ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 آذر 1391     |     کد : 47025

ارائه خدمات ‌فقط از طریق کارت هوشمند ملی ‌انجام می‌شود

آغاز صدور کارت هوشمند ملی از آبان آذربایجان ‌شرقی...


آغاز صدور کارت هوشمند ملی از آبان آذربایجان ‌شرقی

ارائه خدمات ‌فقط از طریق کارت هوشمند ملی ‌انجام می‌شود 
معاون ثبت احوال آذربایجان ‌شرقی از اتمام اجرای مراحل اصلی طرح آرشیو الکترونیکی اسناد وقایع حیاتی در شهرهای جنوب استان خبر داد و گفت: از سال 92 ارائه هرنوع خدمات به مردم فقط از طریق کارت هوشمند ملی انجام خواهدشد .

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، قدیر محمدپور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بناب اظهار کرد: اجرای مراحل اصلی این طرح در شهرستان های بناب، مراغه، ملکان و عجب‌شیر به پایان رسیده است.

وی سپس از اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد وقایع حیاتی به عنوان مهم‌ترین پروژه و برنامه اداره کل ثبت احوال استان در سال‌جاری نام برد و افزود: از بدو تأسیس این اداره کل در استان آذربایجان‌شرقی تاکنون بیش از 9 میلیون فقره اسناد وقایع حیاتی وجود دارد که طرح آرشیو الکترونیکی آنها از سال گذشته آغاز شده و در حال تصویربرداری الکترونیکی و ارسال به روز آنها به مرکز است.

محمدپور تصریح کرد: تاکنون 6 میلیون فقره از اسناد وقایع حیاتی استان اسکن شده و این طرح تا پایان شش ماهه نخست سال 92 به اتمام می‌رسد.

وی گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد این طرح درسطح استان نهایی شده و تمام داده‌های آماری و اطلاعاتی در سامانه ثبت شده است.

معاون حقوق سجلی اداره کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی مزایای اجرای این طرح را دریافت انواع خدمات مربوطه در سراسر کشور بدون محدودیت بومی بودن و همچنین کاهش چشمگیر هزینه‌های جانبی و پستی ارسال مراسلات اعلام کرد.

وی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی شهرهای مراغه، مرند، میانه و تبریز به عنوان پایلوت اجرای این طرح مهم تعیین شده‌اند.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صدور شناسنامه مکانیزه نیز بیان کرد: با وجود اینکه سهمیه استان آذربایجان‌شرقی برای سال‌جاری 73 هزار جلد در نظر گرفته شده است، اما در مدت هشت ماه گذشته سال‌جاری 100 هزار جلد از این نوع شناسنامه‌ها چاپ و آماده شده و با این وضعیت جوابگوی متقاضیان برای شناسنامه‌های مکانیزه، تعویضی و المثنی خواهیم بود.

آغاز صدور کارت هوشمند ملی از آبان آذربایجان‌شرقی

وی همچنین از صدور کارت هوشمند ملی برای مردم نیز خبر داد و گفت: این طرح در آذربایجان‌شرقی از آبان ماه امسال آغاز شده است.

محمدپور با بیان اینکه امسال در آذربایجان‌شرقی قشر ایثارگران و برخی اقشار خاص دیگر در اولویت دریافت این کارت خواهند بود؛ تصریح کرد: در مرحله نخست 2 هزار و 500 فقره از این نوع کارت‌ها تهیه و صادر می‌شود و از سال آینده ارائه هر نوع خدمات به مردم فقط از طریق این کارت هوشمند ممکن می‌شود.

وی اظهار کرد: بر روی این کارت حدود 55 پرونده از نهادهای مختلف از جمله سلامت و بیمه باز شده و علاوه بر تبادل سریع و بروز اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف، امکان جعل درآن وجود ندارد.


نوشته شده در   يکشنبه 19 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode