ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 آذر 1391     |     کد : 46923

امام جمعه مهربان: ایران هر گونه تجاوز احتمالی را به شدت مقابله به مثل می‌کند

امام جمعه شهرستان مهربان با اشاره به شکار پهباد آمریکا توسط نیروهای سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده پاسخگویی برای دفع هرگونه تجاوز احتمالی را داشته و با هر نوع تجاوز احتمالی به شدت مقابله به مثل می‌کند.


 امام جمعه شهرستان مهربان با اشاره به شکار پهباد آمریکا توسط نیروهای سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده پاسخگویی برای دفع هرگونه تجاوز احتمالی را داشته و با هر نوع تجاوز احتمالی به شدت مقابله به مثل می‌کند.
گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سفر استاندار تلاشگر و ساعی استان آذربایجان‌شرقی به شهرستان مهربان اشاره کرد و از اهالی مهربان که استقبال کم نظیری از نماینده عالی دولت در استان داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه مهربان افزود: مردم وقتی احساس می‌کنند که مسئولان در راستای خدمت به آنها تلاش می‌کنند به شدت دلگرم شده و سعی می‌کنند به نحوی مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام کنند و حضور گسترده و پرشور مردم شهرستان مهربان در مراسم استقبال از استاندار آذربایجان‌شرقی و هئیت همراه بیانگر قدرشناسی اهالی شهرها و روستاهای این بخش ‌بود که می‌خواستند به نوعی مراتب قدردانی و تشکر حضوری خود را از زحمات و عنایات استاندار آذربایجان‌شرقی در رابطه با ارتقای بخش مهربان به فرمانداری اعلام کنند.

وی با تشکر مجدد از استاندار آذربایجان‌شرقی و هئیت همراه که محبت فرموده و ساعاتی در مهربان حضور یافتند، اظهار امیدواری کرد، با عنایات الهی و اهتمام و پیگیری ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی، وعده‌هایی که در جمع مردم و همچنین در جلسات برگزار شده داده شده است، هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: در مقایسه سیاست خاورمیانه‌ای غربی‌ها و سیاست خاورمیانه‌ای جمهوری اسلامی به وضوح مشاهده می‌شود که سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی به اهداف خود نزدیک شده است.

وی تأکید کرد: پیشرفت و عبور از موانع در سایه توفیق خداوند متعال، همت، ‌نشاط و انگیزه دست یافتنی خواهد بود.

خطیب جمعه مهربان به دومین موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بهپادهای جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوع دیگری از بهپادهای جاسوسی آمریکا را زمین‌گیر کرد و این موفقیت بزرگ از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به قوای مسلح و تمام تلاشگران امنیت کشور این موفقیت را تبریک می‌گوییم.

جلیلی به پیام‌های این موفقیت اشاره کرد و افزود: یکی از پیام‌های این موفقیت آن بود که جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده پاسخگویی برای دفع هرگونه تجاوز احتمالی را داشته و با هر نوع تجاوز احتمالی به شدت مقابله به مثل می کند.

امام جمعه مهربان نشان دادن توانایی پاسخگویی را یکی دیگر از پیام‌های این موفقیت عنوان کرد و افزود: این موفقیت بزرگ نشان داد که صنعت و تکنولوژی آمریکا دارای ضعف‌های فراوانی است و تحریم‌هایی که آمریکا و هم پیمانانش به عنوان حربه‌ای از آن برای مقابله با ایران اسلامی استفاده می‌کردند کارآیی خود را از دست داده است و این موفقیت‌ها توانمندی‌های عظیم جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد تا جایی که رسانه‌های غربی نیز مجبور شدند به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران اقرار کنند.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 19 آذر سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در کشور به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 19 آذرماه 1363 تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و باید توجه داشت که استقلال یک کشور در گرو استقلال فرهنگی آن کشور است.

جلیلی تاکید کرد: مشکلات یک کشور را به غیر از آن فرهنگ آن کشور چیز دیگری نمی‌تواند برطرف کند و مسئولان و مردم باید در انجام و گسترش فعالیت‌های فرهنگی دقت نظر داشته باشند.

امام جمعه مهربان با تاکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی در مساجد گفت: تا زمانی که مساجد فعال نباشد و جوانان جذب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و قرآنی مساجد نشوند باید منتظر معتاد شدن جوانان باشیم.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به تحولات کشور مصر در پی تصویب پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور توسط مجلس اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، نتیجه تغییر قانون اساسی و تحولات اخیر در کشور مصر به نفع اسلام و مسلمان باشد.

وی با گرامی‌داشت 20 آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب امام جمعه شیراز به روح مطهر تمام شهدای انقلاب، شهدای محراب و شهدای هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.

خطیب جمعه مهربان با گرامی‌داشت روزجهانی حقوق بشر، 25 محرم را که بنا به روایاتی سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین‌(ع) است، تسلیت گفت.


نوشته شده در   جمعه 17 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode