ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1391     |     کد : 46426

برگزاري همايش اقتصاد مقاومتي در شهرستان بناب

به همت و مشارکت اداره تبليغات اسلامي شهرستان بناب و آموزش و پرورش شهرستان بناب همايش يک روزه اي با عنوان اقتصاد مقاومتي و بايدها و نبايدها و راهکارهاي اقتصادي مقابله با تحريمهاي اقتصادي برگزار شد.

به همت و مشارکت اداره تبليغات اسلامي شهرستان بناب و آموزش و پرورش شهرستان بناب همايش يک روزه اي با عنوان اقتصاد مقاومتي و بايدها و نبايدها و راهکارهاي اقتصادي مقابله با تحريمهاي اقتصادي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي، در اين همايش که با حضور دکتر محمدحسن قديري ابيانه سفير سابق کشورمان در مکزيک و استراليا برگزار شد.راهکارها و فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي مورد بررسي قرار گرفت.

سفير پيشين کشورمان در مکزيک و استراليا گفت: اگر يک ساعت کار مفيد را در ادارات کشور به دو ساعت افزايش مي داديم، دشمن اميدي به تحريم ها نداشت.

محمدحسن قديري ابيانه، سفير پيشين کشورمان در مکزيک و استراليا روز گذشته در نشست فرهنگيان اين شهرستان که با عنوان اقتصاد مقاومتي برگزار شد، اظهار داشت: با در نظر گرفتن ميزان صادرات نفت ماهانه و تعداد کل جمعيت ايران، تقسيم سرانه صادرات نفت به ازاي هر نفر در ماه کمتر از يک بشکه است.

وي با تأکيد بر اين که نبايد نسبت به درآمدهاي دولت نگاه توهمي داشت، خاطرنشان کرد: مهار تورم از خواسته‏ هاي عمومي مردم است که از طريق افزايش توليد و کاهش مصرف توسط عامه مردم ممکن بوده و مي‏توان از اين طريق در کاهش تورم در کشور تاثير مثبت داشت.

قديري ابيانه رعايت وجدان کاري و تصحيح فرهنگ مصرف را از مهم‏ترين عوامل در افزايش سطح رفاه عمومي مردم دانست و ابراز داشت: ما بايد از وابستگي به نفت رها شويم و مقدمه آن تصحيح تصورات غلط در خصوص درآمدهاي نفتي و فرآورده‏ هاي آن است.

نويسنده کتاب «عوامل و موانع فرهنگي کار، توليد و پيشرفت» خودتحريمي را يکي از خطرات در کشور دانست و گفت: مصرف کالاهاي خارجي و ترجيح دادن آن نسبت به کالاهاي داخلي نوعي خود تحريمي است که عمل به آن توسط مردم به ضرر کشور است، بايد واقع بين بود و با ديد واقع بينانه کشور را در مسير توليد ثروت رهنمون کرد.

اين کارشناس مسائل اقتصادي افزود: اگر بخواهيم تورم مهار شود و يا قيمت اجناس کاهش يابد، بايد از يک طرف توليد يا عرضه آن کالا افزايش يابد و براي تحقق اين مسأله، بايد کار بيشتر و بهتري صورت پذيرد؛ از سويي ديگر بايد مصرف يا تقاضا کاهش يابد و پرهيز از اسراف و صرفه جويي در مصرف مورد توجه و عمل قرار گيرد .


نوشته شده در   سه شنبه 7 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode