ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 دي 1391     |     کد : 47580

امام جمعه مهربان: زبان زور در برابر ایران محکوم به شکست است

امام جمعه مهربان گفت: ایران اسلامی اهل منطق و گفت‌وگو است و زبان زور، تهدید و تحریم هیچ‌وقت با سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم‌خوانی نداشته و نخواهد داشت و محکوم به شکست است.

 

امام جمعه مهربان گفت: ایران اسلامی اهل منطق و گفت‌وگو است و زبان زور، تهدید و تحریم هیچ‌وقت با سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم‌خوانی نداشته و نخواهد داشت و محکوم به شکست است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با گروه 1+5 همواره دارای پیشنهاداتی است که طرف مقابل مذاکره‌کننده باید به این پیشنهادات پاسخ لازم را بدهد ولی تاکنون در تمام مذاکرات برگزار شده پاسخ قانع‌کننده‌ای به غیر از پاسخ تهدید و فشار داده نشده است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه کشورهای عضو گروه 1+5 همواره در میز مذاکره با ابراز تهید و فشار حاضر می‌شوند، تصریح کرد: فشار و تهدید در میز مذاکره امر غیرمعقول و غیرمنطقی است و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت تسلیم فشار و تهدید نمی‌شود.

جلیلی با اشاره به عوام‌فریبی آمریکا و هم‌پیمانانش که با دست چدنی دارای روپوش مخملی در مذاکرات حاضر می‌شوند،تصریح کرد: کشورهای گروه 1+5 برای مثبت جلوه دادن خود در افکار عمومی و برای عوام‌فریبی در زمان حضور در میز مذاکره با رویکرد دست چدنی با روپوش مخملی حاضر می‌شوند و خوشبختانه نمایندگان حاضر در مذاکرات از طرف جمهوری اسلامی ایران با توجه به اقتدار و عظمت نشات گرفته از نظام که در طول مذاکرات از خود نشان داده اند، دست چدنی را همواره قطع کرده‌اند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به ادامه سریال مذاکرات ایران با گروه 1+5 تاکید کرد: ایران اسلامی اهل منطق و گفت‌وگو است و زبان زور، تهدید و تحریم هیچ‌وقت با سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم‌خوانی نداشته و نخواهد داشت و محکوم به شکست است.

امام جمعه مهربان با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) این ایام را به تمام مسیحیان واقعی تبریک گفت و افزود: افرادی که خود را پیرو حضرت عیسی(ع) و منادی دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کنند، باید نگاه ویژه‌ای به پرونده مدیریتی خود داشته باشند و ببینند که آیا توانسته‌اند به آنچه حضرت مسیح (ع) خواسته است، برسند یا موجب نابودی آن شده‌اند.

جلیلی خطاب به مسیحیان اظهار کرد: حضرت عیسی (ع) وقتی به دنیا آمد طبق گفته قرآن از لحظه اول دم از اسلام زد، اسلام در زندگی،این مکتب عیسی پسر مریم بود و شما مسیحیان پیرو مکتب او هستید و باید به دنبال آرامش و صلح باشید و صهیونیست‌ها این چنین در سرنوشت شما دخالت نکنند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: تاکنون مشاهده نشده است که یکبار ناقوس کلیساها به نفع مظلومان دنیا به صدا درآید.

امام جمعه مهربان در ادامه به مناسبت‌های هفتم صفر اشاره کرده و با تبریک تولد امام موسی کاظم (ع) همچنین تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) بنا به روایتی اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) امام بزرگواری است که متاسفانه مقام شامخ آن حضرت در پرتوی از مهجوریت و غربت در میان مسلمانان قرار گرفته است، چه برسد به دیگر آ‌حاد مردم در ملل مختلف جهان و مانند ایشان نیز شخصیت امام موسی کاظم (ع) چه در زمان حیات آن بزرگوار و چه پس از شهادت آن حضرت در زندانی از غربت و فراموشی قرار گرفته است.

جلیلی افزود: هفتم صفر بنا بر روایتی مصادف است با ایام شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و نیز تولد امام موسی کاظم (ع) که در زمینه این اختلافی که در میان مورخان و منابع تاریخی در این زمینه وجود دارد و نظر بسیاری از علمای بزرگ این است که در این روز به رنج‌ها و مصائب زندگی امام حسن مجتبی (ع) و شخصیت آن امام همام پرداخته شود.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، به خدمات ارزنده این عالم وارسته به جهان اسلام اشاره کرد و گفت: تاسیس کتابخانه یکی از ماندگارترین و بزرگ‌ترین خدماتی بود که این بزرگوار به جهان اسلام تقدیم کرد و امروز کتاب‌هایی که در اثر سعی و تلاش این عالم بزرگوار در کتابخانه ایشان جمع‌آوری شده است در دنیا بی‌نظیر است.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت روز و هفته ثبت و احوال و تبریک آن به تمام فعالان این عرصه همچنین تقدیر و تشکر از زحمات آنها، به پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله اشاره کرده و افزود: زلزله اخیر با وجود خسارات و مصائبی که داشت برکات زیادی در کنار خود به همراه آورد و باعث شد تا نوسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی و عمومی جدی گرفته شده و رعایت نکات ایمنی در واحدهای احداثی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

جلیلی با تاکید بر تلاش همگانی برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و همگانی تصریح کرد: هم دولت با اعطای تسهیلات کم‌بهره و هم مردم با عزم و اراده جدی باید در بحث مقاوم‌سازی اماکن شخصی و عمومی اقدام کنند تا بعد از این شاهد وقوع حوادث ناگوار برای خانواده‌ها در این زمینه نباشیم و فرصت پیش آمده از زلزله اخیر به فرصتی مناسب برای سازندگی و عمران تبدیل شود.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی تشکیل نهضت سوادآموزی بود که خوشبختانه در امر باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه بسیار موثر و تاثیرگذار بوده است.


نوشته شده در   جمعه 1 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode