ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 دي 1391     |     کد : 47925

آرامش در حضور ديگران

اگر جنجال و حاشيه را جزو اقتضائات ستاره بودن در سينما بدانيم بايد نام شهاب حسيني را از فهرست ستاره‌ها حذف كنيم.


جام جم آنلاين: اگر جنجال و حاشيه را جزو اقتضائات ستاره بودن در سينما بدانيم بايد نام شهاب حسيني را از فهرست ستاره‌ها حذف كنيم.

در يك تعريف سنتي ستاره سينما بايد علاوه بر نقش‌آفريني هنرمندانه و رونق دادن به گيشه قواعد جنجال‌سازي را هم بلد باشد.

مطابق اين تعريف يك ستاره محبوب كسي است كه بتواند اعتراض كند و با حرف‌هاي تنش‌برانگيز خبرساز شود.

فعلا كاري به اين قضيه نداريم كه اين تعريف درست و منطقي است يا خير. مساله اين است اين كه خط مشي شهاب حسيني با اين راه و روش زمين تا آسمان فاصله دارد.

بازيگر آرام و متين سينما و تلويزيون ايران خودش را درگير مسائل حاشيه‌اي نمي‌كند و همه توجهش معطوف به اصل و ذات بازيگري و سينماست.

از اين بازيگر هم‌اكنون سريال «مدار صفر درجه» از شبكه ‌آي‌فيلم در حال پخش است؛ سريالي كه او در آن نقش ‌حبيب پارسا، ‌يك جوان سياستمدار و تحصيلكرده را بازي مي‌كند.

ويژگي شاخص سريال‌هاي فتحي سطح بالاي بازيگري در آنهاست و مسلما «مدار صفر درجه» نيز از اين قاعده مستثنا نيست.

حسيني در چند سال گذشته سعي كرده حضور متوازني در دو رسانه سينما و تلويزيون داشته باشد. در دو سال گذشته او از يك طرف فيلم‌هاي «يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه»، «جدايي نادر از سيمين» و «آفريقا» را بازي كرد و از طرف ديگر نقش اصلي و محوري سريال «شوق پرواز» را عهده‌دار شده است.

به اعتقاد خيلي‌ها بهترين سكانس سينمايي‌اش لحظه‌اي است كه در دادگاه فيلم «جدايي نادر از سيمين» تمام حس نفرتش را بر در چوبي اتاق خالي كرد و ردي از خشم روي در به جا گذاشت؛ واكنشي طبيعي كه بعدها اصغر فرهادي اعتراف كرد پيش‌بيني شده نبوده و خارج از فيلمنامه اتفاق افتاده است. اين واكنش آنقدر تكان‌دهنده و تاثيرگذار بود كه حذف نشد و به يكي از طلايي‌ترين لحظات فيلم بدل شد.

همان‌طور كه در ابتداي مطلب اشاره شد شهاب حسيني در پشت و جلوي دوربين همواره بايدها و نبايدهاي حرفه‌اي را رعايت كرده و خودش را به عنوان يك بازيگر خوش‌اخلاق به مخاطبانش شناسانده است.

اين وفاداري را در انتخاب نقش‌هايش نيز مي‌توان مشاهده كرد. او زماني كه به مجموعه دفاع مقدسي «شوق پرواز» پيوست هدفش از انتخاب اين نقش را اداي دين به بزرگان سرزمين ايران خواند و گفت: ما بازيگر‌ها در حرفه خودمان جز دغدغه‌هاي مالي و مسائل مربوط به شهرت و كسب جايزه، بايد به يك‌سري مسائل عميق و اصيل معنوي هم بپردازيم. حضور من در اين سريال هم با تكيه بر همين دغدغه است.

او چند سال پيش وقتي در برنامه تلويزيوني «شب شيشه‌اي» داشت درباره اولويت‌هاي زندگي‌اش صحبت مي‌كرد توضيح داد چون در سن 22 سالگي ازدواج كرده و تشكيل خانواده داده در انتخاب‌هايش نمي‌تواند به مسائل مالي بي‌توجه باشد. او گفت:‌ وقتي كه 22سالم بود ازدواج كردم. من نمي‌توانم آرامش همسر و فرزندانم را فداي مسائل كاري خودم كنم.

نكته شاخص در كارنامه شهاب حسيني رسيدن او از حوزه اجرا به بازيگري است. خيلي از مجريان خواسته‌اند بخت خود را در سينما بيازمايند ولي حضور هيچ كدامشان در سينما و سريال‌هاي تلويزيوني به اندازه اين بازيگر استمرار نداشته است.

سودابه آقاجانيان با فيلم‌هاي «بر بال فرشتگان»، «جاي امن» و «چشمان‌سياه» جواد يحيوي با فيلم‌هاي «شوخي» و «سيندرلا» از جمله مجرياني بودند كه جلوي دوربين بازي كردند، اما در نهايت اجرا را به بازيگري ترجيح دادند. اما شهاب حسيني بازيگري بود كه از اجرا به بازيگري آمد و در اين حرفه ماندني شد.

او امسال در جشنواره فيلم فجر با فيلم «حوض نقاشي» ساخته مازيار ميري مهمان سينمادوستان خواهد شد.

كار جديد مازيار ميري داستان يك زوج جواني را روايت مي‌كند كه هر دو به لحاظ ضريب هوشي پايين‌تر از حد نرمال هستند و همين مساله ژنتيكي ازدواج آنها را دچار مشكل مي‌كند.

بايد منتظر بمانيم و ببينيم او در نقش يك جوان مبتلا به اوتيسم (درخودمانده) در مقابل نگار جواهريان چه بازي‌اي از خود ارائه خواهد داد.

احسان رحيم‌زاده - راديو و تلويزيون


نوشته شده در   جمعه 8 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode