ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45404

سهيلي زاده، راز «دختران حوا» را فاش مي‌کند

يكتا ناصر، پوريا پورسرخ، اميرحسين رستمي، نيما شاهرخ‌شاهي و گوهر خيرانديش از امشب با سريال دختران حوا ساخته حسين سهيلي زاده مهمان خانه‌ها مي‌شوند.

اين سريال را در شبكه تهران ببينيد
سهيلي زاده، راز «دختران حوا» را فاش مي‌کند
يكتا ناصر، پوريا پورسرخ، اميرحسين رستمي، نيما شاهرخ‌شاهي و گوهر خيرانديش از امشب با سريال دختران حوا ساخته حسين سهيلي زاده مهمان خانه‌ها مي‌شوند.
كارگرداني كه در كارنامه‌اش سريال‌هاي پرمخاطبي چون «سراب»، «ترانه مادري»، «فاصله‌ها»، «دلنوازان» و «سه پنج دو» را به ثبت رسانده در جديدترين سريالش سراغ يك موضوع اجتماعي رفته و زندگي سه زن را روايت مي‌كند.

داستان اين مجموعه تلويزيوني درباره زني به نام ثرياست كه در زندان در آخرين روزهاي زندگي خود پرده از رازي بزرگ برمي‌دارد و از شيوا، مددكار زندان كمك مي‌طلبد؛ در اين راه شيوا براي پي بردن به اين راز درگير ماجراهاي مختلف مي‌شود. «دختران حوا»‌ قصد دارد به داستان زندگي سه دختر در سه قشر جامعه كه با فرهنگ‌هاي متفاوت زندگي مي‌كنند، اشاره كند و آن را به تصوير بكشد.

دختران حوا روزهاي زوج ساعت 19 در جدول پخش شبكه تهران گنجانده شده و تكرار آن نيز روزهاي فرد هفته ساعت 23 پخش مي‌شود.

اين مجموعه تلويزيوني در 34 قسمت 30 دقيقه‌اي آماده شده است و از بازيگران آن مي‌توان به يكتا ناصر در نقش شيوا، پوريا پورسرخ در نقش بهزاد، اميرحسين رستمي در نقش مسعود آزاد، نيما شاهرخ‌شاهي در نقش كامران،گوهر خيرانديش در نقش ثريا و ايرج راد در نقش دكتر شمس اشاره كرد.

شهرك غرب، بلوار فردوس، محله طرشت و زندان شهرك سينمايي دفاع مقدس از لوكيشن‌هاي اصلي اين سريال بوده است.

در ساخت اين سريال سهيل نوروزي (مديرتصويربرداري)، مهدي آزادي (مديرصدابرداري)، نازي پرتوزاده (طراح صحنه و لباس)، محمد قومي (طراح چهره‌پردازي)، امير سليماني (دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز)، نعمت‌الله يميني (مديرتوليد)، شكوفه هاشميان (عكاس) و آتوسا شاه‌سياه (منشي صحنه) همكاري داشته‌اند.

يك سوژه بكر

زامياد سعدونديان، فيلمنامه‌نويس سريال دختران حوا اين كار را يك ملودرام اجتماعي خواند و به جام‌جم گفت: مخاطب اين سريال تمامي خانواده‌ها هستند. من قصه را براي قشر خاصي ننوشته ام. سه دختري كه قهرمان داستان هستند در سه طيف مختلف به لحاظ اقتصادي و اجتماعي قرار مي‌گيرند. يكي از آنها خيلي ثروتمند است و بقيه زندگي متوسطي دارند.

وي با تاكيد بر اين كه سريال دختران حوا فضاي زنانه‌اي دارد ،گفت: نوشتن داستان‌هايي كه زنان قهرمان آن هستند كار سختي است؛ اما از طرف ديگر سوژه‌هاي بكرتري در اختيار فيلمنامه‌نويس قرار مي‌گيرد؛ چون درباره زنان داستان‌هاي كمتري نوشته شده است. از طرف ديگر زنان عاطفي‌تر هستند و براي نزديك شدن به شخصيت آنها بايد دقت بيشتري داشت.

اين نويسنده جذاب‌ترين بخش سريال را تعليق قصه دانست و توضيح داد: الگوي جابه جايي يكي از قواعد درام است و در خيلي از فيلم‌ها و سريال‌هاي موفق از اين قاعده استفاده شده است. در اين الگو هر شخصيت فضايش عوض مي‌شود و همين تغيير فضا تضادهايي را ايجاد مي‌كند.

اين سريال ربطي به «سه پنج دو» ندارد

پس از پخش سريال سه پنج دو قرار بود ادامه اين سريال در فضايي ديگر ساخته شود. در آن زمان چنين شايع شد كه سريال دختران حوا‌ درباره دختراني است كه به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستند و اين سريال به نوعي ادامه سريال «سه پنج دو» است.

عزيز عليزاده، تهيه‌كننده سريال دختران حوا با رد اين شايعه كه دختران حوا ادامه سريال سه پنج دو است به جام‌جم گفت: اين كار هيچ شباهتي به آن سريال ندارد. دختران حوا يك ملودرام اجتماعي است ولي سه پنج دو يك طنز ورزشي بود. ساخت ادامه آن سريال به كلي منتفي شده و ما هم قصد ساخت آن را نداريم.

عزيز عليزاده، تهيه‌كننده سريال دختران حوا با بيان اين كه قصه اين كار از قسمت ششم به بعد جذاب‌تر مي‌شود؛ گفت: در شش قسمت اول شخصيت‌ها معرفي مي‌شوند و پس از آن ماجراهاي اصلي سريال آغاز مي‌شود.

به گفته وي اين سريال از پنج شخصيت اصلي و پنج شخصيت فرعي برخوردار است.

او درباره زمان پخش سريال تصريح كرد: به نظر من اگر اين سريال ساعت 9 و 30 دقيقه شب پخش مي‌شد بهتر بود؛ چون در آن زمان مردم از سر كار برگشته و در منزل هستند. ولي ساعت پخش سريال شبكه تهران 19 در نظرگرفته شده و قابل تغيير هم نيست.

دختران حوا را علي‌اكبر جناغي و عزيز عليزاده براي شبكه تهران تهيه كرده‌اند.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode