ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 آبان 1391     |     کد : 45691

امام جمعه مهربان: مسئولان با برخورد قاطع با گرانفروشان ثبات را در بازار حاکم کنند

امام جمعه مهربان با اشاره به روند نزولی قیمت ارز در کشور از مسئولان خواست که با اتخاذ تدابیر مناسب و برخورد قاطع با گرانفروشان و محتکران، ثبات را در بازار حاکم کنند.

 امام جمعه مهربان با اشاره به روند نزولی قیمت ارز در کشور از مسئولان خواست که با اتخاذ تدابیر مناسب و برخورد قاطع با گرانفروشان و محتکران، ثبات را در بازار حاکم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان ، حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام عظمای ولایت در خصوص وحدت مسئولان و پرهیز از کشاندن اختلافات به میان مردم اظهار کرد: پس از آنکه مقام معظم رهبری به روسای قوای سه گانه هشدار دادند که برای رسانه‌های بیگانه خوراک تبلیغاتی فراهم نکرده و در عین حال تاکید کردند که اختلاف بین مسئولان نباید به مچ‌گیری منتهی شود، روسای قوای سه گانه با ارسال نامه جداگانه به محضر مقام معظم رهبری، عزم جدی خود را برای جامه عمل پوشاندن به این بیانات اعلام کردند که نشان از لبیک مسئولان به ندای وحدت رهبری داشت.

خطیب جمعه مهربان با تشکر از این عمل روسای قوای سه گانه در اعلام تبعیت از تذکرات مقام عظمای ولایت با ارسال نامه به مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد که روسای قوای سه گانه در مقام عمل نیز به این بیانات مقام معظم رهبری توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به این که دشمنان ایران اسلامی با وجود تمام مسائل و مشکلات داخلی‌شان در موضوع ایران وحدت داشته و به صورت متحد علیه ایران اسلامی موضع گرفته‌اند، اظهار امیدواری کرد که با وحدت و همدلی بیشتر مسئولان، استکبار این بار نیز در مواجهه با نظام و امت بزرگ ایران اسلامی سیلی سخت بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی با اشاره به روند نزولی قیمت ارز در کشور از مسئولان خواست که با اتخاذ تدابیر مناسب و برخورد قاطع با گرانفروشان و محتکران، ثبات را در بازار حاکم کنند تا ان‌شاء الله قیمت کالاها و اجناس با قیمت واقعی دراختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

امام جمعه مهربان، پیرامون روز مباهله پیامبر اسلام با اشاره به فتح مکه در سال هشت هجری، جریان ترویج فرهنگ ناب اسلامی را از سال 9 هجری به ‌واسطه نگارش نامه‌های فراوان برای زمامداران کشورهای مختلف و نام نهادن این سال به نام عام‌الوفود را به ‌دلیل دیدارهای طوایف مختلف اعراب با رسول اکرم(ص) عنوان کرد.

وی پیرامون شکل‌گیری مباهله گفت: یکی از نامه‌ها برای مسیحیان نجران نگارش شده بود که آنان را به اسلام دعوت کرده بودند و آنان در مشورت با بزرگان دین خود تصمیم گرفتند که 60 نفر از بزرگان و دانشمندان این دین با رسول اکرم(ص) مذاکره کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی با بیان اینکه مناظره و بحث رسول خدا و بزرگان نجران حول محور حضرت عیسی(ع) بود؛ چراکه آنان بر این باورند که عیسی(ع) فرزند خداست و پیامبر(ص) می‌فرمود؛ عیسی (ع) بنده خداست، ادامه داد: با توجه بر طولانی شدن مناظره و قانع نشدن بزرگان نجران خداوند در آیه 59 سوره مبارکه آل عمران فرمود؛ ای پیامبر! به آنان بگو مثال عیسی و آدم مانند یکدیگر است همانطور که آدم پدر نداشت حضرت عیسی هم پدر نداشت و اگر قرار باشد کسی فرزند خدا باشد حضرت آدم(ع) به واسطه نداشتن پدر و مادر اولی‌تر است؛ پس همانطور که مسیحیان حضرت آدم(ع)را فرزند خدا نمی‌دانند، عیسی هم فرزند خدا نیست.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: در پی راضی نشدن بزرگان نجران آیه 61 سوره مبارکه آل‌عمران بر پیامبر‌(ص) وحی شد که ای پیامبر! با مسیحیان نجران مباهله کن؛ از این رو پیامد مباهله این است که هر گروهی دیگری را با شرایط خاص نفرین کند و هرکدام که حق هستند بمانند و گروه باطل از بین می‌رود.

خطیب جمعه مهربان، همراهان نبی مکرم اسلام‌(ص) را حضرت علی‌(ع)، حضرت فاطمه‌(س) و حسنین‌(ع) دانست و اضافه کرد: اسقف نجران به همراهان خود گفت؛ چهره‌هایی می‌بینیم که هرگاه دست بر دعا بلند کنند کوه‌ها از زمین کنده می‌شود و اگر با این افراد مباهله کنیم نابود می‌شویم، از این رو حاضر شدند سالیانه مبلغی را به‌عنوان جزیه به مسلمانان اختصاص دهند و تحت حکومت اسلامی زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی افزود: پیامبر(ص) فرمودند؛ من در این مکان سه چیز از خدا خواستم که حضرت حق دو خواسته مرا اجابت کردند؛ چنانچه به واسطه این دعا امت پیامبر(ص) با فقر و گرسنگی و غرق شدن نابود نمی‌شوند.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: روز مباهله شان و جایگاه با عظمت امیرالمومنین را می‌رساند و روز بیست و چهارم ذی الحجه در تاریخ اسلام، روزی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است، روزی است که بر اثر یک حادثه کوچک، ولی بسیار عظیم و دارای اهمیت، یکی از آیات الهی بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد.

وی ادامه داد: در اثر نزول همین آیه، پیامبر صلی الله علیه و آله پرده از یک مسئله بسیار مهم برداشت و جریان خاتم بخشی علی علیه السلام را به اطلاع مردم رساند.آیه ای که نازل شد، آیه ولایت بود و خبر مهم، اعلام ولایت و جانشینی امیرمؤمنان علیه السلام بود، که پیامبر صلی الله علیه و آله از سوی پروردگار، از این واقعیت خبر داد و پرده برداشت.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 20 آبان روز تکریم بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان سرمایه‌های حقیقی کشور هستند و لازم است از فکر و اندیشه و تجربه این عزیزان در راستای افزایش تولید ملی استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی تاکید کرد: بازنشستگی به معنی از کار افتادگی نیست و بازنشستگان نباید فکر کند که با بازنشسته شدن دیگر به آخر خط رسیده‌اند، بلکه به این مهم توجه داشته باشند که فکر و اندیشه و تجربه بازنشستگان می‌تواند در رونق اقتصاد ملی ملی تاثیر به سزایی داشته باشد.

امام جمعه مهربان با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بر همگانی شدن سنت کتابخوانی تاکید کرد و افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است تا خانواده‌ها اوقات فراغت را بیهوده سپری نکنند و با مطالعه و کتابخوانی از اوقات فراغت خود بهینه استفاده کنند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به ادامه حوادث و وقایع خونین در کشور بحرین گفت: حکومت بحرین به شدت در حال نقض حقوق بشر است و کشتار مسلمانان و شکنجه شدید دستگیرشدگان هر روز شدت بیشتری می‌گیرد و نقض حقوق بشر در بحرین به حدی است که جمعیت وفاق بحرین گفته است: کشور بحرین کشورستان حقوق بشر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بر زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) و بیان وقایع کربلا در مجالس بزرگداشت آن امام همام و نیز عزاداری با اخلاص تاکید کرد و افزود: ان‌شاء الله تلاش شود در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کنار عزاداری از سخنرانی عالمان دینی و علماء بیشتر استفاده شود.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 24 آبان روز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، ایشان را افتخار جهان اسلام دانست و به روح مطهرشان درود و صلوات فرستاد.


نوشته شده در   جمعه 19 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode