ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 شهريور 1388     |     کد : 4782

امام جمعه تبريز: ايران پيشتاز حركت‌هاي صلح و امنيت در جهان است

امام جمعه تبريز گفت: تصويب پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران بعد از 20 سال در آژانس انرژي اتمي نشان از پيشتازي حركت‌هايي كشورمان براي صلح و امنيت در جهان است...


 امام جمعه تبريز گفت: تصويب پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران بعد از 20 سال در آژانس انرژي اتمي نشان از پيشتازي حركت‌هايي كشورمان براي صلح و امنيت در جهان است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز عيد فطر در مصلاي امام خميني(ه) و خيابان‌هاي اطراف، به تصويب و ابتكار جمهوري اسلامي ايران در مورد ممنوعيت حمله به تاسيسات هسته‌اي در پنجاه و سومين كنفرانس عمومي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اشاره كرد و اظهار داشت: براساس اين مصوبه هرگونه حمله مسلحانه يا تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته‌اي در حال كار يا در دست احداث مختص به مقاصد صلح‌آميز وضعيتي را ايجاد مي‌كند كه ناقض اصول منشور ملل متحد، حقوق بين‌الملل و اساسنامه آژانس است.

امام جمعه تبريز با اشاره به اين مصوبه كه به ابتكار جمهوري اسلامي اسلامي در دستور كار آژانس انرژي اتمي قرار گرفته بود، تصريح كرد: تصويب اين پيشنهاد موفقيت جمهوري اسلامي ايران را نشان داد كه پس از 20 سال بار ديگر جمهوري اسلامي ايران پيشتاز حركت‌هايي در جهت صلح و امنيت جهان شده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه همچنين با اشاره به قطعنامه آژانس انرژي اتمي عليه اسرائيل گفت: چنين قطعنامه‌اي را يك پيروزي و هديه‌اي براي ملت مظلوم و ستمديده فلسطين است.

وي با استناد به خبر خبرگزاري فارس مبني بر قطعنامه آژانس انرژي اتمي به پيشنهاد ايران و با همكاري و همراهي كشورهاي عدم تعهد كه از رژيم صهيونيستي خواسته شده تا به پيمان منع گسترش سلاح هسته‌اي (NPT) بپيوندد، افزود: طبق اين قطعنامه از رژيم صهيونيستي خواسته شده تا تمام پايگاه‌هاي هسته‌اي خود را تحت بازرسي سازمان ملل قرار داده و به پيمان منع گسترش هسته‌اي بپيوندد.

وي ادامه داد: در اين قطعنامه كه براي نخستين‌بار در 18 سال تلاش و در نتيجه آرا بيشتر كشورهاي در حال توسعه به تصويب رسيده است نگراني كشورهاي عربي در ارتباط با «قابليت‌هاي هسته‌اي اسرائيل» را نشان مي‌دهد و از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درخواست شده است تا به اين موضوع بپردازد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راهپيمايي گسترده ملت ايران در روز جهاني قدس گفت: ملت ايران به ويژه در آذربايجان در اين روز وحدت اسلامي و عظمت مسلمانان را متجلي و توطئه‌هاي استكبار جهاني را خنثي ساختند.

نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي در ادامه از حضور گسترده مردم استان آذربايجان شرقي در راهپيمايي روز جهاني قدس كه يكي از يادگارهاي به يادماندني رهبر كبير انقلاب اسلامي است تشكر كرد و خاطرنشان ساخت: امروز ايرانيان با راهپيمايي بي‌نظير خود به دولت‌هاي اسلامي هشدار دادند اگر عرق اسلامي ندارند و ملت مسلمان فلسطين را كمك نمي‌كنند حداقل از دشمنان ملت فلسطين حمايت نكنند و روابط خود را با رژيم غاصب صهيونيستي قطع كنند.

آيت‌الله مجتهدشبستري تصريح كرد: ملت‌هاي مسلمان مدت‌ها است به زبان‌هاي مختلف به دولتمردان خود اعلام مي‌كنند كه زمان بازگشت ملت‌ها و قطع وابستگي به قدرت‌هاي سلطه‌گر فرا رسيده است.

وي با اشاره به وضع نابسامان اسرائيل گفت: رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار گرفته است و رو به استيصال بوده و به فضل پروردگار در آينده نه چندان دور شاهد اضمحلال و نابودي قطعي اسرائيل خواهيم بود.

شبستري خاطر نشان كرد: مقاومت مسلمانان روز به روز بيشتر مي‌شود و با وحدت و پشتيباني مردم ايران و تمام مسلمانان جهان در آينده نه چندان دور شاهد نابودي اسرائيل خواهيم بود.

وي خاطر نشان كرد: قدرت پوشالي آمريكا روز به روز ناتوان شده و بيداري ملت‌ها در برابر استكبار جهاني بيشتر مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با بيان اينكه نماز عيد فطر در واقع نماز شكرانه به درگاه خداوند است و اين عيد روز وحدت مسلمين است، اظهار داشت: عيد فطر بدرقه‌اي است بر ماه‌ رمضان، گويي پس ‌از يك ماه اطاعت پروردگار، همگان در ضيافتي كه از سوي رب‌العالمين تدارك ديده شده، شركت مي‌كنند.

وي اضافه كرد: عيد فطر جشن پيروزي بر نفس سركش بوده و عيدي است كه دل‌ها در آن از پليدي‌ها و ناپاكي‌ها شستشو مي‌شود و مسلمانان جهان بعد از يك ماه روزه‌داري، دل‌هاي صيقل داده از گناهان را پذيراي نور تازه‌اي از انوار الهي كرده‌اند.

امام جمعه تبريز عيد فطر را روز امت اسلامي دانست و گفت: نماز عيد فطر مظهر اتحاد مسلمين جهان است.

وي ادامه داد: نمايش انسجام و وحدت، طهارت و پاكي و صفاي باطن و تقوا را از ويژگي هاي ممتاز عيد فطر برشمرد.

مجتهد شبستري وحدت و اخوت اسلامي را رمز اصلي عزت و اقتدار مسلمانان در جهان دانست و عيد فطر را جلوه‌اي از وحدت اسلامي ذكر كرد.

وي گفت: دشمنان اسلام با هدف تضعيف وحدت مسلمين براي فراهم كردن زمينه سلطه مجدد استكبار بر مسلمانان طرح‌هاي تفرقه افكنانه را در دستور كار قرار داده‌اند.

وي در ادامه با بيان اينكه اجتماع بر اندام دشمنان اسلام لرزه مي‌اندازد، افزود: اين مراسم بزرگ از سويي تقويت مسلمانان را دربر دارد و از سوي ديگر سبب اتحاد مسلمانان در سراسر جهان مي‌شود.

امام جمعه تبريز تصريح كرد: اين كنگره عظيم قدرت شكست دشمنان را در دل خود جاي دارد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 29 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode