ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 آذر 1391     |     کد : 46911

حجت الاسلام حمید عظیمی: نظام آموزشی کشور باید برگرفته از مکتب اسلام باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نظام آموزشی کشور باید تغییر یافته و برگرفته از مکتب اسلام باشد.



 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نظام آموزشی کشور باید تغییر یافته و برگرفته از مکتب اسلام باشد.


به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید عظیمی در حاشیه نشست با مدیران مدارس صدرای آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توجه ائمه اطهار به بحث علم و دانش اظهار داشت: همانگونه که عقل برای دنیا و آخرت سودمند است ، جهل به همان قدر برای پیشرفت انسان ها مضر است و می توان از این واژه به عنوان بزرگترین دشمن انسان استفاده کرد.

وی افزود: در مکتب اسلام همواره به کسب علم و دانش تأکید شده به طوری که هیچ مکتبی به این گستردگی بر این واژه پرداخت نکرده است.

عظیمی با بیان اینکه در طول تاریخ طاغوت به راحتی شکسته شده ولی مبارزه با جهل و نادانی مردم زمانبر بوده است ، تصریح کرد: تنها سلاح مبارزه با طاغوت جهل ، دانش و بصیرت است که خوشبختانه در انقلاب اسلامی ایران این مسئله را مشاهده کردیم و انقلاب اسلامی به برکت وجود رهبری حضرت امام (ره) ومقام امام خامنه ای و الگوی حاکمیتی ولایت فقیه با درایت مردم اندیشمند ایران بود به گونه ای که امام خمینی در آن برهه از زمان مردم ایران را مردم آگاه و دارای بلوغ سیاسی خطاب کردند.هم بر طاغوت چیره شدند و هم روز به روز به واسطه دانش برگرفته ازقرآن و اهلبیت(ع)بر جهل پیروز می شوند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی کنونی کشور برگرفته از اجانب است ، تصریح کرد: اسلامی کردن مدارس و دانشگاه ها تنها با پوشاندن چادر بر سر دانشجویان دختر و یا تفکیک جنسیت دانشجویان نیست بلکه باید با تغییر نظام آموزشی بر پشتوانه معرفتی آنان کار شود.و متون درسی موسسات آموزشی درسی ما باید از معارف اسلام تهیه و پالایش شود.

وی ادامه داد: نظام آموزشی کشور باید با آرمان و مکتب اسلام همسو شود تا با این کار الگوی رفتاری و آموزشی سایر کشورها باشیم.با تئوری پردازیهای دشمنان اسلام و نظریه های درسی آنها نمی توان خروجی دانشگاهها و آموزشی مان را اسلامی کنیم.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف تشکیل مدارس صدرا تصریح کرد: وظیفه این مدارس استفاده از تعالیم مکتب اسلام و اهل بیت است که تا دانش آموزان با فارغ التحصیلی از این مدارس به شخصی آگاه با مسائل سیاسی ، مذهبی و اجتماعی تبدیل شود.

وی از وجود شش دبیرستان صدرا در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید 436 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.


نوشته شده در   جمعه 17 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode