وزیر فرهنگ دولت منتخب فلسطین در نوار غزه آغاز می‌شود.

بنا بر این گزارش در این مراسم كه با نام «روزهای سینمای مقاومت» در سالن سینمای «سعید المسحال» برگزار مي‌شود «شركت خانه هنر»، وزارت فرهنگ فلسطین و دبیرخانه دائمی جشنواره عمار مشاركت دارند.

اكران جشنواره مردمی عمار در نوار غزه امروز و فردا با سه فیلم برجسته سینمای ایران یعنی فیلم‌های «بازمانده» ساخته مرحوم سیف‌الله داد، شكارچی شنبه ساخته پرویز شیخ طادی و «33 روز» ساخته جمال شورجه آغاز می‌شود.

پس از این دو روز و در هفته آینده چهار فیلم از برگزیدگان دور دوم جشنواره مردمی فیلم عمار یعنی فیلم‌های «مهارنشده» ساخته مصطفی رضوانی، «آسیایی‌ها به غزه می‌روند» ساخته «سعید فرجی»، «كریم» ساخته «محمد برمهانی» و «بی‌قرارگاه مهرآباد» ساخته «محمدحسین خوش بیان» اكران می‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 10 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode